انتخاب یک تونر مناسب برای پوست صورت

بهترین تونر برای پوست صورت
پوست به ویژه پوست صورت یکی از اجزای مهمی است که همه روزه در معرض انواع آلودگی‌های محیطی و شیمیایی قرار می‌گیرد که نیازمند مراقبت‌های روزانه است. تونرها یکی از محصولات مراقبت از پوست هستند که منجر به پاکسازی عمیق پوست می‌شوند. برای آشنایی با انواع تونرها و کاربرد آن‌ها با ما همراه شوید:

انتخاب یک تونر مناسب برای پوست صورت

یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد مراقبت از پوست به ویژه پوست صورت است. برای این منظور از انواع کرم‌های آبرسان، کرم‌های روز و شب که متناسب با انواع پوست عرضه شده‌اند، جهت رطوبت رسانی به پوست و جذب چربی‌های اضافی استفاده می‌کنند. در کنار این محصولات مراقبتی، تونرها نیز به عنوان یکی از پاک کننده‌های پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته تونرها یکی از محصولات مراقبت پوستی هستند که تا حد زیادی ناشناخته مانده‌اند. اگر کنجکاو هستید که بدانید تونر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ و از اهمیت استفاده از آن آگاه شوید دعوت می‌کنم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

تونر مناسب پوست
تونر مناسب پوست صورت خود را انتخاب کنید

تونر چیست؟

بنا به توصیه بسیاری از متخصصان پوست و مو، می‌توان در عوض استفاده از انواع ماسک‌های صورت که برای پوست‌های مختلف به کار برده می‌شوند از تونر که تاثیر گذاری بیشتری هم دارد استفاده کرد. تونر محصولی مراقبتی است که برای حفظ بیشتر سلامت پوست، به نحوی پوست را پاکسازی می‌کند که هر گونه گرد و غبار از منافذ پوست پاک شوند. لازم به ذکر است که حتی شویندهای صابونی نیز نمی‌توانند کاربرد تونر را داشته باشند زیرا قادر به نفوذ به منافذ پوست و در نتیجه پاکسازی آنها نیستند.
تونرها غالبا از محلول‌هایی بر پایه آب فرموله شده و از مواد فعالی همچون عصاره گیاهان یا اسانس‌های روغنی تشکیل شده‌اند که درصد آنها با توجه نوع تونری که قرار است برای پوست‌های مختلف استفاده شود متغییر می‌باشد. اغلب تونرها به صورت آبکی عرضه می‌شوند ولی می‌توان نوع سرمی و ژله‌ای آنها را نیز در بازار مشاهده کرد.
تونرها به لایه برداری از پوست کمک می‌کنند و پوست برای بازیابی خود پس از پاک شدن از انواع آلودگی‌ها و مواد آرایشی نیاز به موادی دارد که این خاصیت در موادی همچون گلیسیرین، سیرامید و اسیدهای چرب یافت می‌شود. در واقع بهترین تونر، تونری است که حاوی این عناصر باشد و عملکردی بهتر از یک مرطوب کننده و یا سرم روی پوست داشته باشد.

تونر پوست خشک
بهترین تونر برای پوست صورت

کاربرد تونر و اهمیت استفاده از آن

تونرها همانگونه که قبلا نیز اشاره شد به منظور پاکسازی سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث پاک شدن منافذ پوست از هر گونه آلودگی‌های محیطی و شیمیایی می‌شوند. در ادامه به کاربردها و اهمیت استفاده از تونر برای پوست خواهیم پرداخت.

•    پاکسازی منافذ پوست

مهم ترین کاربرد تونر استفاده از آن برای پاکسازی گرد و غبار و آلاینده‌های محیطی است. پوست ما هر روزه در معرض آلودگی‌های محیطی و شیمیایی بسیاری قرار می‌گیرد که شست و شوی صورت به تنهایی نمی‌تواند به این آلودگی‌ها نفوذ کرده و منافذ پوست را پاک کند. این تونرها قادر به وارد شدن به منافذ پوست بوده و باعث تمیز شدن این منافذ از آلودگی‌ها می‌شوند. لوازم آرایشی مانند کرم پودر و پنکک هم حاوی ذراتی هستند که برای تنفس بهتر پوست باید از روی سلول‌های پوستی جمع آوری گردند. تونر این وظیفه را بخوبی انجام می‌دهد.

•    شفافیت پوست صورت

تونر به دلیل قابلیت پاکسازی منافذ پوست از آلودگی‌ها، منجر به شفاف شدن پوست صورت می‌شود. همچنین استفاده از تونر بر روی پوست صورت چون باعث از بین رفتن چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست می‌شود، جمع‌تر شدن منافذ باز را نیز در پی دارد.

•    تونر و تنظیم PH پوست

شوینده‌های صورت همانند صابون و ژل، باعث تغییر در میزان اسیدیته پوست می‌شوند و این استفاده از تونر صورت است که باعث به تعادل رسیدن آن می‌شود. در واقع بیشتر شوینده‌های صورت قلیایی بوده و در صورت مصرف مکرر باعث خارج شدن پوست از حالت اسیدی طبیعی خود می‌شوند که نتیجه این فرایند چرب شدن پوست است. اما تونر قلیایی نبوده و باعث تنظیم اسیدیته پوست می‌گردد.

•    آبرسانی به پوست

تونرها نقش آبرسانی به پوست را داشته و باعث مرطوب شدن پوست می‌شوند و نهایتا نقش یک لایه محافظتی از پوست را در مقابل ذرات آلوده و گرد و غبار به عهده دارند.

•    کمک به بسته شدن منافذ باز پوست

هیچ کرمی به اندازه تونرها نمی‌تواند به کوچک شدن و بسته شدن منافذ باز پوست منجر شود. تونر به کاهش نفوذ آلودگی‌ها کمک کرده و همچنین از پوست در مقابل کلر و مواد معدنی موجود در شیر آب محافظت می‌کند.

کاربرد تونر
 تونر و پاکسازی منافذ پوست

انواع تونر برای پوست های مختلف

تونرها دارای انواع مختلفی هستند که برای داشتن کارایی لازم باید به درستی انتخاب شوند. انتخاب تونرها باید براساس انواع پوست صورت باشد. تونرها زمانی بهترین و بیشترین کارایی را خواهند داشت که متناسب با نوع پوست و کمبودهای آن انتخاب شده و مصرف گردند.

تونر برای پوست چرب: 

افراد با پوست چرب باید از تونرهای مخصوص پوست چرب استفاده نمایند. چون این تونرها قادرند به خوبی پوست چرب را لایه برداری کرده و باعث زدودن چربی های اضافی از روی پوست شوند. بهترین تونر برای پوست چرب تونری است که فاقد الکل، چربی و منتول باشد که بتواند با کاهش منافذ پوست و آبرسانی و رطوبت رسانی به آن، پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان بیاورد.

کاربرد تونر
تونر مناسب پوست چرب

 تونر برای پوست خشک:

برای افرادی با پوست خشک نیز تونرهای مخصوص پوست خشک مناسب می‌باشند تا بتوانند این نوع پوست را به خوبی آبرسانی کرده و مرطوب نگه دارند. تونرهای فاقد عطر و الکل که حاوی ترکیبات التیام بخش و ضد التهاب همراه با عصاره‌های خنک کننده باشند برای این نوع پوست مناسبترند.

تونر پوست خشک
تونر مخصوص پوست خشک

تونر برای پوست حساس:

پوست‌های حساس که بیشتر مستعد التهاب و حساسیت هستند باید از تونرهای مخصوص پوست‌های حساس که در ترکیبات خود حاوی مواد تسکین دهنده می‌باشند استفاده نمایند. آلوئه ورا و عصاره گل رز از این مواد تسکین دهنده می‌باشند.

فواید تونر
انتخاب تونر مناسب برای پوست حساس

تونر برای پوست مختلط:

با اینکه نوعی تعادل در تنظیم میزان خشکی و رطوبت در این نوع از پوست وجود دارد اما نباید برای این نوع از پوست از محصولات حاوی الکل که دارای ترکیبات تحریک کنننده ترشح چربی هستند استفاده شود. بهتر است برای تهیه تونر مناسب برای پوست مختلط از یک پزشک متخصص در این مورد مشورت بگیرید تا بتوانید تونری انتخاب کنید که در ضمن رطوبت رسانی برای نواحی خشک پوست، بتواند به کاهش منافذ باز در قسمت‌های چرب پوست صورت منجر شده و به متعادل شدن چربی آن کمک کند.

نحوه استفاده از تونر
تونر مناسب برای پوست مختلط

برای پوستهای معمولی می توان از انواع تونرها که برای پوستهای نرمال فرموله شده اند، استفاده کرد.
 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی