استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد

استایل مینیمال چیست
پوشیدن لباس‌های ساده و در عین‌حال متناسب و همرنگ باهم در نهایت سادگی به وجود آورنده استایلی شیک و خاص ایجاد می‌کند. این استایل که به استایل مینیمال معروف است با نظر بسیاری از افراد در جهان متناسب است. در این بخش به معرفی استایل مینیمال و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. تا انتها باما همراه باشید.

استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد

اگر شما نیز شغلی مرتبط با مد و فشن دارید و یا برای داشتن استایلی بهتر در این زمینه مطالعه می کنید حتما به موضوع استایل مینیمال برخورده اید، و حتما از خود پرسیده اید که استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
در هنر به طور کلی به ساده گرفتن هرچیز و طراحی یک اثر هنری در کمال سادگی مینیمالیستی گفته می شود. برای مثال یک نقاشی را در نظر بگیرید که با حداقل رنگ ها کشیده شده و در نگاه اول ممکن است اینطور به نظر برسد که جزئیات بسیار اندکی را دارد. اما اگر چند لحظه به همین نقاشی خیره شوید خواهید دید که در کمال سادگی و زیبایی به جزئیات زیادی اشاره می کند.

 

استایل مینیمال
استایل مینیمال

در مد و فشن نیز مقوله مینیمالیستی سالیان سال است که مطرح شده است. درواقع و در ساده ترین تعریف ممکن، در مد و فشن به استایل هایی که در آن ها سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی و کمترین عوامل جلب توجه، ظاهری زیبا شکیل و مناسبی ارائه شود استایل مینیمال گفته می شود.
از استایل مینیمال به عنوان استایل کلاسیک نیز یاد می شود، چرا که اولین نشانه های آن به حدود 70 سال پیش باز می گردد که طراحان در زمینه های مختلف تصمیم گرفتند تا یک استیال ایده آل خلق کنند که همیشه زیبا باشد و در عین حال هیچوقت کهنه نشود. شاید برایتان سوال شود که دلیل این حرکت طراحان چه بود؟
در آن سال ها کم کم طراحی ها به سمت پیچیدگی های بیش از حد می رفت، و معمولا مردم یک استایل جدید را استایلی می دانستند که پیچیدگی های بیشتری را در خود جای دهد.
تا به اینجای کار سعی کردیم تا مقوله استایل مینیمال را تا حدی به طور کلی توضیح دهیم، در ادامه سعی می کنیم توضیح دهیم که چگونه یک استایل مینیمال درست کنیم.

 

رنگ های استایل مینیمال

رنگ های استایل مینیمال
رنگ های استایل مینیمال


هنگامی که صحبت از استایل مینیمال در مد و فشن باشد اولین رنگ هایی که به ذهن خواهند آمد سیاه و سفید هستند. بسیاری از لباس های این استایل معمولا از این دو رنگ بهره می برند و طیف های رنگی این چنینی را شامل می شوند. اما این حرف بدان معنی نیست که در استایل مینیمال تنها با سیاه و سفید طرف هستیم، بلکه به طور کلی یک استایل مینیمال ترکیبی از دو رنگ است که در کمال تفاوت، به خوبی کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی خاصی را خلق کرده اند. مثل قرمز و سفید، آبی و سبز، آبی و سیاه و…

 

استایل مینیمال مردانه و پسرانه

استایل مینیمال مردانه
استایل مینیمال مردانه


امروزه استایل های مینیمال مردانه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این بخش سعی می کنیم تا تعدادی از بهترین ترکیب های این استایل را به شما نمایس دهیم
در یک استایل مینیمال مردانه باید حداکثر سعی خودتان را بکنید تا از رنگ های خنثی استفاده کنید. بهتر است رنگ های جیغ را به طور کلی کنار بگذارید و از رنگ های سنگین تری استفاده کنید. برای مثال یک تیشرت آستین بلند سیاه و سفید، یک شلوار کتان طوسی روشن می تواند یک استایل مینیمال جذاب و راحت باشد. یا ترکیب یک اورکت بلند طوسی سیر، شلوار جین تیره، بافت طوسی روشن و کتانی سفید چرمی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. در ادامه می توانید تصاویر برخی از بهترین استایل های مینیمال مردانه و پسرانه  را مشاهده کنید.

 

استایل مینیمال زنانه و دخترانه

استایل مینیمال زنانه
استایل مینیمال زنانه

در استایل های مینیمال زنانه، هیچ اشکالی ندارد که گاها از رنگ های نسبتا جیغ نیز استفاده شود، دروقع هنر استفاده از این رنگ هاست که می تواند یک استایل مینیمال زنانه یا دخترانه بسیار زیبا بسازد.
استایل های مینیمال زنانه قابلیت استفاده به عنوان یک استایل رسمی، راحتی، نیمه مجلسی و… را دارند و می توان در آن ها رنگ ها را با دست باز تری ترکیب کرد. البته باز هم در اینجا پیشنهاد می کنیم تا نیم نگاهی را نیز به رنگ های سنگین تر و خنثی تر داشته باشید تا استایل مینیمال بهتری را بسازید.
برای مثال یک شلوار جین آبی روشن، یک کت یا پالتوی مشکی و یک بلوز سفید و یک جفت کفش مشکی می تواند یک استایل مینیمال دخترانه و زنانه شیک بسازد. در ادامه تصاویر برخی از بهترین استایل های مینیمال دخترانه و زنانه را مشاهده خواهید کرد.

استایل مینیمال زنانه
استایل مینیمال زنانه

استایل مینیمال زنانه

استایل مینیمال زنانه

استایل مینیمال

استایل مینیمال زنانه

استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال مردانه

استایل مینیمال زنانه

 

مطلب مفید بود؟
8
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی