10 نکته طلایی و مهم برای مراقبت و نگهداری از ناخن‌های کاشت

مراقبت از کاشت ناخن
اگر شما هم دائما کاشت ناخن یا ژلیش ناخن انجام می‌دهید باید بدانید که نحوه مراقبت و نگهداری از ناخن‌های کاشته شده و یا ژلیش شده بسیار اهمیت دارد زیرا عدم رعایت نکات بهداشتی و یا عدم رسیدگی به ناخن‌های کاشته شده منجر به بروز بیماری‌هایی برای ناخن و پوست اطراف ناخن خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید.

10 نکته طلایی و مهم برای مراقبت و نگهداری از ناخن‌های کاشت

کاشت ناخن امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. ناخن‌های کاشته شده موجب می‌شوند تا ناخن‌هایی جذاب و زیباتر داشته باشید، اما این ناخن‌ها نیاز به مراقبت‌های بعد از کاشت دارند تا سلامت آن‌ها حفظ شود. اگرچه ناخن‌های کاشته شده موجب می‌شوند تا احساس خوبی داشته باشید و از زیبایی دست‌های خود لذت ببرید اما اگر به درستی از آن‌ها مراقبت نکنید این احساس خوب و لذت بخش زود از بین می‌رود. به همین دلیل باید مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن را جدی بگیرید تا علاوه بر زیبایی ناخن‌ها، مراقب سلامتی ناخن‌های خود هم باشید. البته این را باید در نظر داشته باشید که ناخن‌های کاشته شده چند بار نیاز به ترمیم دارند اما ما بین این ترمیم‌ها باید از ناخن‌های کاشته شده خود نیز مراقبت بهداشتی هم داشته باشید.

مراقبت از کاشت ناخن
10 نکته طلایی و مهم برای مراقبت و نگهداری از ناخن‌های کاشت

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که کاشت ناخن یک کار تخصصی است و به تجربه نیاز دارد. این فرایند باید در محیطی بهداشتی با وسایل و ابزارهای بهداشتی و مطمئن انجام شود. البته انتخاب ناخن کار حرفه‌ای و متخصص در وهله اول بسیار مهم است و باید کسی را انتخاب کنید که در این کار حرفه‌ای باشد. عفونت قارچی یکی از آسیب‌های جدی است که پس از کاشت، سلامت ناخن‌ها را تهدید می‌کند به همین علت حواس‌تان به تمامی نکاتی که گفته می‌شود باید باشد.

نکات مراقبت از کاشت ناخن
کاشت ناخن را به دستان بهترین متخصصان زیبایی ناخن بسپارید

10 نکته مهم دربازه نگهداری ناخن‌های کاشته شده

  • با ناخن‌های کاشته شده خود کار نکنید

به طور کلی برای مراقبت از ناخن، چه ناخن‌های طبیعی و چه ناخن کاشته شده، نباید برای انجام کارهای متفاوت از آن‌ها استفاده کنید. زیرا ناخن ابزاری برای انجام کار نیست و ممکن است آسیب جدی ببیند. به طور کلی در هنگام انجام کاری مراقب ناخن‌های مصنوعی و ناخن‌های خود باشید تا آسیب نبینند. اگر ناخن‌هایتان کاشت مصنوعی یا ژلیش دارد تا 24 یا 48 ساعت پس از کاشت از آن‌ها مراقبت کنید زیرا این مدت زمانی است که ناخن‌ها نیاز دارند به طور کامل بچسبند و پس از تثبیت شدن هم نیز باید از آن‌ها مراقبت کنید.

10 نکته طلایی و مهم برای مراقبت ناخن
از ناخن‌های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید
  • از دستکش استفاده کنید

برای مراقبت از ناخن‌های خود، در هنگام انجام کارهای خاص مانند شست و شو و باغبانی دستکش دست کنید. زیرا هرچه ناخن‌هایتان از رطوبت و آلودگی دور باشند بهتر است. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از محصولات شوینده هم باید دستکش دست کنید زیرا ترکیبات موجود در محصولات شوینده می‌توانند برای ناخن‌های کاشته شده ضرر داشته باشند و موجب آسیب دیدن آن‌ها شوند.

  • از آتش و حرارت دوری کنید

پس از کاشت ناخن یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید این است که تا حد امکان دست‌های خود را از آتش و حرارت دور نگه دارید. زیرا آتش می‌تواند موجب آب شدن ناخن‌های کاشته شده شود.

 مراقبت های بعد از ژلیش ناخن
ناخن‌ها را از حرارت دور نگه دارید
  • از آب و رطوبت زیاد دوری کنید

قرار گرفتن ناخن کاشته شده در آب به مدت طولانی اشتباه است زیرا رطوبت زیاد می‌تواند موجب ضعیف شدن و از دست رفتن زیبایی و استحکام اولیه ناخن‌ها شود.

  • ناخن‌هایتان را با کرم‌های مرطوب کننده، مرطوب کنید

پس از هر بار شستن دست، با کمک کرم مرطوب کننده دست‌ها و ناخن‌های خود را مرطوب کنید. این کار موجب می‌شود استحکام ناخن‌هایتان افزایش پیدا کند.

مراقبت های بعد از ژلیش ناخن
لزوم مرطوب کردن ناخن‌ها
  • رعایت بهداشت در کاشت ناخن

رعایت بهداشت ناخن یکی از نکات مهمی است که باید حتما در نظر داشته باشید. برای این کار دستان خود را در صورت کثیفی به خوبی بشویید و با استفاده از یک براش مخصوص آن‌ها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که سطح ناخن‌های خود را باید هر روز تمیز کنید زیرا ناخن‌ها علاوه بر هر عضو دیگری در معرض آلودگی هستند. همچنین ناخن‌های کاشته شده را هر سه ماه یک بار بردارید تا ناخن‌های طبیعی خودتان هوا بخورند.

  • ریموو کردن ناخن‌ها را دست متخصص بسپارید

اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را ریموو کنید و یا اگر ناخن‌هایتان مشکلی پیدا کرده و نیاز به ترمیم دارند، اگر خودتان تخصصی در این کار ندارید باید نزد متخصص بروید تا فرایند ترمیم یا ریموو ناخن به درستی انجام شود زیرا این کار یک کار تخصصی است و باید در محیطی بهداشتی و تمیز همراه با وسایل مورد نیاز استریل انجام شود. اگر شما این کار را بدون آنکه تخصصی داشته باشید در خانه انجام دهید ممکن است به ناخن‌های اصلی‌تان هم صدمه بزنید و مشکلاتی را برای ناخن و دست‌های خود به وجود آورید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر این فرایند توسط متخصص انجام نشود ممکن است مشکلاتی همچون عفونت‌های قارچی به دنبال داشته باشد.

روی کاشت ناخن میشه لاک زد
ریموو کردن ناخن‌های کاشت را به دست متخصص بسپارید
  • از روغن‌های مخصوص استفاده کنید

هر شب از روغن کوتیکول استفاده کنید. روغن کوتیکول موجب استحکام و تغذیه ناخن‌های طبیعی می‌شود. در بازار انواع محصولات کوتیکول وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید. روغن کوتیکول فواید زیادی برای ناخن و پوست دارد و از ترک خوردن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن را می‌توانید در خانه به راحتی تهیه کنید.

 مراقبت ناخن بعد از برداشتن کاشت
برای تقویت ناخن‌ها از روغن مخصوص استفاده کنید
  • مانیکور کردن بعد از ریموو را فراموش نکنید

پس از ریموو کردن ناخن‌های کاشته شده، یک بار ناخن‌هایتان را مانیکور کنید تا به حالت اولیه خود باز گردند و ظاهری زیبا پیدا کنند. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی زیبا داشته باشید هر سه هفته یک بار ناخن‌هایتان را مانیکور کنید. در بین جلسات مانیکور از لاک‌های تقویتی و یا روغن‌های تقویتی برای ناخن‌ها استفاده کنید.

نکته مهم در کاشت ناخن
یکی از مهم ترین مواردی که پس از کاشت ناخن باید به آن توجه داشته باشید این است که حداقل سه هفته بعد از برداشت کاشت ناخن از گذاشتن ناخن جدید خودداری کنید. در این مدت بهتر است که ناخن‌های‌تان را کوتاه نگه دارید تا از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری شود.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا بعد از کاشت ناخن می‌توان از هر نوع کرمی برای دست استفاده کرد؟

    خیر، اگر از کرم یا ضد آفتاب برای پوست دست خود استفاده می‌کنید باید بدانید که این کرم‌ها باید حتما فاقد لانولین یا روغن‌های معدنی باشند. زیرا این نوع روغن‌ها می‌توانند آسیب جدی به ناخن‌های کاشته شده بزنند و پس از گذشت چند وقت آن‌ها را شکننده و ضعیف می‌کنند.
  2. برای پاک کردن لاک ناخن کاشته شده می‌توان از استون استفاده کرد؟

    خیر. به هیچ عنوان بر روی ناخن‌های کاشته شده از استون استفاده نکنید. زیرا این کار موجب از دست رفتن ظاهر زیبای ناخن‌های کاشته شده و خراب شدن آن‌ها می‌شود.
  3. اگر ناخن کاشته شده شکست، ترک خورد و یا شل شد چه کاری باید انجام دهیم؟

    اگر ناخن کاشت شل شد بهتر است به سالن زیبایی بروید و آن را دوباره ترمیم و سفت کنید. زیرا کاشت دوباره ناخن خطر عفونت قارچی را افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید این کار را در منزل انجام دهید حتما از چسب مخصوص کاشت ناخن استفاده کنید و به هیچ عنوان ناخن شل شده و یا شکسته شده را پانسمان نکنید.
  4. چگونه ناخن‌های کاشت خود را کوتاه کنیم؟

    باید بدانید که به هیچ عنوان برای کوتاه کردن ناخن نباید از ناخن‌گیر استفاده کنید زیرا این کار موجب شکستن و یا ترک خوردن ناخن می‌شود. برای کوتاه کردن ناخن بهتر است از سوهان ناخن استفاده کنید تا به ناخن هیچ آسیبی وارد نشود.
  5. چگونه لاک روی ناخن کاشت را پاک کنیم؟

    بهترین راه برای پاک کردن لاک روی ناخن کاشت این است که از لاک پاک کن استفاده کنید. زیرا به دلیل حلال بودن استون و الکل در داخل آن، ممکن است به سطح ناخن آسیب جدی وارد شود.
مطلب مفید بود؟
18
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی