از معجزه یخ برای پوست صورت غافل نشوید

فواید یخ برای صورت
احتمالا نمی‌دانید که یک قالب کوچک و ساده یخ می‌تواند معجزه کند و فواید بی‌شماری برای درمان انواع مشکلات پوستی مانند جوش، چین و چروک و شادابی پوست دارد. بعد از خواندن این مقاله در بازارگیت دست به کار شوید و با آموز‌ش‌های ما با یک قالب یخ به مراقبت از پوست خود بپردازید و معجزه یخ برای پوست را ببینید.

از معجزه یخ برای پوست صورت غافل نشوید

جوانسازی پوست با یخ یکی از روش‌هایی است که از سال‌های گذشته تا به حال مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با توجه به این سابقه می‌توان گفت که یخ می‌تواند تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی پوست بگذارد. در ادامه این مقاله شما را با بسیاری از فواید یخ برای پوست آشنا میکنیم.

فواید یخ برای صورت
از معجزه یخ برای پوست صورت غافل نشوید

کاربرد یخ و روش استفاده از آن

  • یکی از فواید استفاده از یخ به حداقل رساندن منافذ پوست است. همچنین می‌تواند میزان چربی پوست را کنترل کند و از پیری زودرس جلوگیری کند. 
  • شما اگر چند قطعه یخ را به مدت حداقل هفته‌ای دوبار انجام دهید می‌توانید شاهد درخشش پوست خود باشید. 
  • اگر بر روی پوستتان چین و چروک به وجود آمده است تنها کافی است یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و بعد آن را بر روی پوست خود بگذارید. 
  • شما می‌توانید مقداری آب خیار با آب گل سرخ را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد آن‌ها را در قالب یخ بریزید و بگذارید یخ بزنند. سپس آن‌ها را به عنوان ماسک جامد بر روی پوست خود قرار دهید. این ماسک به کاهش چین و چروک پوست کمک بسیاری می‌کند. 
  • پس از استفاده از یخ بگذارید صورت‌تان خود به خود کاملا خشک شود. اینگونه شما بیشترین سود را از استفاده از یخ برده‌اید.
 معجزه یخ برای پوست صورت
کابربرد یخ و روش استفاده از آن

فواید استفاده از یخ برای پوست

  • رفع سیاهی دور چشم

یخ برای برطرف کردن سیاهی دور چشم فوق العاده است. اگر دور چشم شما سیاه شده، تنها کافی است برش‌های خیار، آب خیار و آب رز جوشیده و سرد شده را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس آن تکه‌ها را بر روی نواحی اطراف چشم بگذارید تا از تاثیر فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید و سیاهی و پف زیر چشم را برطرف کنید.

  • از بین بردن پف زیر چشم

اگر زیر چشم شما پف کرده است بهترین راه درمان آن استفاده از یخ است. یخ خاصیت ضد تورمی دارد و موجب کاهش پف زیر چشم می‌شود. 
ماسک رفع پف زیر چشم

قطعات یخ، شیر و چای سبز را داخل پارچه کاغذی بگذارید و آن را به آرامی و در دوره زمانی کوتاه روی پف چشم خود بگذارید، در پایان هم زیر چشم‌تان را خشک کنید.

از بین بردن پف زیر چشم با یخ
از بین بردن پف زیر چشم با یخ
  • درمان آکنه و جای جوش

یخ چربی پوست را کاهش می‌دهد، قرمزی و لکه‌های پوستی و تورم ناشی از بروز آکنه را نیز رفع می‌کند. اگر قصد دارید به سرعت جوش از بین برود باید پس از مشاهده آن هر شب یک تکه یخ روی آن قرار دهید، تا از بزرگ شدن و قرمزی آن جلوگیری کنید. 
ماسک ضد آکنه یخ
در ابتدا باید صور‌تان را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس قطعات یخ را داخل حوله کاغذی بگذارید و حدود 1 دقیقه آن را روی آکنه‌هایتان بگذارید و بعد از گذشت 5 دقیقه این کار را دوباره انجام دهید.

درمان آکنه و جای جوش با یخ
درمان آکنه و جای جوش با یخ
  • تثبیت آرایش با یخ

قبل از آنکه آرایش صورت خود را شروع کنید.چند دقیقه یخ را روی پوست خود بمالید. این کار موجب می‌شود پوست‌تان شاداب و زیباتر به نظر برسد و آرایش‌تان هم بی نقص و زیبا بر روی صورت بنشیند. 

  • پاک سازی منافذ پوست

پوست صورت دارای منافذی است که به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. اما با قرار گرفتن در معرض آلودگی این منافذ بسته می‌شوند و پوست پیرتر به نظر می‌رسد. برای رفع این مشکل یک تکه یخ را روی پوست خود قرار دهید تا با پاک سازی منافذ، پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

پاک سازی منافذ پوست با یخ
پاک سازی منافذ پوست با یخ
  • کاهش چین و چروک پوست با یخ

یخ برای درمان و کاهش چین و چروک پوست صورت فوق العاده است، همچنین موجب جلوگیری از پیری زودرس هم می‌شود. برای انجام این کار ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس چند قطعه یخ را داخل حوله کاغذی بگذارید و آن را روی پوست خود بمالید تا آب شود. 

  • رفع موهای زائد صورت با یخ

وکس برای از بین بردن موقتی موهای زائد کارامد است اما به طور دائمی نمی‌تواند موهای زائد را از بین ببرد. برای انجام این کار بهتر است از یخ استفاده کنید تا برای مدت طولانی از شر موهای زائد صورت خود خلاص شوید.
برای انجام این کار آب نصف لیمو، یک و نیم فنجان آب گل رز، 3 قاشق پودر زاج سفید و نصف قاشق پودر زردچوبه را با یکدیگر مخلوط کنید و داخل قالب یخ بریزید و بگذارید یخ بزنند. پس از گذشت یک روز قطعات یخ را روی پوست خود بمالید تا آب شود. این روند چیزی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و باید این کار را دو بار در روز و به مدت 15 روز ادامه دهید. یخ موجب ضعیف شدن ریشه موهای زائد می‌شود.

رفع موهای زائد با یخ
رفع موهای زائد با یخ
  • نرم کننده لب ها با یخ

استفاده از یخ برای رفع خشکی و نرم کردن لب‌ها مفید است. همچنین می‌تواند درد و التهاب را از بین ببرد و موجب حفظ درخشنگی و رطوبت لب‌ها شود. 

  • روشن کردن پوست  با یخ

اگر پوست شما کدر و چرب شده است حتما از یخ استفاده کنید. یخ موجب گردش خون بهتر و احیا شدن پوست می‌شود و در نهایت موجب روشن شدن پوست می‌شود. 

  • ماساژ پوست با یخ

ماساژ یکی از روش‌های فوق العاده برای درمان استرس است. ماساژ قطعات یخ بر روی پوست موجب درخشندگی، جوان سازی و افزایش گردش خون در پوست می‌شود. 

ایا یخ باعث سفت شدن پوست میشود
فواید فوق‌العاده یخ برای پوست صورت
  • درمان عرق سوز شدن با یخ

یخ یکی از روش‌های طبیعی برای درمان عرق سوز شدن پوست است. برای انجام این کار قطعات یخ را داخل حوله پنبه‌ای بریزید و آن را بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید.

  • زیبایی پوست با یخ

اگر چه یخ ساده هم می‌تواند موجب سلامتی و زیبایی پوست شود اما اگر به آن آلوئه‌ورا و آب رز و خیار را اضافه کنید این فایده چند برابر می‌شود. برای انجام این کار تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و داخل ظرف یخ بریزید و بگذارید یخ بزند. سپس آن‌ها را روی پوست خود بمالید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. 

یخ آلوئه ورا برای پوست
زیبایی پوست با یخ
  • درمان التهابات پوستی با یخ

نور خورشید یکی از عوامل بروز قرمزی و التهاب پوست است. برای درمان این مشکل می‌توانید از یخ استفاده کنید و آن را در مناطقی که آسیب دیده بگذارید تا به سرعت التهاب پوست برطرف شود. 

  • استفاده از یخ برای پوست‌های چرب

چربی برای مرطوب سازی پوست در طولانی مدت مفید است اما گاهی اوقات با افزایش چربی بر روی پوست آکنه به وجود می‌آید و پس از آن لکه‌هایی تیره نیز روی پوست صورت ظاهر می‌شود. اگر چند قطعه یخ را روی پوست خود قرار دهید می‌توانید فعالیت سلول‌های چربی را کنترل کنید و به شادابی و طراوت پوست خود کمک کنید.

لیفت صورت با یخ
تاثیر یخ برای پوست‌های چرب
  • درمان آفتاب سوختگی با یخ

قطعات یخ خیار برای از بین بردن قرمزی و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی مفید هستند. شما می‌توانید قطعات یخ خیار یا آلوئه‌ورا را داخل دستمال کاغذی بپیچید و آن را روی پوست صورت خود نگه دارید تا آب شود.

  • تسکین درد اصلاح صورت و بدن با یخ

برای آرام کردن درد ناشی از اصلاح ابرو و بند انداختن موهای زائد یک قطعه یخ را روی ابروها یا روی صورت خود بگذارید تا درد آن آرام شود. 

تاثیر یخ برای پوست‌های چرب
تسکین درد اصلاح صورت با یخ
  • رفع خستگی چشم با یخ

اگر طولانی مدت پشت صفحه کامپیوتر بوده‌اید و چشم‌هایتان خسته شده‌اند بهترین راه رفع خستگی و کاهش فشار چشم استفاده از قطعات یخ است. 

  • آرایش طبیعی با یخ

اگر نمی‌توانید صورت خود را آرایش کنید و یا وقت کافی برای این کار را ندارید. در زمانی کوتاه با استفاده از یخ می‌توانید صورتی شاداب و درخشنده داشته باشید. 

  • سفید کننده پوست با یخ

هر شب قبل از خواب چند قطعه یخ را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و آن را به مدت 3 دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بمالید. این کار موجب جوانسازی و زیبایی و همچنین سفت شدن پوست می‌شود.

یخ به عنوان سفید کننده پوست
یخ به عنوان سفید کننده پوست 

از فواید دیگر یخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. زیبایی ناخن 
  2. زیبایی مو
  3. براق کننده مو
  4. درمان ریزش مو
فواید یخ برای صورت
از معجزه یخ برای پوست صورت غافل نشوید

مضرات یخ برای پوست

  • ممکن است بعد از ماساژ یخ و یا یخ درمانی به مدت کوتاهی دچار قرمزی پوست شوید. در این زمان از مالیدن یخ بر روی پوست به مدت بیشتر از 5 دقیقه خودداری کنید. 
  • با ماساژ مستقیم یخ روی پوست ممکن است مویرگ‌های ظریف پوست پاره شوند. برای جلوگیری از این امر قطعات یخ را داخل کیسه پلاستیکی یا حوله کاغذی قرار دهید.
مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی