چگونه با استفاده از کانسیلر جوانتر شویم

چگونه از کانسیلر برای جوانتر شدن استفاده نماییم؟
کانسیلر در واقع محصولی آرایشی برای پوشاندن عیوب صورت است که جایگاه ویژه ای در آرایش صورت بویژه آرایش های حرفه ای دارد. کانسیلرها از انواع مختلف و تنوع رنگی متفاوتی برخوردارند. اینکه چگونه از انواع و رنگهای مختلف کانسیلرها برای جوانتر کردن صورت استفاده کنیم موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چگونه با استفاده از کانسیلر جوانتر شویم

به مرور زمان و با گذشت سن علایم پیری و گذر عمر بر روی چهره مشخص می شود. با تغییر در سبک زندگی و انجام برخی ورزشها، نوشیدن آب فراوان، مصرف غذاهای سالم و به کار بردن محصولات مراقبی پوست می توان تا حدودی فرآیند پیری را کند کرد. اما بعد از گذر دهه سی از زندگی قطعا به ترفندهایی برای شاداب و زیبا تر جلوه دادن چهره نیاز است. همچنین همه چهره ها بی عیب و نقص نیستند. هر صورت زیبایی قطعا دارای معایبی است که آرایشگران با استفاده از ترفندهایی این عیوب چهره را برطرف کرده و صورتی بی عیب و نقص و جوان و شاداب را با هنر خود به نمایش می گذارند. کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که در برطرف کردن عیوب چهره و از بین بردن علایم پیری پوست توسط آرایشگران به کار می رود. در ادامه مقاله با  ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با کانسیلر و انواع آن بیاموزید چگونه با استفاده از کانسیلر جوانتر بنظر برسیم.

نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانتر شدن
نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانتر شدن

 

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها (Concealer) کرم پودرهای فشرده با قابلیت پوشش دهی بالایی هستند که برای پوشاندن عیوب پوستی مثل جای جوش، سیاهی دور چشم، قرمزی ناشی از جوش و یا لک های پوستی کاربرد دارند. این کرم پودرهای فشرده رنگ روشن یا رنگی، قبل یا بعد از کرم پودر استفاده می شوند و باعث یکدست جلوه دادن پوست می شوند. استفاده از کانسیلر با کیفیت و مناسب، آرایشی بی نقص و زیبا را خلق می کند.  

کانسیلر چیست؟
کانسیلر چیست؟

چنانچه شما قصد استفاده از کانسیلر را دارید پیشنهاد می شود بعد از استفاده از کرم پودر کانسیلر را به کار ببرید. کانسیلرها در سه نوع جامد (ماتیکی یا Stick) ، کانسیلر نیمه جامد  و مایع وجود دارند.
استفاده از کانسیلر های ماتیکی راحت تر از سایر کانسیلر هاست. و کانسیلر مایع به دلیل سبک و مرطوب بودن پوست را شاداب تر از نوع ماتیکی و نیمه جامد نشان می دهد.
هنگام انتخاب کانسیلر مایع باید از کانسیلری یک یا دو درجه روشن تر از کرم پودر بیس استفاده شود، کانسیلر خیلی روشن نه تنها عیب ها و لکه ها را نمی پوشاند بلکه لکه های تیره را نیز بیشتر نشان خواهد داد.
در هنگام خرید کانسیلر حتما از برندهای معتبر استفاده شود و بر حسب نوع پوست و عیوب آن کانسیلری مناسب انتخاب کنید 
کانسیلرهای مدادی برای پوشاندن جای جوش و آکنه مناسب است. کانسیلر های مدادی به صورت نیمه مات هستند به همین جهت از آنها برای کانتور کردن هم استفاده می شود. برای محو تیرگی ها کاربرد دارند. برای استفاده از کانسیلر مدادی روی قسمت تیره را با  مداد پوشش داده و با براش آن را محو کنید.
کانسیلر ماتیکی برای عیوب گسترده کاربرد دارد.
کانسیلرهای مایع و کرمی برای پوستهای خشک وکانسیلر جامد برای پوستهای چرب مناسبند.

روش استفاده از کانسیلر
نحوه استفاده از کانسیلر


روش استفاده از کانسیلر دور چشم

نازکی پوست اطراف چشم باعث شده تا رگ های آبی رنگ از زیر پوست دیده شده و پوست اطراف چشم به رنگ ارغوانی دیده شود. استفاده مناسب از کانسیلر باعث می شود تا این لکه ها پوشش داده شده و آرایش چشم ها جذاب تر و صورت شاداب تر و جوانتر بنظر برسد. 
کانسیلر زرد رنگ لکه های آبی و تیرگی اطراف چشم را محو کرده و پوست آن را یکدست می کند. برای پوستهای خیلی روشن از رنگ صدفی  جهت محو تیرگی ها استفاده می شود. 
برای زدن کانسیلر زیر چشم ابتدا مرطوب کننده و پرایمراستفاده کنید.
سپس مثلثی را در زیر چشم، از گوشه خارجی چشم تا بالای استخوان گونه خط موربی بکشید، سپس از گوشه داخلی خطی مورب تا بالای گونه بکشید. آن را با براش یا اسفنج به صورت ضربه ای پخش کنید.

استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم
استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم


 روش استفاده از کانسیلر برای اطراف بینی

چنانچه در اطراف بینی خود قرمزی دارید از کانسیلر سبز می توانید برای اطراف بینی استفاده کنید و آن را از بین ببرید. برای این کار کانسیلر را بوسیله برس یا اپلیکاتور به اطراف بینی بزنید و با براش اطراف آن را محو کنید. تا حد امکان لایه ای نازک از کانسیلر را بزنید تاخمیری نشود در صورتیکه کامل پوشش دهی نداشت از لایه دیگری از کانسیلر استفاده کنید. سپس کمی از کرم پودر بر روی کانسیلر بزنید تا آن را تثبیت کنید. کانسیلرهای مدادی گزینه مناسبی برای از بین بردن تیرگی اطراف بینی هستند.

نحوه استفاده از کانسیلر برای اطراف بینی
نحوه استفاده از کانسیلر برای اطراف بینی


کانسیلر مناسب برای پوست روشن

اگر پوستی روشن با لکه و تیرگی هایی در پوستتان دارید بهترین کانسیلر برای محو این تیرگی ها کانسیلر رنگ زرد می باشد و چنانچه رنگ پوستتان خیلی روشن است برای یکدست کردن آن از رنگ صدفی بهره ببرید.

استفاده از کانسیلر در پوست روشن
استفاده از کانسیلر در پوست روشن


کانسیلر مناسب برای پوستهای رنگ پریده

کسانی هم که پوستی رنگ پریده دارند برای یکنواختی رنگ پوستشان باید از روشن ترین رنگ کانسیلرها  مثل رنگ عسلی قهوه ای روشن (bisque) و صورتی روشن (light pink) استفاده کنند.

استفاده از کانسیلر برای پوست های رنگ پریده
استفاده از کانسیلر برای پوست های رنگ پریده


کانسیلر مناسب برای پوست تیره

اگر شما از دسته افرادی با پوستهای تیره رنگ هستید باید از کانسیلرهایی به رنگ هلویی یا هلویی تیره استفاده کنید. گاهی کانسیلر مناسب برای پوست افراد در دسترس نیست در این صورت برای محو تیرگی دور چشم این افراد نیاز است دو یا چهار رنگ کانسیلر با هم ترکیب شود، تا رنگی شبیه به رنگ پوست فرد به دست آید. البته بهتر است ابتدا از اصلاح کننده بر روی پوست زده و سپس کانسیلر را استفاده کنند.

نحوه استفاده از کانسیلر
کانسیلر برای پوست تیره


مراحل استفاده از کانسیلر


انتخاب کانسیلر مناسب

حتما کانسیلری مناسب با پوست خود انتخاب کنید. برای انتخاب کانسیلر مناسب از مطالب بالا می توانید کمک بگیرید.

انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوست
انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوست


زیر سازی پوست

برای آماده سازی پوست صورت ابتدا با شوینده های ملایم پوست را از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک کنید. مواد آرایشی دور چشم را با گوش پاک کن حتما تمیز کنید. سپس بر روی پوست تمیز خود از مرطوب کننده، آبرسان یا پرایمر استفاده کنید، تا پوستی نرم داشته باشید سپس کانسیلر را که اولین مرحله از آرایش است بر روی پوست تمیز و نرم استفاده کنید.

زیر سازی پوست
زیرسازی و پاکسازی صورت برای استفاده از کانسیلر


پوشاندن تیرگیهای دور چشم

سیاهی ها و کبودی دور چشم را طبق مراحل توصیف شده در ابتدای مقاله پوشش دهید. کانسیلری یک یا دو درجه روشنتر از پوست انتخاب کنید و به  شکل مثلث در زیر چشم بزنید و با براش آن را به صورت ضربه ای در اطراف بینی و زیر چشم به طور کامل پخش کنید تا جای خالی باقی نمانده و چشم ها حالت طبیعی خود را حفظ کنند. اصلا براش را  زیر چشم نکشید؛ نه تنها به پوست حساس زیر چشم آسیب وارد می شود بلکه پوشش آن را هم کاهش می دهد.

مراحل استفاده از کانسیلر
استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیره گیهای زیر چشم


پوشاندن جای جوش و آکنه

برای پوشاندن جای جوشها، لک ها و تیرگی ها به جای استفاده از کرم پودر با حجم زیاد از کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای این منظور مقداری از کانسیلر را با براش یا اپلیکاتور بر روی مناطق تیره یا جوشها بگذارید سپس آن را با براش به صورت ضربه ای محو کنید. برای این کار امکان استفاده از انگشت هم هست اما توصیه نمی شود. چرا که آلودگی دستها آکنه ها را وخیم تر می کند.

نحوه استفاده از کانسیلر
پوشاندن جای جوش و لک با کانسیلر


پوشاندن نقاط تیره اطراف بینی 

برای این کار از کانسیلر در اطراف بینی استفاده کرده و به صورت ضربه ای پخش کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر
پوشاندن نقاط تیره اطراف بینی با کانسیلر


تثبیت کانسیلر بر روی پوست

بعد از استفاده از کانسیلر بر روی نقاط پوشانده شده مقداری کرم پودر بزنید تا کانسیلر تثبیت شود. می توانید از پودر تثبیت کننده هم استفاده کنید و آن را با برس به همه جای صورت بکشید و کانسیلر را تثبیت کرده و پوست را یکدست کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر
تثبیت کانسیلر با کرم چودر


 تفاوت کانسیلر و پرایمر

افرادی که با روتین آرایش آشنایی ندارند بین پرایمر و کانسیلر تفاوتی قایل نمی شوند. اما باید بدانید که آرایش اصولی با پرایمر شروع شده و به زدن کانسیلر ختم می شود.
پرایمر ها برای زیر سازی پوست استفاده می شوند. چربی پوست را جذب کرده و منافذ را می بندد. پوست را برای انجام آرایش آماده می کنند. 
اما کانسیلر بعد از کرم پودر استفاده می شود و برای محو کردن تیرگی، جای جوش و لک ها به کار می رود و پوست را صاف و یکدست می کند. 

نحوه استفاده از کانسیلر
تفاوت پرایمر و کانسیلر


تفاوت کانسیلر با اصلاح کننده  corrector

کانسیلرها  با اصلاح کننده ها تفاوت دارند. اصلاح کننده ها عمدتا به رنگهای هلویی، صورتی، سبز، زرد ، بنفش و ... وجود  دارند. 
اصلاح کننده ها چون به صورت رنگی هستند باید قبل از کرم پودر و کانسیلر استفاده شوند تا رنگ آنها با استفاده از کرم پودر و کانسیلر محو شود.
زمانی اصلاح کننده ها کاربرد دارند که پوست بیش از اندازه تیره، قرمز و یا سیاه باشد. رنگ موجود در اصلاح کننده ها  قرمزی یا تیرگی ها را خنثی می کند.
 زمانی که کانسیلرهای معمولی نتوانند مشکلات پوستی را پوشش دهند، کانسیلر های رنگی یا همان کانسیلر های تصحیح کننده به کمکتان می آیند. ابتدا از کانسیلر تصحیح کننده استفاده کنید بعد کرم پودر تان را برای محو کردن رنگ کانسیلر به کار ببرید. 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. چه زمانی از کانسیلر زرد استفاده می شود؟

    کانسیلر زرد رنگ برای پوشاندن تن های بنفش مثل کبودیها و تیرگیها و پنهان کردن قرمزی خفیف پوست کاربرد دارد.مثلا تیرگی دور چشمها
  2. کانسیلر بنفش برای پوشاندن چه نوع عیوب پوستی به کار می رود؟

    کانسیلر بنفش تن زردی پوست را از بین می برد.
  3. کاربرد کانسیلر سبز چیست؟

    کانسیلر سبز برای پوشاندن رنگ قرمز پوست و التهاب جوشها مناسب است.
  4. کانسیلر های صورتی چه کاربردی دارند؟

    در پوست های خیلی روشن برای پوشاندن کبودی و ها تیرگی ها مثلا تیرگی زیر چشم از کانسیلر صورتی استفاده می شود.
  5. چه زمانی از کانسیلر نارنجی استفاده می شود؟

    کانسیلر نارنجی لکه های آبی، بنفش، خاکستری و یا تیرگی زیر چشم را می پوشاند.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی