لیست لوازم آرایشی که هر خانمی باید داشته باشد

لیست لوازم آرایشی مورد نیاز
امروزه در بازار آنقدر تنوع لوازم آرایشی زیاد شده است که باید در انتخاب مناسب‌ترین نوع لوازم آرایشی دقت کنید. به هر حال اگر اهل آرایش باشید باید لوازم آرایش مورد نیاز را حتما در کیف آرایشی خود داشته باشید. در این مقاله لیست این لوازم آرایش ضروری را تهیه کرده‌ایم. در ادامه همراه بازارگیت باشید.

لیست لوازم آرایشی که هر خانمی باید داشته باشد

اگر برای اولین بار قصد دارید لیست لوازم آرایشی تهیه کنید، باید بدانید که این کار کمی دشوار است. زیرا امروزه در بازار آنقدر تنوع لوازم آرایشی زیاد شده است که باید در انتخاب مناسب‌ترین نوع لوازم آرایشی دقت به عمل آورید. در هر حال چه یک خانم مبتدی باشید و چه آرایش‌گر حرفه‌ای، لیستی از لوازم آرایشی وجود دارد که همیشه باید در کیف لوازم آرایشی شما وجود داشته باشند.

در این مقاله برای شما این لیست را تهیه کرده‌ایم تا به راحتی بتوانید لوازم آرایشی مورد نیازتان را تهیه کنید.

پکیج لوازم آرایشی
لیست لوازم آرایشی که هر خانمی باید داشته باشد

لیست لوازم آرایش ضروری برای خانم‌ها

1. کرم مرطوب کننده
شاید تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که آرایشگری به شما گفته باشد که مرطوب کردن پوست بسیار مهم است و این کار را باید انجام دهید. شما قبل از آنکه آرایش‌تان را شروع کنید باید پوست‌تان را کاملا مرطوب کنید. زیرا این کار موجب جلوگیری از جمع شدن آرایش در نواحی خشک پوست صورت می‌شود و از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

شاید تصور کنید در صورتی که از پرایمر استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از مرطوب کننده نیست. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است و باید قیل از آرایش صورت خود را مرطوب کنید و بعد از پرایمر استفاده کنید. این کار موجب می‌شود پرایمر صاف و یک دست روی پوست بنشیند و آرایشتان هم یکنواخت جلوه کند.

لیست لوازم آرایش
کرم مرطوب کننده، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

2. پرایمر صورت
پرایمر برای یکنواخت کردن، برطرف کردن نواقص چهره، از بین بردن خطوط ریز، پر کردن منافذ بزرگ و از بین بردن چین و چروک‌های صورت کاربرد دارد. 
برخی از پرایمرها فواید دیگری هم دارند که عبارت است از: باز تابندگی و انعکاس دادن تشعشعات اضافی خورشید و یا SPF که برای محافظ از پوست در مقابل نور خورشید. هنگامی که از پرایمر استفاده کردید، چند لحظه صبر کنید تا به خوبی بر روی صورت بنشیند و بعد ادامه آرایش را انجام دهید.

3. فاندیشین صورت:
یکی از مهمم‌ترین محصولاتی که باید در کیف لوازم آرایش هر خانمی باشد فاندیشن باکیفیت است که در زمان خرید باید حتما به مارک آن دقت کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر شما آرایش‌گر هستید باید انواع فاندیشن با رنگ بندی و فرمول‌های مختلف را تهیه کنید. خرید یک پالت در رنگ‌های مختلف برای این گونه افراد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. زیرا خیلی جمع و جور و راحت است.

لوازم آرایش ضروری
فاندیشین، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

4. کانسیلر:
در کیف لوازم آرایشی شما باید دو کانسیلر وجود داشته باشید. اولین کانسیلر باید کانسیلری باشد که برای پوست صورت خود استفاده می‌کنید. به طور کلی یعنی رنگ این کانسیلر باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. 
دومین کانسیلری که باید تهیه کنید، کانسیلری است که برای زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کانسیلرها  فرمول ملایم‌تری دارند و برای پوست نازک زیر چشم مناسب هستند. با استفاده از این کانسیلرها می‌توانید سیاهی دور چشم را برطرف کنید و آن را کمی روشن‌تر کنید. 

کانسیلر
لیست لوازم آرایش ضروری، کانسیلر

5. پودر نرم یا تثبیت کننده:
پس از آنکه از کانسیلر و فاندیشن استفاده کردید باید برای تثبیت آن‌ها از پودر نرم کننده یا پودر تثبیت کننده استفاده کنید تا این محصولات در سر جای خود بنشینند و فیکس شوند. این پودر در کنار فیکس کردن فاندیشن و کانسیلر، باعث راحت انجام شدن آرایش شما هم می‌شود. همچنین آرایش‌تان بیشتر دوام می‌آورد.

کرم پودر
پودر نرم، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

6. رژگونه
رژگونه موجب می‌شود چهره‌تان از حالت بی روح خارج شود و جلوه‌ای متفاوت و شاداب بگیرد. به همین علت رژگونه هم یکی از محصولات ضروری است که باید به لیست لوازم آرایش خود اضافه کنید. از میان مدل‌های رژگونه یعنی ژل، پودری یا کرمی باید مناسب‌ترین نوع کرم که متناسب با نوع پوست و رنگ پوست‌تان است را تهیه کنید. همچنین از استفاده از رژگونه‌هایی که خیلی روشن هستند خودداری کنید و رژگونه‌ای بزنید که مطابق با پوست شما باشد. اما اگر شما آرایشگر هستید و قصد دارید صورت شخص دیگری را آرایش کنید باید پالت رژگونه تهیه کنید که رنگ‌های متنوعی را داشته باشد و هر مشتری با هر رنگ و نوع پوستی را بتوانید آرایش کنید.

7. برنزه کننده: 
برخی از پالت‌های رژگونه حاوی یک برنزه کننده هستند، اما اگر این محصول در پالت شما موجود نبود لازم است که یک برنزه کننده جداگانه تهیه کنید. برنزه کننده هم همانند رژگونه به صورت شما جلوه می‌دهد و موجب عمق یا بعد دادن به صورت شما می‌شود. البته توجه داشته باشید که برنزه کننده‌ای را تهیه کنید که یک درجه از رنگ پوست‌تان تیره‌تر باشد تا به چهره‌تان حالت درخشش و آفتاب گونه بدهد.

لوازم آرایش مورد نیاز
برنزه کننده، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

8. هایلایتر:
مقداری هایلایتر موجب می‌شود تا چهره‌تان متحول شود. البته باید دقت داشته باشید که آن را در کدام ناحیه در صورت باید بزنید. هایلاترها در انواع مختلف پودری، کرمی و مایع موجود می‌باشند که اگر شما تازه کار و ناوارد هستید باید به سراغ هایلایترهای پودری بروید.

9. کانتور:
شما برای کانتور و ترمیم آرایش خود می‌توانید محصولات مختلفی را تهیه کنید اما یکی از آسان‌ترین روش‌ها تهیه کانتور کرمی است. کانتورها به فرم صورت شما زاویه خواهند داد. البته قبل از استفاده از هر نوع کانتور چه پودری و چه کرمی حتما آن را به خوبی ترکیب کنید.

کیف لوازم آرایش
کانتور، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

10. اسپری تثبیت کننده:
در پایان میکاپ می‌توانید از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید تا آرایش‌تان فیکس شود اما این کار اجباری نیست. اگر شما برای خودتان آرایش می‌کنید یا آرایشگر هستید و دیگران را آرایش می‌کنید حتما این محصول را تهیه کنید تا آرایش به مدت طولانی در سر جای خود بماند. این محصولات میزان رطوبت پوست را نیز کنترل می‌کنند و این اطمینان را به شما می‌دهند که هیچ چیزی آرایش‌تان را خراب نمی‌کند.

11. پالت سایه چشم:
شما می‌توانید تنها چند رنگ سایه چشم تهیه کنید اما استفاده از پالت سایه چشم موجب می‌شود تا به تمامی رنگ‌ها در صورت لزوم دسترسی داشته باشید و ظاهری متفاوت ایجاد کنید. پالت سایه چشم باید حاوی سایه‌هایی چند منظوره و ساده باشد تا بتوانید آن‌ها را در هر صورتی که خواستید استفاده کنید. البته اگر هم به رنگ‌های جیغ علاقه دارید می‌توانید پالت سایه‌ای را تهیه کنید که حاوی رنگ‌های جیغ باشد.

پالت سایه چشم
پالت سایه چشم، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

12. مداد چشم:
استفاده از مدادهای چشم نه تنها راحت است بلکه موجب تغییر حالت چهره شما هم می‌شوند. این محصول را می‌توانید در نواحی مختلف صورت به کار ببرید و نتایج متفاوتی را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک خط نازک بالای مژه بکشید و یا سایه‌های دودی پهن برای تغییر چهره 
استفاده کنید. شما باید چند رنگ مداد چشم داشته باشید اما ضروری‌ترین رنگ‌ها عبارت است از: مشکی، سفید، قهوه‌ای و هلویی

13. خط چشم:
خط چشم مایع باید با دقت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد زیرا در طول روز نباید نشت داشته باشد و آرایش‌تان را خراب کند. اگر قصد دارید یک چهره جذاب و دراماتیک داشته باشید بهترین گزینه برای شما استفاده از خط چشم است. 
در بازار انواع خط چشم وجود دارد به عنوان مثال خط چشم‌هایی که پشت پلک‌ها کشیده می‌شوند و یا خط چشم‌های مدادی که نیاز به مهارت خاص دارند. بهترین کار این است که از انواع خط چشم استفاده کنید تا ببینید با کدام یک از آن‌ها راحت‌تر هستید.

خط چشم
خط چشم، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

14. فر مژه:
فر مژه حالت چشم شما را تغییر می‌دهد. بنابراین قبل از استفاده از ریمل بهتر است از فر مژه استفاده کنید تا مژه‌هایتان بلندتر به نظر برسند. البته در صورت استفاده از فرمژه باید دقت داشته باشید که مقدار کمتری باید ریمل به کار ببرید.

15. ریمل:
ریمیل‌ها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می‌باشند. به عنوان مثال از ریمل‌های حجم دهنده گرفته تا ریمل‌هایی که برای بلند کردن مژه کاربرد دارند. بنابراین باید ریملی انتخاب کنید که برای مژه‌های شما مناسب باشد. 
شما می‌توانید رنگ‌های متفاوتی را انتخاب کنید اما ریمل مشکی برای افرادی که بلوند هستند بیشتر کاربرد دارد. حواستان باشد که در زمان هایی که بیرون می‌روید و یا به استخر و باشگاه می‌روید باید ریمل ضد آب تهیه کنید.

خط چشم
ریمل، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

16. کیت ابرو:
ابروهای نامرتب و اصلاح نشده ظاهر بدی به آرایش شما می‌دهند. به همین علت باید یک کیت جداگانه برای ابروهایتان خریداری کنید تا از ظاهر نامرتب ابروها جلوگیری کند و به آن‌ها برسید. کیت ابرو باید شامل مداد ابرو، موچین، سایه یا رنگ ابر و کرم ابرو باشد.

17. بالم لب:
بالم‌های لب برای محافظت از لب‌ها کارایی دارند و باید این محصول را هر روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که بالم لبی را باید انتخاب کنید که حاوی ترکیبات مغذی باشد زیرا پوست لب شکننده و ظریف است. بالم لب‌هایی که حاوی کره نارگیل یا کره شی باتر هستند برای آب رسانی مفید هستند. 

بالم لب
بالم لب، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

18. برق لب:
برق لب را می‌توانید یا روی بالم لب بزنید و یا پس از اتمام آرایش روی رژ لب‌تان بزنید. همانطور که از نام آن مشخص است برق لب‌ها برای براق کردن و برآمدن لب‌ها کاربرد دارند.

19. خط لب:  
خط لب می‌تواند شکل و ظاهر رژ لب شما را تغییر دهد. خط لب نه تنها موجب تغییر حالت لب‌ها می‌شود و نواقص آن را برطرف می‌کند بلکه از نشت رژ لب به قسمت‌های مختلف صورت هم جلوگیری می‌کند. طبیعتا استفاده از یک رنگ خط لب کافیست اما این در صورتی است که رنگ خط لب با رنگ رژ لب همخوانی داشته باشد. اگر شما چند رنگ رژ لب دارید و از آن‌ها استفاده می‌کنید بهترین کار این است که چند رنگ خط لب مطابق با آن‌ها هم خریداری کنید.

لوازم آرایش خط لب بالم لب
خط لب، لوازم آرایش ضروری خانم‌ها

20. رژ لب: 
رژ لب موجب جلوه دهی به لب‌های شما می‌شود و لب‌هایتان را زیباتر نشان می‌دهد. در بازار انواع رژ لب موجود می‌باشد که هر کدام خواص خود را دارند. 
رژ لب مات: اینگونه رژ ها براق نیستند و ظاهری طبیعی به لب‌ها می‌دهند. رژ لب‌های مات ممکن است موجب خشک شدن لب‌ها شوند بنابراین بهتر است که رژ لب‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد آب رسان باشند. 

رژ لب ماژیکی: رژ لب‌های ماژیکی فرمولی شبیه ژل دارند و لب‌هایتان را براق می‌کنند. اما این رژها فورا پاک می‌شوند به همین علت باید چند لایه از این رژ را روی لبتان بمالید. 

رژ لب مایع: این رژها را باید با اپلیکاتورهای خاص خود به لب‌هایتان بزنید که نیاز به دقت زیادی دارند. این رژها به لب‌هایتان رنگ و حالتی جذاب می‌دهند و در انواع مات و براق موجود می‌باشند. 

رژ لب‌های کرمی: رژ لب‌های کرمی یکی از پرطرفدارترین رژها هستند که در رنگ‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشند.

انواع رژ لب
انواع رژلب‌ها

21. فرچه، برس و قلم موهای باکیفیت:
برخی از محصولاتی که در بالا برای شما توضیح دادیم نیاز به یک فرچه، براش یا برس مخصوص دارند تا بتوانند به خوبی بر روی پوستتان بنشینند. هر آرایشگر یا شخص آماتوری باید در کیف لوازم آرایش خود انواع قلم موها را داشته باشد تا در صورت لزوم از هر کدام که لازم شد بتواند استفاده کند. برای راحتی می‌توانید یک پالت فرچه یا قلم موی با کیفیت تهیه کنید که حاوی تمامی قلم موهای مورد نیاز شما باشد. 
حواستان باشد که فرچه پاک کن هم تهیه کنید زیرا در طول آرایش باید برخی از قسمت‌های آرایش‌تان را پاک کنید تا به آرایش نهایی برسید.

مطلب مفید بود؟
20
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی