سشوار خوب چی بخرم

سشوار خوب چی بخرم
امروزه خرید یک سشوار مرغوب که ویژگی‌های مد نظر ما را داشته باشد کاری بسیار سخت است چرا که روزانه شاهد تولید انواع سشوارهای بی‌کیفیت هستیم. در این مطلب شما را با تمام ویژگی‌های یک سشوار خوب آشنا کرده و تعدادی از بهترین برندهای پرفروش را معرفی خواهیم کرد. با ادامه مطلب همراه ما باشید

سشوار خوب چی بخرم؟

سشوار یکی از لوازم پر مصرف و کاربردی در خانه و سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه است. استفاده از سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده می‌شود. به دلیل کارایی مفید این وسیله کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. برای خرید یک سشوار خوب و کارآمد می‌بایست اطلاعات دقیقی در مورد ویژگی‌های یک سشوار خوب به دست آوریم تا بتوانیم در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشیم.

در ادامه به چند ویژگی‌ سشوار خوب و مرغوب می‌پردازیم:

تنظیم دما در سشوار

مسلما سشوار برای خشک کردن و حالت دهی به موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کار با سشوار در مصارف مختلف دماهای متفاوتی نیاز است. قابلیت تنظیم دما در سشوار بسیار مهم است. زیرا با این ویژگی می‌توان از آسیب رسیدن به موها جلوگیری کرد. 

موتور سشوار

به طور معمول برای سشوارها از دو نوع موتور AC و  DC استفاده می‌کنند. موتورهای DC بیشتر برای سشوارهایی با مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما سشوارهایی که در آن‌ها از موتور AC استفاده شده است کاربرد حرفه‌ای‌تری داشته و در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
درنتیجه در هنگام خرید سشوار به این نکته دقت کنید و بر اساس آن دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

قدرت سشوار

پس از تشخیص نوع موتور می‌بایست به توان آن توجه کرد. میزان قدرت موتور تاثیر زیادی بر کارایی سشوار شما خواهد داشت پس در این زمینه دقت عمل خود را بکار بگیرید. برای خرید سشوار با مصرف خانگی میزان قدرت موتور بین 1800 تا 2000 وات و یا بالاتر مناسب است ولی اگر قصد خرید سشوار چرخشی را دارید نیازی به قدرت موتور بالا نیست به همین دلیل هم میزان قدرت موتور در این نوع از سشوارها از عدد 700 شروع می‌شود.

قابلیت تنظیم سرعت و حرارت

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که یک سشوار خوب و کارآمد به آن نیاز دارد قابلیت تنظیم سرعت و حرارت است. با این قابلیت شما می‌توانید میزان سرعت خروج باد از سشوار را به همراه میزان دمای آن به حد دلخواه تنظیم کنید. این قابلیت موجب بالاتر رفتن میزان کارایی سشوار می‌شود چرا که می‌توان از آن برای خشک کردن و یا حالت دهی هر نوع مو با هر میزان حساسیت استفاده کرد.

قابلیت تولید باد سرد

باد سرد باعث تثبیت حالت موهای شما شده و در انتهای حالت دهی به کار شما ماندگاری خواهد بخشید. قابلیت تولید باد سرد در همه سشوارها وجود ندارد اما وجود آن در یک سشوار حرفه‌ای بسیار مهم است. پس در انتخاب سشوار خود به وجود این قابلیت نیز دقت کنید.

تولید یون در سشوار

یکی دیگر از ویژگی های به روز یک سشوار حرفه‌ای و خوب تولید یون است. وجود این قابلیت در سشوار علاوه بر بهتر شدن کیفیت خشک کردن موها، باعث می‌شود از وز شدن و درهم رفتن موها نیز جلوگیری به عمل آید.

امکانات جانبی سشوار

تا به اینجا با مشخصات فنی یک سشوار ایده آل آشنا شدیم اما در کنار تمامی ویژگی های ذکر شده یک سشوار خوب می‌بایست امکانات جانبی خوبی نیز داشته باشد که درموقع نیاز به کار آید. به عنوان مثال در هنگان خرید می‌بایست به وجود سری برس‌دار سشوار خود دقت داشته باشید چرا که در حین سشوار کردن همانند یک ماساژ دهنده مو برای شما عمل خواهد کرد. وجود دکمه توربو یکی دیگر از قابلیت‌های یک سشوار خوب و حرفه‌ای است. در کنار این موارد وجود حلقه آویز و سیم برق بلند را هم می‌توان اضافه کرد که در مصارف آرایشگاهی بسیار مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند.

 نمونه‌ای از بهترین برندهای سشوار

سشوار پاناسونیک  

سشوار پاناسونیک
سشوار پاناسونیک

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین سشوارها، سشوار پاناسونیک است. این سشوار با قابلیت‌های خوبی که در خود دارد به خوبی توانسته نظر خریداران را به سمت خود جلب کند. این سشوار دارای قابلیت تولید باد سرد و همچنین تنظیم دما در سه درجه است. سه نوع سری مختلف از جمله سری متمرکز کننده و دیسپانسر برای این سشوار در نظر گرفته شده است.
سشوار پاناسونیک علاوه بر قابلیت های ذکر شده توانایی تولید یون را نیز دارد که کارایی آن را بالاتر برده است. اگر به دنبال سشواری همه کاره و با قدرتی بالا هستید سشوار پاناسونیک می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

سشوار بوش

سشوار بوش
سشوار بوش

برند بوش یکی از پرفروش‌ترین برندها در زمینه وسیله‌های برقی در سطح جهان است. دلیل محبوبیت این برند آلمانی کیفیت و طراحی بالای محصولات آن است. سشوار تولید شده توسط برند بوش دارای موتور قدرتمند با توان 2000 وات است. همچنین می‌تواند دما را با توجه به انتخاب شما تنظیم کرده و اعمال کند. این سشوار نیز توانایی تولید باد سرد را در خود دارد. یکی از ویژگی‌های خوب و قابل توجه موجود در سشوار بوش حالت care آن است. با فعال کردن این حالت سشوار موها را با دمایی مناسب خشک می‌کند به همین دلیل آسیبی به موهای شما نخواهد رسید و همچنین به بهترین شکل ممکن خشک خواهد شد. سشوار بوش به دلیل کارایی و طول عمر بالای خود مورد توجه بسیاری از خریداران است و جزو یکی از پرفروش‌ترین سشوارهای حال حاضر به شمار می‌آید.

سشوار براون

سشوار براون
سشوار براون

سشوار براون تمامی ویژگی‌های یک سشوار خوب را دارد و در کنار آن‌ها می‌تواند با کمک سنسورهای تعبیه شده در آن 600 بار در دقیقه حرارت باد خروجی را تنظیم کند. با توجه به قابلیت‌های خوب این سشوار می‌توان اطمینان داشت که این سشوار به ضعیف‌ترین مو نیز آسیبی وارد نخواهد کرد. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده باید گفت که طول عمر این سشوار حدود 5 برابر یک سشوار معمولی است.
سشوار براون قابلیت بسیار خوبی در تولید یون‌های منفی دارد به همین دلیل پس از هر بار سشوار کردن موهای شما درخشنده‌تر و براق‌تر خواهد شد.

سشوار بابلیس

سشوار بابلیس
سشوار بابلیس

یکی دیگر از سشوارهای حرفه‌ای موجود در بازار سشوار بابلیس است. این سشوار در کنار تمام قابلیت‌های خوبی که از یک سشوار حرفه‌ای می توان توقع داشت ویژگی‌های دیگری نیز دارد. از جمله این ویژگی‌های مثبت، طراحی زیبا و حرفه‌ای آن است. همچنین موتور در نظر گرفته شده برای این سشوار دارای توان 2300 واتی است که این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ مشکلی ساعت‌ها با این سشوار کار کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی