رفع قوز و نواقص بینی بدون هیچ گونه عمل جراحی

عمل بینی بدون جراحی
عمل زیبایی بینی جزو عمل‌های رایجی است که بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌ها متقاضی انجام آن هستند اما با توجه به این نکته که این عمل‌ها عوارض مخصوص به خود را دارند به برخی از زیباجویان پیشنهاد می‌شود که از روش‌های غیر جراحی باز برای زیبایی بینی استفاده کنند.در این مقاله روش‌های غیر جراحی را معرفی کردیم.

رفع قوز و نواقص بینی بدون هیچ گونه عمل جراحی

همانطور که می‌دانید امروزه تب و تاب عمل زیبایی بینی بسیار تند شده است به طوری که افراد به اصطلاح زیباجو، بدون آن که بینی‌شان مشکل خاصی داشته باشد دست به انجام عمل زیبایی بینی می‌زنند. اما عمل جراحی عوارض و خطرات مختص به خود را دارد، مراقبت بعد از عمل بینی مشکلاتی دارد و حتی مواد بیهوشی آن نیز می‌تواند موجب حساسیت‌ شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا امروزه روش‌های غیر جراحی برای زیبایی بینی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها بدون نیاز به بیهوشی، عوارض و درد به فرم بینی دلخواه خود برسید. یکی از این روش‌ها تزریق فیلر بینی است که با تزریق این ماده می‌توان برای حدود 6 ماه تا یک سال بینی را به فرم دلخواه نزدیک کرد.
در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های جالب فرم دهی بینی بدون جراحی و تزریق فیلر بینی برای رفع نواقص آن آشنا کنیم.

از بین بردن قوز بینی
رفع قوز و نواقص بینی بدون هیچ گونه عمل جراحی

قوز بینی چیست؟

به قسمت میانی بینی که برامدگی وجود دارد قوز بینی گفته می‌شود که افراد با عمل بینی دست به از بین بردن قوز بینی می‌زنند. امروزه از بین بردن قوز بینی بسیار شایع‌‌تر از گذشته شده است. به طور کلی سایز بینی می‌تواند در اندازه‌های متفاوتی باشد. برخی از افراد دارای قوز بینی کوچک و برخی دیگر دارای برآمدگی‌های بزرگتری بر روی بینی خود هستند. هر یک از این افراد به دلیل قوز بینی خود احساس ناراحتی می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای اصلاح آن می‌گردند. شما می‌توانید این کار را هم با جراحی بینی و هم روش غیر جراحی انجام دهید.

به طور کلی سه نوع قوز بینی وجود دارد که به صورت زیر می‌باشند:

  • قوز واقعی بینی

در این نوع قوز بینی، طول برآمدگی نوک بینی برابر با فاصله بین بینی و لب است.

  • قوز کاذب بینی

در این نوع قوز بینی، طول برآمدگی نوک بینی کمتر از فاصله بین بینی و لب است.

  • قوز پنهانی بینی

در این نوع قوز بینی، طول برآمدگی نوک بینی بیشتر از فاصله بینی تا لب است.

زیبایی بینی
قوز بینی چیست؟

روش‌های از بین بردن قوز بینی بدون عمل جراجی

1. از بین بردن قوز بینی با نخ
افرادی که دارای فرورفتگی پشت بینی، افتادگی سر بینی، قوز بینی و یا پره‌های پهن بینی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش عمل بینی بدون جراحی است که توسط نخ انجام می‌شود.
این عمل بینی بدون جراحی، بیهوشی و برش، تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گردد و این کار تنها 15 دقیقه از شما وقت می‌گیرد. البته در این روش قوز بینی از بین می‌رود و ظاهر بینی زیبا می‌شود اما ساختمان درونی بینی به همان شکل قبل باقی می‌ماند. 
در این روش از نخ‌های سازگار با بدن استفاده شده و کاملا جذب بدن می‌شود. البته این کار باید کاملا استریل انجام شود تا عارضه‌ای به دنبال نداشته باشد.
مدت زمان ماندگاری این روش دو سال است که بعد از گذشت این مدت زمان، بینی به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

عمل بینی بدون جراحی
از بین بردن قوز بینی با نخ

مزایای استفاده از لیفت بینی با نخ

  • عدم استفاده از روش‌های جراحی و بروز عوارض بعد از عمل جراحی
  • این روش بر خلاف عمل جراحی بینی نیازی به مراقبت یک ساله ندارد.
  • بینی خود را با توجه به سلیقه شخصیتان می‌توانید بالا ببرید.
  •  روش نخ گذاری روشی بدون جراحی است.
  • رفع قوز بینی با نخ تنها 15 دقیقه زمان می‌برد.
  • در این روش صدای‌تان تو دماغی نمی‌شود و به راحتی می‌توانید صحبت کنید.
  • در صورت لزوم می‌توانید بینی خود را بالاتر ببرید.

عمر لیفت بینی با نخ چقدر است؟
اگر دوره ترمیم را مرتبا انجام دهید عمر لیفت بینی بین 1 تا 4 سال است.

آیا این نخ‌ها خطر دارند و آیا می‌توان از چسب بعد از لیفت استفاده نکرد؟
خیر، در این روش هیچگونه خطری شما را تهدید نمی‌کند و این روش دارای تاییدیه است البته باید از نخ استاندارد استفاده شود در غیر این صورت امکان بروز مشکل وجود دارد. همچنین شما حتما باید تا 6 هفته از چسب بینی استفاده کنید اگر چسب بینی را زودتر از این مدت بردارید چون کلاژنسازی به طور کامل انجام نگرفته است و لیفت از بین می‌رود.

عمل بینی بدون جراحی
از بین بردن قوز بینی با نخ

2. از بین بردن قوز بینی با ژل
یکی دیگر از روش‌های فرم دادن بینی و از بین بردن قوز بینی استفاده از ژل کوچک کننده بینی است. روزانه بسیاری از افراد برای مشکلات قوز بینی خود به دکتر مراجعه می‌کنند. باید بدانید که عمل بینی بدون جراحی با تزریق ژل یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید برای از بین بردن قوز بینی از آن استفاده کنید. این ژل که فیلر بینی نام دارد به قسمت‌هایی که فرورفتگی دارند و موجب قوز بینی شده‌اند تزریق می‌شوند. از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل یا تزریق فیلر بینی مناسب افرادی است که علاقه‌ای به جراحی بینی ندارند.

قوز بینی با ژل
از بین بردن قوز بینی با فیلر

اقدامات قبل از رفع قوز بینی با تزریق فیلر بینی

  • تا 10 روز قبل از تزریق ژل داروهای ضد التهابی، آسپرین، روغن ماهی، ویتامین E و هرگونه دارویی که ممکن است موجب افزایش خونریزی شود مصرف نکنید.
  • از 24 ساعت قبل از انجام تزریق ژل از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید زیرا الکل می‌تواند موجب افزایش احتمال خونریزی و کبودی شود.
  • تمامی داروهای مصرفی خود را در جلسه مشاوره به پزشک اطلاع دهید.
  • حدود 2 هفته قبل از انجام تزریق ژل از انجام درمان‌های دندانی مانند جرم گیری خودداری کنید.
  • قبل از انجام تزریق ژل غذاهای سبک مصرف کنید.
  • در زمان مراجعه به پزشک و انجام تزریق ژل هیچگونه لوازم آرایشی و یا کرم مرطوب کننده‌ای بر روی صورت‌تان نزنید و با صورتی تمیز به پزشک مراجعه کنید.

زمان تزریق ژل قوز بینی
در ابتدا هنگامی که شما برای انجام رفع قوز بینی با تزریق ژل یا تزریق فیلر بینی مراجعه می‌کنید پزشک برای جلوگیری از احساس درد، نواحی مورد نظر را بی حس می‌کند. پس از آن پزشک ژل و یا فیلر هیالورونیک اسید را در نواحی که فرو رفتگی دارند تزریق می‌کند تا انحنای بینی و قوز بینی از بین برود. پس از آن در صورت نیاز پزشک برای بالا بردن نوک بینی ژل را به نوک بینی تزریق می‌کند تا کمی بالاتر بیاید تا افتادگی بینی رفع شود. پس از تزریق ژل شما تغییرات را به صورت آنی می‌توانید مشاهده کنید.

قوز بینی با ژل
از بین بردن قوز بینی با تزریق فیلر بینی

اقدامات پس از رفع قوز بینی با تزریق ژل
شما پس از تزریق ژل نیازی نیست کار خاصی انجام دهید اما باید نکات زیر را رعایت فرمایید:

  • در صورت تجویز دارو توسط پزشک حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید.
  • تا حدود یک هفته بعد از انجام تزریق از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از فشار آوردن به بینی و از رفتن به سونا، بخور داغ و گرفتن حمام داغ خودداری کنید.
  • در زمان استراحت و خوابیدن با استفاده از بالش زاویه سر و بدن را به 30 درجه برسانید.
  • از دست زدن به طور مکرر به بینی خود خودداری کنید.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

مدت زمان ماندگاری ژل قوز بینی چقدر است؟
اگر قصد دارید ماندگاری ژل قوز بینی را افزایش دهید باید هر 6 تا 12 ماه برای تمدید به پزشک خود مراجعه کنید.

رفع قوز بینی با تزریق
از بین بردن قوز بینی با ژل

3. کوچک کردن و فرم دهی بینی با پلاسما جت
یکی دیگر از روش‌های از بین بردن قوز بینی و کوچک کردن آن استفاده از روش پلاسما است. این کار که با دستگاه پلاسما جت و پلکسر انجام می‌شود  میتواند نتایج فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار پروب‌های لیفتینگ موجب تولید فرکانس بالا در نواحی مورد نظر می‌شوند و این امر هم موجب اپیدرم و لیفت بینی می‌شود. پلاسما نه جامد و نه مایع است بلکه حالتی شبیه به گاز دارد که در صورت برخورد با پوست سرد می‌شود. 
همچنین باید بدانید که دستگاه پلکسر کارایی شبیه به پلاسما جت داشته و هر دو این دستگاه‌ها موجب لیفت بینی می‌شوند. تنها تفاوت این دو دستگاه قدرت آن‌ها است به همین علت اکثر مطب‌ها از دستگاه پلاسما جت استفاده می‌کنند.

از بین بردن قوز بینی
کوچک کردن و فرم دهی بینی با پلاسما جت

4. فرم دهی و کوچک کردن بینی با روش سوهان کشیدن
یکی دیگر از روش‌های از بین بردن قوز بینی استفاده از سوهان است که امروزه بسیاری از خانم‌ها از این روش استفاده می‌کنند. البته این روش بیشتر برای افرادی که عمل جراحی انجام داده‌اند و برجستگی‌های سطحی بینی‌شان از بین نرفته است انجام می‌شود. وسیله‌ای که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد یک سوهان از جنس فلز است که همانند سوهان ناخن دندانه‌دار برای از بین بردن برجستگی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار پزشک پس از جلسات آمادگی فرد برای شروع از سوهان برای از بین بردن قوز بینی استفاده می‌کند وسپس با سرم نواحی مورد نظر را شستشو می‌دهد.

زیبایی بینی
فرم دهی و کوچک کردن بینی با روش سوهان کشیدن

چه عواملی موجب ایجاد قوز بینی می‌شوند؟

  • ژنتیک
  • شکستگی
  • صدمه دیدن

فواید از بین بردن قوز بینی بدون عمل جراحی

  • در روش‌های از بین بردن قوز بینی بدون عمل جراحی نیازی به بیهوشی فرد نیست. بنابراین فرد با عوارض پس از بیهوشی روبرو نخواهد شد.
  • در روش‌های گفته شده فرد دیگر نیازی به استراحت‌های طولانی مدت عمل جراحی ندارد و پس از گذشت چند روز می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.
  • تمامی روش‌های گفته شده بر خلاف عمل جراحی نیازی به پرداخت هزینه زیادی ندارند و شما می‌توانید با پرداخت حداکثر مبلغ عمل‌های زیبایی به فرم زیبای بینی خود برسید.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی