کاشت ناخن به همراه بررسی مزایا و معایب آن

نکات کاشت ناخن
کاشت ناخن روشی برای زیبایی ناخن‌هاست که در بین خانم‌ها بسیار طرفدار دارد. کاشت ناخن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. در این مقاله تمام روش‌های کاشت ناخن را به همراه مزایا و معایب آن‌ها بررسی کردیم. با بازارگیت همراه ما باشید.

کاشت ناخن به همراه بررسی مزایا و معایب آن

ناخن‌ها قابلیت تغییر پذیری دارند که با انجام خدمات هنرمندانه و زیبایی مخصوص ناخن‌ها میتوانند جلوه‌ای زیبا به خانم‌ها بدهند. یکی از این روش‌هایی که برای زیبایی خانم‌ها استفاده می‌شود، کاشت ناخن است و صد البته مراقبت از ناخن‌های کاشت است.

در ادامه این مقاله شما را با به طور کامل با کاشت ناخن، مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

مدل کاشت ناخن
کاشت ناخن به همراه بررسی مزایا و معایب آن

کاشت ناخن چیست؟ 

خانم‌ها به دلایل متفاوتی کاشت ناخن را انجام می‌دهند. برخی از خانم‌ها تنها برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان. به عنوان مثال برخی خانم‌ها برای پوشاندن ناخن‌های بی‌رنگ و شکننده‌شان از آن استفاده می‌کنند. البته کاشت ناخن برای خانم‌هایی که عادت به جویدن دارند و یا ناخن‌هایشان ضعیف و شکننده است  بسیارمناسب می‌باشد. 

کاشت ناخن چیست
کاشت ناخن چیست

انواع روش کاشت ناخن

1. کاشت ناخن قالبی
ناخن قالبی، یکی از بی‌کیفیت ترین نوع کاشت ناخن است. در این نوع کاشت ناخن، مواد مورد نیاز کاشت را بر روی ناخن مصنوعی قرار می‌دهند و بعد مواد ضد قارچ را روی ناخن می‌ریزند و در پایان ناخن مصنوعی را روی ناخن طبیعی قرار داده و برای مدتی فشار می‌دهند تا به خوبی در محل قرار گیرد. به دلیل آنکه این نوع کاشت نیازی به سوهان کشی ندارد پس از مدتی دچار هوا گیری می‌شود و ظاهر بدی پیدا می‌کند

آموزش کاشت ناخن قالبی
برای انجام این نوع کاشت ابتدا مواد را داخل قالب آماده ناخن مصنوعی بریزید تا به شکل ناخن درآید. بعد مواد ضد قارچ را روی ناخن‌های طبیعی خود بریزید و سپس قالب را روی ناخن خود قرار دهید و کمی فشار دهید. پس از چند ثانیه قالب را از روی ناخن بردارید و طراحی آن را شروع کنید. 

معایب روش قالبی کاشت ناخن

  • در این روش ناخن زود شکسته می‌شود. 
  • ناخن‌ها در این روش دوام زیادی ندارند. 
  • به دلیل ضخیم بودن ناخن مصنوعی، جلوه طبیعی روی ناخن  ندارد. 
  • در این روش مواد بیشتری نسبت به روش‌های دیگر استفاده می‌شود. 

چه کسانی گزینه مناسبی برای کاشت ناخن قالبی نیستند
کاشت این مدل ناخن برای کسانی که ناخن‌هایشان یکدست نیست مناسب نمی‌باشد. برای این نوع کاشت باید ناخن‌های دو دست یک شکل و یک دست باشند.

تصاویر کاشت ناخن
کاشت ناخن قالبی

2. کاشت ناخن پودری
کاشت ناخن پودری از نظر مقاومت و زیبایی، یکی از بهترین کاشت‌های ناخن است. در این روش کاشت ناخن مصنوعی از ابتدای ناخن طبیعی می‌چسبد و تا هر اندازه‌ای که بخواهید می‌توانید آن را کوتاه کنید. در نهایت به آن مواد ضد قارچ و مواد کاشت را می‌زنید. در پایان کاشت ناخن پودری، ناخن‌ها نیاز به سوهان کشی دارند. این روش بسیار وقت گیر است و برای کسانی که حوصله و وقت این روش را ندارند توصیه نمی‌شود.

آموزش کاشت ناخن پودری
در این روش، ابتدا باید اطراف ناخن با استفاده از الکل ضد عفونی شود. پس از آنکه انتخاب کردید چه اندازه ناخنی می‌خواهید، ناخن‌ها با زاویه 45 درجه به مدت 29 ثانیه باید روی ناخن اصلی فشار آورده شوند و بعد با سوهان کوتاه شوند. سپس تمام سطح ناخن را با چسب یا صمغ میپوشانند و پس از آن ناخن را در پودر ناخن وارد میکنند و پس از 5 ثانیه خارج می‌کنند. پس از خشک شدن پودرهای اضافه از ناخن گرفته می‌شود و بعد دوباره به ناخن چسب زده می‌شود. 
اگر قصد دارید ناخن‌های رنگی داشته باشید می‌توانید از پودر رنگی استفاده کنید و بعد روی ناخن‌ها چسب بزنید. در پایان باید قسمت‌های بیرون زده را با سوهان صاف کنید و کناره‌های ناخن‌تان را به روغن ناخن آغشته کنید. 

مزایا کاشت ناخن پودری

  • در برابر ضربه مقاوم است. 
  • این نوع کاشت یکی از بادوام‌ترین و پرکاربردترین نوع کاشت ناخن است. 
  • این مدل ناخن‌ها را زیباتر و صدف ناخن را کشیده تر نشان می‌دهد. 
  • کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم نیاز است که یک ساعت زمان برای آن بگذارید. 

چه کسانی گزینه مناسبی برای کاشت ناخن پودری نیستند
کاشت ناخن پودری برای کسانی که وقت کافی ندارند مناسب نیست زیرا نیاز است که وقت زیادی برای ترمیم آن بگذارند.

مراحل کاشت ناخن
کاشت ناخن پودری

3. کاشت ناخن ژله‌ای
مواد کاشت ناخن ژله‌ای به صورت آماده موجود می‌باشند. شیوه کاشت ناخن ژله‌ای با کاشت ناخن پودری یکی است و تنها تفاوت آن‌ها در مورد استفاده از آن‌ها است. 

آموزش کاشت ناخن ژله‌ای
در این روش کاشت ناخن با استفاده از سه لایه ژل با نام‌های فینیشینگ ژل، بیلدینگ ژل و تاپ شاین، لایه‌ای حجیم و شیشه‌ای بر روی ناخن اصلی می‌سازند. در این میان هر بار ژل زدن روی سطح ناخن، ناخن را وارد دستگاه UV می‌کنند تا با استفاده از ماده کلینز، حالت چسبدگی آن‌ها از بین برود. 

فواید و معایب کاشت ناخن ژله‌ای

  • در فرایند کاشت در این مدل، ناخن‌های اصلی هیچگونه آسیبی نمی‌بینند. زیرا ناخن‌ها به راحتی رشد می‌کنند و پس از رشد، ناخن کاشته شده نیاز به ترمیم دارد. 
  • دوام ناخن‌های ژله‌ای تقریبا دو هفته است. 
  • کاشت این مدل ناخن برای افرادی که در مناطق با رطوبت بالا زندگی می‌کنند توصیه نمی‌شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت ناخن ژله‌ای هستند؟ 
این ناخن‌ها مناسب افرادی است که عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند زیرا به علت کنده نشدن و بد مزه‌گی مواد این عادت از سر آن‌ها می‌افتد. البته افرادی که پس از کاشت ناخن ژله‌ای حساسیت پیدا کردند و پوست‌شان دچار اگزما شده است باید هرچه زودتر این کاشت ناخن را بردارند.

کاشت ناخن ژله ای
کاشت ناخن ژله ای

4. کاشت ناخن میکس
کاشت ناخن میکس همانطور که از نام آن پیداست در آن از کاشت پودری و ژله‌ای استفاده می‌شود. در این نوع کاشت پس از استفاده از ضد قارچ مراحل کاشت ناخن پودری آغاز می‌شود و در پایان آن سوهان کاری انجام می‌شود. پس از انجام سوهان کاری یک لایه ژل روی ناخن قرار می‌گیرد و بعد انگشت وارد دستگاه UV می‌شود. 

5. کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
در این روش کاشت از هیچ‌گونه تیپ فرمر استفاده نمی‌شود بلکه تنها از فیبرهایی که رشته‌هایی نازک هستند استفاده می‌شود. در ابتدای کار فیبرها رو ناخن قرار می‌گیرد و بعد روی آن‌ها ژل قرار می‌گیرد و پس از هر مرحله دست داخل دستگاه UV می‌رود و در پایان سوهان کاری انجام می‌شود. 

کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی

6. کاشت ناخن به روش دیپینگ
در این روش کار به جای استفاده از قلم از پودر و پرایمر استفاده می‌شود. در این روش کاشت پس از آنکه زیر سازی ناخن انجام شد و ضد قارچ به ناخن زده شد، روی ناخن یک لایه پرایمر زده می‌شود و ناخن را به طور عمودی داخل پودر فرو می‌برند و پس از رسیدن به نتیجه دلخواه سوهان کشی، بافرینگ و پولیش انجام می‌شود. 

7. کاشت ناخن با فرمر
در این روش کاشت، فرمر را که جنس کاغذی دارد روی ناخن‌ها قرار می‌دهند و بعد مواد مورد نیاز را روی آن قرار داده و در نهایت با استفاده از ژل و پودر‌های رنگی روی ناخن استفاده می‌کنند.

تصاویر کاشت ناخن
کاشت ناخن با فرمر

8. کاشت ناخن گریم
در کاشت گریم یا کاشت فرنچ صدف، ناخن را با پودر هلویی یا انوع پودرها طراحی می‌کنند و بعد خط فرنچ کاملا جداگانه از خط صدف ناخن طراحی می‌شود. 

9. کاشت ناخن سیلک
در این روش کاشت حالت طبیعی ناخن‌ها حفظ می‌شود و تنها یک لایه از جنس فایبر گلاس یا ابریشم روی ناخن‌ها نصب می‌شود. در نهایت برای محکم کردن ناخن کاشته شده از چسب مخصوص استفاده شده و اسپری فیکس کننده روی آن زده می‌شود.

کاشت ناخن دخترانه
کاشت ناخن سیلک

10. کاشت ناخن هایلایت (بیبی بومر)
این نوع کاشت زیر مجموعه کاشت ناخن گریم است. در این نوع کاشت از دو رنگ مختلف استفاده می‌شود و آن‌ها به گونه‌ای در یکدیگر محو می‌شوند که هیچ خط فرضی در میان آن‌ها مشخص نمی‌شود. به همین علت نام دیگر این کاشت، کاشت هایلایت است. در این روش پس از زیر سازی و آماده سازی ناخن، دست به مدت 180 ثانیه درون دستگاه UV قرار می‌گیرد و بعد از آن پودر بیبی بومر سفید در نوک ناخن‌ها کار می‌شود و به سمت ریشه حرکت می‌کند. میزان سفیدی این رنگ هر چه به ریشه ناخن نزدیک‌تر می‌شود باید محوتر شود و همچنین برای استفاده از پودر هلویی هم هر چه از ریشه به سمت نوک ناخن می‌روید باید رنگ موادی که می‌زنید کمرنگ‌تر شود. پس از آن به کمک دستگاه گیره ناخن محکم می‌شود و دست به مدت 120 ثانیه درون دستگاه UV قرار می‌گیرد. در پایان سوهان کاری و براق کننده انجام می‌شود و انگشت مجدادا در دستگاه UV قرار می‌گیرد.

کاشت ناخن طبیعی
کاشت ناخن هایلایت (بیبی بومر)

11. کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری
در این روش کاشت فقط از تیپ گذاری استفاده می‌شود و بر روی آن استیکر یا لاک ناخن قرار می‌گیرد. البته باید بدانید که این روش کاشت مقاوم نیست و بسیار کم دوام است، به همین علت این روش کاشت مناسب افرادی است که نمی‌خواهند مدت طولانی کاشت روی ناخن‌هایشان باقی بماند. برای ریموو کردن این کاشت انگشت‌ها باید به مدت 10 دقیقه داخل استون خالص قرار گیرند. 

12. کاشت ناخن کروم
در این روش کاشت ناخن‌ها توسط پودر کروم صورت می‌گیرد. به این صورت که ابتدا کارهای کاشت ناخن انجام می‌شود و بعد بر روی ناخن‌ها یک رنگ پایه کار می‌شود و بعد از آن پودر کروم را روی ناخن می‌مالند. در پایان لایه‌ای محافظ روی ناخن قرار می‌گیرد و پودر اضافه پاک می‌شود.

کاشت ناخن کروم
کاشت ناخن کروم

13. کاشت ناخن ماربل
یکی دیگر از روش‌های کاشت ناخن، کاشت ناخن ماربل است که به صورت سنگ مرمر روی ناخن قرار می‌گیرد. در این روش کاشت ابتدا پودر گچی روی ناخن می‌ریزند و بعد با استفاده از لاک مشکی خط‌های نامتوازن روی ناخن می‌کشند و در پایان با استفاده از آستون یا لیکویید رگه‌هایی مانند سنگ مرمر روی ناخن ایجاد می‌کنند. 

14. کاشت ناخن فلای آن
در این روش کاشت از هیچ‌گونه پرایمر یا لیکویید استفاده نمی‌شود به همین علت این روش یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای زیباتر کردن ناخن‌ها است. این روش مناسب خانم‌های بارداری است که می‌خواهند ناخن‌های زیبا داشته باشند.

کاشت ناخن طبیعی
کاشت ناخن فلای آن

مزایا کلی کاشت ناخن

کاشت ناخن موجب زیبایی دست‌های خانم‌ها می‌شود و می‌تواند مناسب افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند هم بسیار مناسب باشد.

عوارض کاشت ناخن

  • تغییر رنگ ناخن
  • تغییر شکل ناخن 
  • توقف رشد ناخن 
  • عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی
  • انیکولیز
  • حساسیت پوستی
عوارض کاشت ناخن
عوارض کاشت ناخن

نکات مهم بعد از کاشت ناخن

  • حواستان باشد به ناخن‌تان ضربه وارد نشود. 
  • به اجسامی که آلوده هستند دست نزنید. 
  • زمان استفاده از مواد شوینده حتما دستکش دست‌تان کنید. 
  • در مکان‌هایی شنا کنید که از نظر بهداشتی مطمئن باشند.
تصاویر کاشت ناخن
نکات مهم بعد از کاشت ناخن

برداشتن ناخن کاشته شده (ریموو ناخن)

  1. اگر تصمیم گرفته‌اید که کاشت ناخن را بردارید و یا می‌خواهید مدل آن را عوض کنید این کار ممکن است. 
  2. برای انجام این کار به آستون 100%، بافر، سوهان ناخن و پولیش نیاز دارید. 
  3. ابتدا آستون را داخل ظرفی بریزید که بتوانید انگشت‌هایتان را داخل آن قرار دهید. سپس به مدت 7 دقیقه ناخن‌هایتان را درون آن بگذارید. 
  4. دست خود را از داخل آستون بیرون آورده و با کمک دستمال ناخن‌تان را تمیز کنید. 
  5. این کار را چندین بار دیگر تکرار کنید تا لایه‌ها از بین بروند. 
  6. هنگامی که فقط یک لایه نازک روی ناخن‌تان باقی مانده بود باید مواد را با کمک سوهان از بین ببرید. 
  7. پس از آن بافر بکشید و با کمک پولیش ناخن‌هایتان را برق بیندازید. 
  8. در پایان هم از تقویت کننده استفاده کنید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا کاشت ناخن برای خانم‌های باردار ضرر دارد؟

    پزشکان معتقدند که خانم‌های باردار در زمان بارداری نباید عمل کاشت ناخن را انجام دهند زیرا در این زمان حساسیت بدن مادر و فرزند به مواد شیمیایی افزایش پیدا می‌کند و این مواد از طریق ناخن می‌توانند وارد بدن مادر و در نهایت به بدن جنین انتقال پیدا کنند.
  2. چرا کاشت ناخن در مواقعی باعث قارچ می‌شود؟

    به دلیل عدم تنفس بافت ناخن، خطر ابتلای عفونت قارچی و باکتریایی پوستی افزایش پیدا می‌کند. در روش کاشت ناخن قاب، نواحی اطراف ناخن تحریک می‌شود و اتصال بافت دور ناخن با بخش اصلی سست می‌شود همین امر موجب ورود هر گونه باکتری و قارچ به پوست می‌شود. برخی از خانم‌ها به همین علت دچار نوعی بیماری به نام بیماری پارونیشیا می‌شوند.
  3. آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

    استفاده از اشعه UV که برای سفت کردن ناخن کاشته شده کاربرد دارد می‌تواند موجب ابتلای فرد به سرطان پوست شود به همین علت این کار باید زیر نظر متخصص پوست انجام شود تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود.
  4. چه افرادی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

    1- افرادی که سیستم دفاعی بدن‌شان ضعیف است و مستعد بیماری‌های عفونی هستند. 2- افرادی که به بیماری‌های قارچی و عفونی مبتلا هستند نباید کاشت ناخن انجام دهند زیرا این کار موجب تشدید بیماری آن‌ها می‌شود. 3- خانم‌هایی که ناخن‌هایی ضعیف و شکننده دارند. 4- خانم‌هایی که باردار هستند.
  5. ناخن کاشته شده چه مدت دوام می‌آورد؟

    مدت ماندگاری کاشت ناخن بستگی به شرایط آب و هوایی و مواد استفاده شده دارد. به طور کلی فرد بعد از گذشت سه تا چهار هفته بعد از کاشت باید برای ترمیم مجدد اقدام کند.
مطلب مفید بود؟
16
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی