وسایل کاشت ناخن می‌خوای؟ لیست کامل با معرفی بهترین مارک‌ها

لیست کامل وسایل کاشت ناخن
اگر به کاشت ناخن علاقه‌مند هستید و به دنبال آشنایی با وسایل مورد نیاز کاشت ناخن می‌گردید، کاملا به صفحه مناسبی رجوع کرده‌اید چرا که این صفحه از تیجور به معرفی وسایل کاشت ناخن اختصاص دارد و همچنین شما را با بهترین مارک وسایل کاشت ناخن نیز آشنا می‌کند. پس تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

وسایل کاشت ناخن می‌خوای؟ لیست کامل با معرفی بهترین مارک‌ها

داشتن ناخن‌های بلند، آراسته و جذاب یکی از فاکتورهای اساسی زیبایی دست است. برخی از افراد یا زمان لازم برای بلند کردن ناخن‌های خود ندارند و یا ناخن‌های آسیب پذیر و شکننده‌ای دارند، از این رو به کاشت ناخن روی می‌آورند که بسیار هم رایج و پر طرفدار است.

از طرفی کاشت ناخن هنر و مهارتی است که بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که آن را به صورت حرفه‌ای بیاموزند و بعد از آن از همین طریق کسب درآمد داشته باشند و یا اینکه برخی خانم‌ها علاقه‌مند به کاشت ناخن در منزل خود هستند و دوست دارند مانند میکاپی که انجام می‌دهند، ناخن‌های خود را نیز خودشان آراسته کنند.

کاشت ناخن
وسایل کاشت ناخن

کاشت ناخن در خانه با وسایل ساده می‌تواند شما را از هزینه‌های بسیار سنگین سالن‌های زیبایی در امان نگه دارد. پس به نظر می‌رسد که تا حدی باید با وسایل مورد نیز کاشت ناخن آشنا شوید.

کاشت ناخن معمولا به دو صورت پودری و ژله‌ای انجام می‌شود که بسیاری از وسایل کاشت ناخن بین دو مدل پودری و ژله‌ای مشترک است. این وسایل مشترک معمولا برای آماده سازی بستر ناخن، پیش از کاشت می‌باشد و پس از آن بسته به نوع کاشت مواد کاشت روی ناخن قرار می‌گیرد.

این مقاله در ابتدا به معرفی ابزارهای اصلی و مشترک هر دو نوع کاشت ناخن می‌پردازد و در ادامه ابزارهای کاشت ژله‌ای و کاشت پودری را به طور مجزا به شما معرفی خواهد کرد:

وسایل کاشت ناخن
معرفی وسایل کاشت ناخن

معرفی وسایل کاشت ناخن

پیش از کاشت ناخن ابتدا باید ناخن‌ها مرتب و منظم شوند که به این کار مانیکور ناخن گفته می‌شود. در حقیقت به مرتب کردن ناخن‌های دست مانیکور و به مرتب کردن ناخن‌های پا پدیکور می‌گویند. مهم‌ترین ابزارهای مرتب سازی ناخن‌ها و وسایل کاشت ناخن به شرح زیر است:

  • ناخن گیر و قیچی برای کاشت ناخن

پیش از شروع هر نوع کاشت ابتدا باید ناخن‌ها توسط قیچی و ناخن‌گیر کوتاه و مرتب شود. برای این منظور تلاش کنید تا حتما ناخن گیرهای مناسب و استانداردی را تهیه کنید.

  • عقب زن یا پوشر کوتیکول برای کاشت ناخن

پس از کوتاه کردن ناخن‌ها باید کوتیکول‌های ناخن به عقب رانده شود تا کاشت بهتری داشته باشید. شما می‌توانید این کار را با عقب زن یا پوشر کوتیکول انجام دهید. یکی از بهترین زمان‌های استفاده از پوشر پس از حمام کردن است چرا که پوست در این زمان بسیار نرم شده است.

  • گوشت گیر یا نیپر  برای کاشت ناخن

پس از عقب راندن کوتیکول‌های ناخن، گوشت‌های اضافی اطراف ناخن را باید کوتاه کرد. شما می‌توانید این گوشت‌های اضافه را با نیپر یا گوشت گیر ناخن انجام دهید. پس یک کیف مخصوص وسایل کاشت ناخن تهیه کنید و تا اینجای کار ناخن‌گیر، پوشر و نیپر را در آن قرار دهید.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن
 پوشر و نیپر (وسایل کاشت ناخن)

  • بافر برای کاشت ناخن

 در لیست اسم وسایل کاشت ناخن حتما با اسم بافر روبرو خواهید شد. عملکرد بافر همانند سوهان ناخن است با این تفاوت که بافر نرم‌تر از سوهان ناخن و از جنس اسفنج می‌باشد. کشیدن بافر بر روی ناخن باعث صاف و صیقلی شدن ناخن و همچنین باعث از بین رفتن سلول‌‌های مرده سطح ناخن خواهد شد و جدا از کاشت ناخن بهتر است برای محافظت از ناخن‌ها ماهی یک بار ناخن‌ها را بافر کشی کنید. معرفی بهترین مارک وسایل کاشت ناخن در زمینه تولید بافر کمی کار سختی است چرا که برندهای بسیاری در تولید این وسیله فعالیت می‌کنند اما با این حال شوایشی، نوو، نوراباکس و تریتون از جمله برندهای معروف در تولید بافر هستند.

بافر ناخن
بافر ناخن

  • سوهان دستی برای کاشت ناخن

 یکی دیگر از وسایل مورد نیاز کاشت ناخن، سوهان دستی است. سوهان دستی از جمله ابزارهای مهم برای آماده سازی ناخن پیش از کاشت و پس از آن می‌باشد. از سوهان دستی نیز برای صاف و صیقلی کردن ناخن‌ها می‌توان استفاده کرد و به ناخن‌ها شکل داد. 

  • پد لا انگشتی برای کاشت ناخن

این پد بیشتر برای انگشتان پا مناسب است و باعث فاصله گذاری میان انگشتان پا خواهد شد و از به هم چسبیدن آنها جلوگیری می‌کند. پس حتما پد لا انگشتی را نیز جز وسایل کاشت ناخن خود قرار دهید.

  • سوهان برقی برای کاشت ناخن

اگر یک لیست از اسم وسایل کاشت ناخن برای خود تهیه می‌کنید، دور سوهان برقی را چندین بار خط بکشید. سوهان برقی از جمله مهم‌ترین وسایل ضروری برای آماده سازی بستر ناخن پیش از کاشت است و شاید بتوان گفت مهم‌ترین و پر هزینه‌ترین قسمت از تهیه وسایل کاشت ناخن نیز مربوط به همین تهیه سوهان برقی می‌باشد.

از سوهان برقی برای فرم دهی و کوتاه کردن سریع ناخن‌ها استفاده می‌شود. در هنگام تهیه سوهان برقی باید به دور موتور، نوع سری‌ها و برند آن توجه نمود. البته برندهای موجود در ایران اکثرا چینی و کره‌ای هستند. میکرو ان ایکس، ماراتن و استرانگ از جمله برندهای کره‌ای و نیل دریل، نیل مستر و یونیکو نیز برندهای چینی سوهان برقی موجود در ایران هستند.

سوهان ناخن برقی
سوهان ناخن برقی

  • محلول ضد قارچ برای کاشت ناخن

ضد قارچ محلولی است که هم در کاشت پودری و هم در کاشت ژله‌ای استفاده می‌شود. ضد قارچ نیز یکی از با اهمیت‌ترین وسایل مورد نیاز  کاشت ناخن می‌باشد. ضد قارچ یا دی هیدراتور پیش از کاشت بر روی ناخن زده می‌شود و چربی‌ها و آلودگی‌های روی ناخن را در خود حل می‌کند. ضد قارچ‌ها عموما به صورت قالب‌های لاک هستند و مانند لاک بر روی ناخن کشیده می‌شوند اما شما می‌توانید ضد قارچ‌های پمپی و اسپری ای را هم در بازار بیابید. آی بی آی، ان بی آی، هارمونی و .... از برندهای مهم در تولید ضد قارچ‌های ناخن محسوب می‌شوند.

  • دستگاه لامپUV ، دستگاه لامپ LED و دستگاه ترکیبی از لامپ های UV و LED برای کاشت ناخن

گفتن عبارت کاشت ناخن در خانه با وسایل ساده کمی اغراق آمیز است چرا که تهیه این دستگاه کمی هزینه‌بر می‌باشد و البته که جز دسته وسایل ساده نیز قرار نمی‌گیرد. این دستگاه برای خشک کردن لاک ژل استفاده می‌شود. در ابتدا دستگاه UV برای خشک کردن لاک ژل وارد بازار شد اما این دستگاه هم، زمان بیشتری را برای خشک کردن به کار می‌برد (حدود دو دقیقه برای هر لایه ژل) و هم عمر کوتاه‌تری داشت.

پس از آن دستگاه‌های LED پا به عرصه میدان نهادند اما این دستگاه‌ها علی رغم داشتن عمر طولانی‌تر و زمان کمتر (حدود 60 ثانیه برای هر لایه ژل) برای خشک کردن، قادر به خشک کردن تمامی لاک ژل‌ها نبودند. در حال حاضر جدیدترین دستگاه خشک کن لاک ژل، دستگاه ترکیبی لامپ‌های UV و LED  است. این دستگاه هم عمر طولانی‌تری دارد و هم قادر به خشک کردن تمامی لاک ژل‌ها می‌باشد و البته که زمان کمتری را نیز برای خشک کردن به خود اختصاص داده است. برندهای سان و استار متداول‌ترین برندهای موجود این دستگاه‌ها در ایران هستند.

وسایل کاشت ناخن
دستگاه لاک خشک کن

  • تاپ کات یا تاپ شاین برای کاشت ناخن

تاپ کات یا تاپ شاین نوعی محلول است که پس از هر نوع کاشت بر روی ناخن کشیده می‌شود و از شکسته شدن ناخن یا لب پر شدن آن و یا بلند شدن کاشت جلوگیری می‌کند. در واقع می‌توان گفت که با این کشیدن این محلول بر روی ناخن یک لایه محافظ برای کاشت خود ایجاد می‌کنید. تاپ کات‌ها بسته به نوع کاشت با یکدیگر متفاوتند.

  • تیپ برای کاشت ناخن

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی کاشت ناخن استفاده از تیپ ناخن است. با استفاده از تیپ قد ناخن را بلند کرده و پس از آن روی آن مواد کاشت قرار می‌گیرد.

وسایل کاشت ناخن
 تیپ ناخن

  • فرمر برای کاشت ناخن

 از جمله ارزان‌ترین وسایل کاشت ناخن فرمرها هستند.فرمرها به صورت یک بار مصرف (کاغذی ) و چند بار مصرف (فلزی و طلقی) موجود می‌باشند. فرمرها نیز برای بلند کردن قد ناخن به کار می‌روند.

وسایل کاشت ناخن
 فرمر ناخن

  • فن زیر دست برای کاشت ناخن

فن زیر دست یک دستگاه مکنده پر قدرت است و ذرات و غبارهای ایجاد شده ناشی از سوهان کشی و کوتاه کردن ناخن را به درون خود می‌مکد تا از آسیب‌های تنفسی ناشی از ذرات و غبارها پیشگیری به عمل آورد.

وسایل کاشت ناخن
 فن زیر دست برای کاشت ناخن
  • چسب ناخن برای کاشت ناخن

برای چسباندن تیپ بر روی ناخن از چسب ناخن استفاده می‌شود کیفیت چسب ناخن بسیار در کاشت موثر است و چسب ناخن با کیفیت مانع هواگیری در کاشت می‌شود. علاوه بر مواردی که گفته شد چسب ناخن را هم در کیف وسایل کاشت ناخن قرار دهید.

  • محلول کوتیکول ریموور کوتیکول اویل برای کاشت ناخن

کوتیکول ریموور محلولی است که بر روی کوتیکول ها کشیده می شود و آنها را نرم می کند و این نرم شدن باعث می شود که به راحتی بتوانید با عقب زن آنها را به عقب برانید. عقب زدن کوتیکول ها باعث خشک شدن و سفت شدن آنها می شود که این مشکل را نیز می توانید با روغن کوتیکول یا همان کوتیکول اویل برطرف نمایید. 

  • قلم کاشت برای کاشت ناخن

قلم کاشت نیز از دیگر ابزارهای مهم برای کاشت ناخن است. قلم کاشت ژل با قلم کاشت پودر بسیار متفاوت است. قلم کاشت ژل از موی مصنوعی ساخته شده تا مواد ژل به آنها نچسبد و باعث هدر رفتن آنها نشود. قلم کاشت پودر نیز از موی طبیعی دم سمور ساخته شده است. چرا که پودرهای کاشت به قلم ‌های مصنوعی می‌چسبد. از طرفی موی دم سمور رطوبت لازم جهت ترکیب شدن با لیکویید را دارد.

قلم کاشت ناخن
 قلم کاشت ناخن

مواردی که در بالا ذکر شد اسم وسایل کاشت ناخن برای هر دو نوع کاشت است. یعنی اگر بخواهید وسایل مورد نیاز کاشت ناخن را تهیه کنید وسایل نام برده در بالا کامل است اما بسته به نوع کاشتی که می‌خواهید انجام دهید وسایلی که در ادامه معرفی می‌کنیم را نیز باید تهیه کنید.

       وسایل کاشت پودری ناخن

پرایمر نوعی محلول است که برای کاشت پودر مناسب است و به دو نوع اسیدی و غیر اسیدی تقسیم می‌شود. پرایمر غیر اسیدی بیشتر برای تمیز کردن سطح ناخن استفاده می‌شود و پرایمرهای اسیدی باعث ایجاد چسبندگی بین مواد کاشت و ناخن می‌شود. هر چقدر هم میزان اسیدی بودن بیشتر باشد قدرت چسبندگی بالاتر خواهد بود البته این چسبندگی میزان سوزش دست بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

پرایمر کاشت ناخن
 پرایمر کاشت ناخن
  • پودر کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن مواد اصلی تشکیل دهنده کاشت ناخن پودری است که در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود. ولی متداول‌ترین آنها هلویی، صورتی، سفید و شفاف است. برندهای هارمونی و پیک دو نیل پودرهای کاشت بسیار مناسبی را روانه بازار می‌کنند.

کاشت ناخن با پودر
کاشت ناخن با پودر
  • لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید محلولی است که با پودر کاشت ترکیب می‌شود و ماده اصلی کاشت ناخن را می‌سازد. کیفیت لیکوئید در داشتن کاشت بهتر بسیار موثر است. لیکوئیدها معمولا با قرار گرفتن در معرض هوای آزاد به سرعت تبخیر خواهند شد پس بهتر است که یک ظرف نگهداری لیکوئید نیز تهیه نمایید. از بهترین برندهای تولید کننده لیکوئید کاشت ناخن نیز می‌توان به هارمونی، کیستون و میا سکرت اشاره کرد.

لیکوئید کاشت ناخن
لیکوئید کاشت ناخن

    وسایل مورد نیاز برای کاشت ژل

  • باندر ژل 

یک لاک پایه است و همانند پرایمر عمل می‌کند. یعنی در کاشت ژل باندر ژل باعث چسبندگی بین کاشت و مواد اصلی ژل می‌شود.

اسم وسایل کاشت ناخن
 باندر ژل برای کاشت ناخن
  • ژل اصلی کاشت

ژل اصلی که در کاشت ژل استفاده می‌شود.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن
 ژل کاشت برای کاشت ناخن

مطلب مفید بود؟
19
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی