چه رنگ مویی به پوست من میاد

رنگ موی مناسب برای انواع رنگ پوست
دقیقا می‌دونید چه رنگ مویی به شما میاد؟ معمولا خانم‌ها برای تنوع اقدام به رنگ کردن موهایشان می‌کنند. انتخاب رنگ موی مناسب به معیارهای مختلفی مانند رنگ پوست و سلیقه شخصی بستگی دارد. گاهی پیش می‌آید که افراد بعد از رنگ از نتیجه راضی نباشند. برای انتخاب بهترین رنگ مو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چه رنگ مویی به پوست من میاد

خیلی از افراد برای تغییر در چهره، تنوع و یا به دلیل افزایش سن و وجود سفیدی در موهای سر اقدام به رنگ کردن مو می‌کنند و دوست دارند رنگ‌های متفاوتی را امتحان کنند. احتمالا برای شما هم  پیش آمده که بعد از انجام رنگ مو از نتیجه اش ناراضی بوده باشید. خیلی از افراد در هنگام رنگ کردن موهای سرشان با این سوال مواجه‌اند که «چه رنگ مویی به من میاد؟» دلیل این همه نگرانی به خاطر عدم شناخت در مورد اصول رنگ مو است که اگر با این اصول آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. رنگ پوست تاثیر زیادی بر روی انتخاب رنگ مو دارد. با مطالعه این مقاله می‌توانید رنگ پوست خود را بشناسید و بدانید چه رنگ‌هایی مناسب پوست شما است. 

رنگ موی آمبره برای پوست سبزه
چه رنگ مویی برای پوست من مناسب است؟

نحوه تشخیص تناژ پوست

برای اینکه بتوانید رنگ موی متناسب با رنگ چهره خود را پیدا کنید بهتر است ابتدا تناژ پوست خود را بشناسید. برای اینکه بدانید پوستی گرم، سرد و یا خنثی دارید، پوست خود را تست کنید. برای این کار در زیر نور طبیعی روز رگ‌های مچ دست را مشاهده کنید.

  • افراد با تن رنگی پوست گرم

افرادی که پوست گرمی دارند در زیر پوست رنگدانه‌هایی با تن زرد رنگ دارند. این افراد در صورت قرار گیری در زیر نور آفتاب بدون سوختن برنزه می‌شوند و در زیر نور طبیعی رنگ رگ‌های مچ دست این افراد سبز رنگ است.

اگر دو عدد مقوا به رنگ قرمز و نقره‌ای را در کنار صورت این افراد قرار دهید رنگ قرمز بیشتر به این افراد می‌آید. افراد با پوست گرم عمدتا دارای چشمان تیره‌ای مثل قهوه‌ای و سیاه هستند و موهایشان بلوند، بلوند توت فرنگی، قهوه‌ای، سیاه و یا قرمز است. در صورت نگهداشتن یک کاغذ سفید در کنار چهره بدون آرایش و در زیر نور، پوست این افراد طلایی یا زرد خواهد بود.

چه رنگ مشی به پوست سبزه میاد
افراد با تن پوست گرم
  • افراد با تن رنگی سرد

افراد با تناژ پوستی سرد، تن‌های صورتی رنگ در پوستشان دارند.  این افراد در هنگام  برنزه کردن دچار سوختگی می‌شوند. رنگ‌های آبی، قرمز، بنفش به این افراد بیشتر می‌آید. جواهرات نقره‌ای بیشتر با پوست این افراد هماهنگ است. همچنین دارای رنگ چشم آبی، خاکستری یا سبز هستند و موهای بلوند، قهوه‌ای و یا مشکی دارند. در زیر نور طبیعی رنگ رگ‌های مچ دست این افراد آبی یا بنفش رنگ است.
اگر دو عدد مقوا به رنگ قرمز و نقره‌ای را در کنار صورت قرار دهید رنگ نقره‌ای بیشتر به این افراد می‌آید. در صورت نگهداشتن یک کاغذ سفید در کنار چهره بدون آرایش و در زیر نور، پوستشان آبی خواهد بود.

رنگ مو برای پوست گندمی روشن
افراد دارای رنگ پوست سرد

رنگ موی مناسب پوست گرم

برای افراد با پوست گرم از رنگ‌هایی با پایه طلایی، نارنجی و قرمز استفاده کنید. این رنگ‌ها چهره را شاداب‌تر نشان خواهد داد. رنگ‌های مناسب برای پوست گرم عبارتند از: رنگ موهای قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای گرم، قهوه‌ای طلایی، هایلایت قرمز، طلایی گرم و بلوند طلایی.

از بکار بردن رنگ‌های آبی، خاکستری و بنفش در این پوست‌ها اجتناب کنید. 

رنگ مو برای پوست روشن و چشم عسلی
رنگ موی مناسب برای پوست گرم

رنگ موی مناسب پوست سرد

برای افرادی با پوست سرد بهتر است از رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری سرد، بلوند‌های سرد، بلوند‌هایی در سایه‌های مینک تا پلاتینی، یخی سفید و رنگ‌های بولد غیر طبیعی استفاده کنند. این افراد از بکار بردن طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنند.

افراد با پوست تیره و تن سرد مناسب است که از رنگ‌های اسپرسو یا سیاه استفاده کنند.

لیست رنگ مو برای پوست گندمی روشن
رنگ موی مناسب برای افراد با پوست سرد

انتخاب رنگ موی مناسب انواع پوست

  • رنگ موی مناسب پوست سبزه

برای افراد با پوست سبزه روشن رنگ موهای قهوه‌ای مناسب است. برای افراد با پوست سبزه متوسط رنگ موهای عسلی و فندقی مناسب می‌باشد و برای افراد با پوست سبزه تیره رنگ موهای شاه بلوطی و نسکافه‌ای گزینه مناسبی می‌باشد.
رنگ موی قهوه‌ای با هایلایت‌های روشن برای خانم‌هایی که پوست سبزه با تناژ پوستی سرد دارند مناسب است و برای افراد سبزه با تن پوستی گرم بهتر است از رنگ‌های شکلاتی و فندقی استفاده شود.

لیست رنگ موهای گرم
رنگ موی مناسب برای رنگ پوست سبزه
  • رنگ موی مناسب برای پوست روشن

رنگ موی مناسب رنگ چهره افراد با پوست روشن هم باید بر اساس تناژ پوستی و رنگ چشم انتخاب شود. رنگ موی بلوطی، قهوه‌ای طلایی و بلوند تیره برای افراد با پوست روشن و چشم‌های عسلی مناسب است. افراد با چشمان قهوه‌ای بهتر است از رنگ موهای سرد استفاده کنند.
رنگ‌های بلوند طلایی روشن، رنگ موی بلوند سفید، بلوند خاکستری، بلوند طلایی، قهوه‌ای حنایی، قهوه‌ای تیره، رنگ موی قرمز از گزینه‌های مناسب برای افراد با پوست روشن محسوب می‌شود.

رنگ مو فندقی برای پوست سفید
رنگ موی پوست روشن
  • رنگ موی مناسب برای پوست گندمی 

چنانچه دارای پوستی به رنگ گندمی هستید، رنگ موی نسکافه‌ای، قرمز، دودی و رنگ موهای فانتزی مثل صورتی گزینه مناسبی هستند.
در مورد تغییر رنگ موها بر اساس رنگ پوست چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • تا حد امکان رنگ موها را نزدیک به موهای خودتان انتخاب کنید. از تغییر یکباره رنگ موها مثلا از رنگ مشکی به رنگ بلوند روشن خودداری کنید. 
  • اگر قصد دارید رنگی متفاوت‌تر از رنگ اصلی موهای خود تجربه کنید، رنگ مویی را نزدیک به سایه مویتان انتخاب کنید. (منظور از سایه مو همان رنگی است که بعد از ایستادن در زیر نور آفتاب موها به آن رنگ مشاهده می‌شوند.)
  • اگر چشمان روشنی دارید حتی با داشتن موهای تیره و پوست تیره می‌توانید سراغ رنگ‌های روشن و بلوند بروید.
  • اگر چشمان تیره رنگی دارید رنگ مویتان را نزدیک به رنگ موی طبیعی خودتان انتخاب کنید.
  • می توانید از هایلایت همرنگ با سایه موهایتان برای رنگ و تغییر استفاده کنید.
رنگ موی قرمز
رنگ موی پوست گندمی

اگر در انتخاب رنگ مو سر در گم بودید آخرین راه حل استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که امکان امتحان کردن مدل‌ها و انواع رنگ موها را به شما می‌دهند. با این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها می‌توانید رنگ‌های مختلف مو را بر روی عکس خود اعمال کنید و با امتحان کردن رنگ‌های مختلف بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید.
 

مطلب مفید بود؟
26
4
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی