انواع سایه چشم و آموزش نحوه سایه زدن

سایه چشم و انواع آن
سایه چشم یکی از مراحل حساس در آرایش چشم و آرایش کلی صورت است. آرایش چشم و زیبایی آن به تنهایی می تواند سهم عمده ای در زیبایی نمای کلی و نهایی آرایش داشته باشد. سایه ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام برای سبک های آرایشی مختلفی استفاده می شود.

انواع سایه چشم و آموزش نحوه سایه زدن

آرایش چشم یکی از چالش بر انگیز ترین بخش های آرایش صورت است. چرا که بیش از 30 درصد زیبایی چهره وابسته به داشتن چشمان زیباست. سایه زدن چشم یکی از بخشهای آرایش چشم است که جهت برجسته سازی و درخشان نمودن چشم ها استفاده می شود. سایه زدن اصولی و حرفه ای در گرو آشنایی با انواع سایه چشم و نحوه صحیح زدن سایه چشم است. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سایه چشم و آموزش نحوه سایه زدن بپردازیم. 

سایه چشم و انواع آن
سایه چشم 

انواع سایه چشم

سایه چشم هم جزو لوازم آرایشی است که انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها فرمول و بافت متفاوتی دارند و بعد از اتمام آرایش هر کدام ظاهر متفاوتی را به آرایش شما می بخشد. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که علاقه مندید تا با انواع سایه ها و مدلهای آرایش با آنها  آشنا شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

سایه چشم و انواع آن
سایه چشم و انواع آن

انواع سایه های چشم موجود در بازار عبارتند از:

سایه چشم مدادی

سایه های چشم مدادی، کاربرد راحتی نسبت به سایر سایه های چشم دارند. این سایه ها که به شکل مدادی هستند در رنگهای مختلفی وجود دارند. این نوع از سایه چشم برای آرایش ساده و استفاه روزانه مناسب است چراکه این سایه ها دوام طولانی دارند.

سایه چشم مدادی
سایه چشم مدادی

سایه چشم پودری 

سایه چشم پودری برای افراد تازه کار مناسب است. این نوع از سایه چشم به صورت پالت های دو یا چهارتایی یا تک پیگمنت موجود می باشد. برای استفاده از این سایه ها از براش سایه و یا انگشت استفاده می شود.سایه پودری به سه نوع تقسیم می شود:
سایه چشم مات: برای استفاده در روز مناسب است.
سایه چشم براق: برای استفاده در شب مناسب است.
سایه چشم اکلیلی: برای استفاده در مهمانیها، جشنها و آرایشهای نمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایه چشم پودری
سایه چشم پودری

سایه چشم کرمی

سایه کرمی برق بیشتری به چشم می دهد. سایه چشم کرمی برای پوست های چرب مناسب نمی باشد. اکثرا به صورت تک رنگ در ظرفهای کاسه ای کوچک عرضه می شود. در استفاده از سایه چشم کرمی استفاده از قلم موهای آرایشی با سر بزرگ مانع از ریختن سایه ها می شود.

سایه چشم های کرمی
سایه چشم های کرمی

سایه چشم مایع

بسته بندی های سایه های چشم مایع شبیه رژلب های مایع هستند. هرچند استفاده از آن برای مبتدیان راحت است اما به دلیل اینکه سریع تر خشک می شود کنترل آن دشوار است. این سایه ها به صورت تک رنگ عرضه می شوند. از براش خود سایه برای زدن آن استفاده می شود می توان با این سایه ها خط چشم هم کشید.

سایه چشم مایع
سایه چشم مایع

سایه چشم پودری شل

سایه پودری شل برای آرایش های حرفه ای مناسب است. این سایه به صورت پودری ودانه دانه است و ممکن است موقع استفاده بریزد و آرایش را خراب کند. برای پوستهای خشک حتما باید با پرایمر استفاده شود چرا که خشکی پوست را چند برابر کرده و چین و چروک ایجاد می کند. برای اینکه نتیجه ای مطلوب تر بگیرید براش را  با چند قطره آب، قطره چشم، اسپری آرایشی و یا میکسینگ مدیوم خیس کنید.

سایه چشم پودری شل
سایه چشم پودری شل

سایه چشم پخته شده

سایه چشم پخته شده یکی از سایه های محبوب چند سال اخیر است. این سایه ها برای آرایشهای ترکیبی مناسب هستند چرا که به راحتی با هم ترکیب می شوند. با مرطوب کردن براش رنگهای سایه پر رنگ شده و براش خشک رنگ های کمرنگ را پدید می آورد.

سایه چشم پخته شده
سایه چشم پخته شده

آموزش نحوه سایه زدن

سایه زدن اصولی در بزرگتر و کوچکتر نشان دادن و فاصله چشم ها تاثیر به سزایی دارد. در هنگام سایه زدن حتما باید نگاه شما جلب توجه کند نه سایه تان. همیشه قبل از هر آرایشی صورتتان را شسته و تمام مواد آرایشی و آلودگی ها را پاک کنید. 
برا زیر سازی آرایش چشم ابتدا از پرایمر برای ماندگاری بیشترسایه ها استفاده کنید. سپس از کانسیلر برای یکدست کردن سطح پلکتان و زیر چشمتان استفاده کنید تا تیرگی های پوست از بین رفته و صاف و یکدست شود. 
حتما رنگ پایه آرایش تان را از یک رنگ روشن انتخاب کنید تا دوام رنگهای به کار رفته در سایه بیشتر شود.

سایه چشم و انواع آن
نحوه زدن سایه

انواع مدلهای سایه چشم ترند و پر طرفدار 

 

سایه چشم ساده

شاید دوست داشته باشید از یک سایه ساده استفاده کنید، که در عین زیبایی زیاد مشخص نباشد. برای این کار یک رنگ ملایم را از بین رنگهای پالت سایه تان انتخاب کنید و آن را با یک براش به کل پلکتان پخش کنید. حتما از رنگهای طبیعی و ملایم استفاده کنید.

انواع سایه چشم ساده
سایه چشم ساده

سایه چشم لایت

سایه لایت که به آرایش اروپایی هم معروف است جزو پر طرفدارترین مدلهای آرایش چشم است. بعد از مراحل بالا که مرحله زیر سازی سایه می باشد روشن ترین رنگ سایه را انتخاب کنید، حتی می توانید از سایه براق و هایلایت در قسمت رویش مژه ها به سمت تاخوردگی پلک چشم هم استفاده کنید.
رنگی تیره تر از رنگ سایه قبلی را انتخاب کنید. این رنگ از سایه را در قسمت چین خوردگی و عمیق بالای پلک استفاده کنید. سایه تیره در این بخش از چشم سبب می شود تا چشم هایتان بعد بگیرد و پلک ها نیز زیباتر به نظر برسند.
سایه ای تیره را انتخاب کنید و در بخش بیرونی چشم از آن استفاده کنید. در این قسمت یک 7 انگلیسی بکشید و آن را به سمت داخل چشم محو کنید. هر چقدر رنگ سایه ها طبیعی تر  باشد، چشمانتان جذاب تر به نظر می رسد.
چنانچه قصد استفاده از رنگهای براق را دارید در قسمت زیر ابرو و روی پلک از سایه براق استفاده کنید اما در قسمت چین خوردگی پلک از سایه های مات استفاده کنید.
نکته مهم در کشیدن یک سایه چشم زیبا فید کردن آن است. فید کردن یعنی رنگ ها را در همدیگر محو کنید تا مرزی بین دو رنگ سایه وجود نداشته باشد.
برای فید کردن سایه چشم لایت بدون هیچ گونه فشاری براش را به آرامی به حالت رفت و برگشتی حرکت دهید. اگر رنگ ها کمی با هم در تضاد بودند با حرکتهای دورانی کوچک در قسمت مرز بین رنگها آنها را در هم ترکیب و محو کنید.

آموزش زدن سایه چشم لایت
سایه چشم لایت

سایه چشم عروس

یکی از دغدغه های هر عروسی در مهم ترین شب زندگیش آرایش مناسب و زیباست. برای اینکه سایه چشم عروس زیبا و جذاب داشته باشید مهم ترین اصل استفاده از مواد و سایه های آرایشی با کیفیت است.
در وهله دوم زیر سازی مناسب آرایش است که ماندگاری و دوام سایه ها را بیشتر کرده و کیفت رنگ ها را بهبود می بخشد.
آخرین و مهم ترین بخش سایه چشم عروس تبحر آرایشگر، آشنایی وی با ترکیب رنگها، انتخاب سایه ای متناسب با فصل، رنگ پوست، رنگ چشم وسلیقه عروس و خلق بهترینهاست.

سایه چشم عروس
سایه چشم عروس

برای زدن سایه چشم عروس حتما نکاتی در نظر بگیرید.
استفاده از سایه های تیره ای مثل سورمه ای، قهوه ای ومشکی چشم را بزرگتر نشان می دهد.
رنگهای بنفش، سبز و آبی چشم های قهوه ای را جذاب تر نشان می دهد.
در یک آرایش سایه چشم لایت رنگهای صورتی روشن، گلبهی و ... مناسب هستند.  برای چشمان سبز رنگهای سبز تیره، یاسی، قهوه ای، سایه هایی با طیف رنگی نارنجی مناسب است.
افراد با پوست روشن از سایه های تیره و افراد ادرای پوست تیره از رنگ هایی چند درجه روشن تر از پوستشان استفاده کنند. برای افراد با پوستهای گندمی محدودیتی برای استفاده از رنگ ها وجود ندارد.

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی