دلیل لک صورت چیست

لک صورت
لک‌های صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و استفاده زیاد از مواد آرایشی نامرغوب است.اولین نکته در درمان این است که هنگامی که متوجه این لک‌ها شدید سریعا به درمان اقدام کنید زیرا به مرور زمان این لک‌ها مقاوم شده و درمانشان سخت خواهد شد. همراه ما باشید.

دلیل لک صورت چیست

فرض کنید یک روز از خواب بیدار شده‌اید و مانند هر روز به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید. ناگهان متوجه می‌شوید که نقاطی از صورتتان به رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه در آمده و اصطلاحا دچار لک صورت شده‌اید. شاید در ابتدا بسیار نگران شوید، اما نگران نباشید چرا که این لک‌ها تا حد بسیار زیادی قابل درمان هستند. نکته قابل توجه در لک صورت این است اگر زود برای درمان اقدام کنید، لک‌ها به راحتی از بین می‌روند.

از بین بردن لک صورت
لک صورت

دلیل لک صورت چیست؟

گفتیم که درباره لک‌های صورت خیلی نیازی نیست نگران شوید چرا که قابل درمان هستند. اما همانطور که می‌دانید همواره پیشگیری بهتر از درمان است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا صورت لک می‌شود؟ چرا ناگهان پوست صورت که تا چند وقت پیش صاف و نرم بود حالا لک شده است؟ این مسئله می‌تواند چند دلیل داشته باشد که در ادامه تعدادی از این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم.

  • لک‌های ارثی صورت

به صورت اطرافیان خود نگاه کنید. شاید در میان اقوام افرادی باشند که صورتی لک‌دار داشته باشند. در این صورت با گذشت زمان ممکن است که لک‌هایی نیز روی صورت ایجاد شوند. افرادی که زمینه ارثی لک شدن صورت را دارند بهتر است که بیشتر در مراقبت از پوست خود کوشا باشند.

رفع لک صورت
لک صورت و علل آن
  • بالارفتن سن و لک صورت

یکی از دلایل لک شدن صورت بالا رفتن سن است. معمولا وقتی افراد پا به سن می‌گذارند پوست صورتشان شادابی و سر حالی گذشته را از دست داده و تا حدی شکسته می‌شود. علی الخصوص افرادی که به سلامت پوست خود چندان اهمیتی نمی‌دهند باید منتظر لک شدن صورت در سنین بالاتر باشند. 

  • استفاده از مواد آرایشی و لک‌دار شدن صورت

بدون شک مواد آرایشی در صورت استفاده درست می‌تواند زیبایی بیشتری به صورت شما ببخشد. اما بسیاری از مواد آرایشی حاوی مواد شیمیایی هستند که در طولانی مدت روی صورت اثرات مخربی ایجاد می‌کنند. این مواد آرایشی می‌توانند روی صورت لک‌های زیادی ایجاد کنند که پاک کردن آن‌ها می‌تواند دردسرهای زیادی را داشته باشد.

  • عدم رسیدگی به پوست و لک صورت

یکی دیگر از دلایل لک شدن پوست صورت، عدم رسیدگی مناسب به آن است. اگر به طور مرتب به پوست صورتتان رسیدگی نکنید، از کرم‌های مناسب ضد آفتاب استفاده نکنید، طولانی مدت آرایش کنید و..‌. ممکن است لک‌هایی روی صورتتان ایجاد شود. 

چه کنیم که لک های صورت پاک شود؟

حال فرض کنیم که شما مطالب بالا را تا حدی رعایت نکرده‌اید و پس از مدتی پوست صورتتان دچار لک شده است؟ چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟
به طور کلی برای پاک کردن این لک‌ها دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از طب سنتی و ماسک‌های دست ساز و راه دوم استفاده از داروهای شیمیایی است. تاکید می‌کنیم که در هر دو صورت حتما لازم است تا با پزشک مشورت کرده و نباید خودسرانه عمل کنید.

از بین بردن لک صورت
از بین بردن لک صورت 

استفاده از طب سنتی و ماسک‌های خانگی

ماسک‌های خانگی می‌توانند تا حد زیادی به برطرف کردن لک‌های صورت شما کمک کنند. در مقاله درمان خانگی لک صورت در همین سایت توضیح داده‌ایم که چگونه برای درمان لک‌ها ماسک خانگی بسازید. ماسک‌هایی مانند ماسک شیر و عسل، آلوئه ورا، ماسک زردچوبه و.‌.. می‌توانند کمک بسیار بزرگی در از بین بردن لک‌های صورت باشند.
استفاده از این ماسک‌ها در طولانی مدت نیز سختی چندانی نداشته و مضر هم نخواهند بود. البته باید به وضعیت حساسیت پوستتان نیز توجه کنید.

استفاده از کرم‌ها و داروها برای درمان لک صورت

کرم‌ها موادی هستند که ممکن است پایه گیاهی یا شیمیایی داشته و یا ترکیبی باشند. این مواد به تدریج روی سلول‌های پوستی، چربی پوست و..‌. تاثیر می‌گذارند و می‌توانند تا حد زیادی لک‌های پوستی را درمان کنند. قبل از استفاده از این کرم‌ها لازم است تا حتما با پزشک مشورت کنید. این کرم‌ها هر کدام در ترکیباتشان مواد خاص خود را دارند. برخی از این مواد ممکن است با نوع خاصی از پوست‌ها سازگاری نداشته باشد یا حتی اثر معکوس روی پوست ایجاد کند.

درمان لک صورت
استفاده از کرم‌ها در درمان لک صورت

یک راه حل خوب برای درمان لک‌های پوستی

بدن انسان به عنوان یک سیستم پیچیده همواره به برخی از مواد غذایی به عنصرهای حیاتی برای رشد خود نیاز دارد. کمبود هر کدام از این مواد می‌تواند باعث رسیدن آسیب‌های مختلف به بدن شده و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد کند.
یکی از این عناصر حیاتی برای بدن ویتامین‌ها هستند. ویتامین‌ها از موادی هستند که بدن ما همه روزه به مقدار مشخصی از انواع مختلف آن نیاز دارد. یکی از دلایل لک شدن صورت می‌تواند کمبود ویتامین‌ها باشد.
ویتامین‌هایی مانند گروه ب مخصوصا ب 12، ویتامین ث که برای سلامت پوست بسیار لازم است و..‌.
سعی کنید در برنامه غذایی روزمره خود مواد خوراکی را بگنجانید که حاوی این ویتامین‌ها باشد. مسلما جذب طبیعی ویتامین‌ها برای بدن بهترین راه است. اما اگر نمی‌توانید تمامی ویتامین‌ها را از غذا دریافت کنید می‌توانید با مشورت پزشک اقدام به استفاده از قرص‌های ویتامین کنید.

درمان قطعی لک صورت
نقش ویتامین‌ها در درمان لک صورت

 
 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی