رنگ زرد، رنگ اول مد و زیبایی سال 1400 انتخاب شد

رنگ سال ۱۴۰۰
رنگ‌هایی که به عنوان رنگ سال معرفی می‌شوند هر کدام داستانی دارند. امسال نیز دو رنگ زرد و طوسی به عنوان رنگ سال انتخاب شدند. رنگ طوسی بابت سردی و ناامیدی از بابت ویروس کرونا و رنگ زرد بابت نور امید برای درمان این ویروس است. در این مقاله تیپ و استایل مخصوص سال جدید را با این رنگ‌ها بررسی کرده‌ایم.

رنگ زرد، رنگ اول مد و زیبایی سال 1400 انتخاب شد

هر سال کمپانی pantone رنگ جدیدی را به عنوان رنگ سال اعلام می‌کند. در سال 2021 به دلیل همه گیری ویروس کرونا این کمپانی تصمیم به انتخاب دو رنگ به عنوان رنگ سال گرفت که این رنگ‌ها عبارت است از: رنگ زرد و خاکستری (طوسی). طوسی به معنای سردی و ناامیدی با وجود بیماری و رنگ زرد به معنای نور امیدی برای درمان و واکسن ویروس کرونا.
با این مقاله همراه باشید تا با رنگ سال و ست کردن تیپ و استایل با این رنگ بیشتر آشنا شوید.

رنگ سال ۱۴۰۰
رنگ زرد، رنگ اول مد و زیبایی سال 1400 انتخاب شد

درباره انتخاب رنگ سال

حدود 20 سال است که موسسه پنتون هر سال رنگ جدیدی را به عنوان رنگ سال اعلام می‌کند و این انتخاب در تصمیمات خرید و تولید محصولات همچون مد، پوشاک، مبلمان منزل، دکوراسیون، طراحی داخلی، بسته بندی محصولات و...  تاثیر می‌گذارد. روند انتخاب رنگ سال که توسط موسسه پنتون انجام می‌شود با تجزیه و تحلیل و بررسی‌های دقیقی انجام می‌شود.

دلیل انتخاب رنگ زرد و خاکستری

همانطور که متوجه شدید در سال 2021 دو رنگ زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال انتخاب شدند. باید بدانید که این دو رنگ پیامی از خوشبختی دارند که با قدرت پشتیبانی می‌شوند و برای افزایش امید در سال جاری انتخاب شده‌اند. به طور کلی شما با دیدن رنگ خاکستری و زرد احساس می‌کنید که همه چیز از تاریکی به سوی روشنی می‌رود و جای سردی را گرما و روشنی می‌گیرد. پنتون با انتخاب این دو رنگ پیامی را داد و آن این بود که مردم با تکیه و پشتکار می‌توانند روزنه امید را در خود شکوفا کنند و شرایط سخت و آشفتگی‌ها را به دلیل ویروس کرونا پشت سر بگذارند. 
رنگ زرد گرم و نشان دهنده انرژی خورشیدی است که القا کننده نشاط و سرزندگی به افراد می‌باشد و رنگ خاکستری هم نماد جاودانگی و اعتقاد است و موجب احساس خونسردی و مقاومت می‌شود. البته رنگ خاکستری نماد عقل هم است زیرا مغز از ماده‌ای خاکستری تشکیل شده است. 
بنابراین نتیجه می‌گیریم که پنتون با توجه به شرایط حال حاضر دو رنگ را به عنوان رنگ سال 2021 اعلام کرده که ترکیب این دو نشان دهنده امید به روشنی و عبور از تاریکی جهان است.

رنگ سال 1400
رنگ سال جدید، زرد و خاکستری (طوسی) 

رنگ سال 2021 در مد و استایل

همانطور که گفته شد موسسه پنتون دو رنگ را به عنوان رنگ سال اعلام کرد که تولید کنندگان و دنیای مد و پوشاک هم با این رنگ هماهنگ شدند و استایل و مد جدیدی با این رنگ را به وجود آوردند.

تیپ و استایل جدید
رنگ سال 2021 در مد و استایل

چگونه استایل خود را با رنگ سال 2011 هماهنگ کنیم؟ 

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید ترکیب رنگ زرد و خاکستری بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین اگر این رنگ‌ها با رنگ‌های متضادی که توسط موسسه پنتون اعلام شده است ست شود بسیار جذاب‌تر هم می‌شوند. 
رنگ زرد که سرزنده و پر شور است نه تنها با رنگ  خاکستری بلکه با رنگ‌های آبی، سیاه و تمامی رنگ‌های تیره هم ست می‌شود. البته رنگ زرد را با رنگ‌هایی که با تناژ کم و روشن هستند نباید ست کرد مخصوصا با رنگ بژ روشن. 
به طور کلی برای استایل خود می‌توانید پیراهن زرد را با کفش خاکستری ست کنید و خوشتیپ شوید.
از طرفی دیگر خاکستری به دلیل ماهیتی که دارد می‌توان آن را با رنگ‌های سیاه، سفید، سرمه‌ای تیره ،سبز نعنایی، فیروزه‌ای، صورتی و... ست کرد.

رنگ زرد، رنگ اول مد و زیبایی سال 1400
چگونه استایل خود را با رنگ سال 2011 هماهنگ کنیم

ست کردن کفش با رنگ سال 1400

شما با کفش زرد می‌توانید رنگ آبی تیره را انتخاب کنید تا ترکیبی فوق العاده و زیبا ایجاد کنید به ویژه اگر لباس ساده انتخاب کرده بودید بهتر است به سراغ کفش تک رنگ بروید تا با رنگ لباس کنتراست داشته باشد. 
رنگ‌های دیگری هم با رنگ زرد بسیار عالی می‌شوند. به عنوان مثال رنگ شتری و سایه‌های روشن قهوه‌ای ترکیب فوق العاده‌ای با این رنگ می‌شوند. شما می‌توانید کت رنگ شتری را به همراه شلوار جین با رنگ روشن و کفش بدون بند زرد ست کنید. همچنین کفش زرد را می‌توانید به همراه لباس‌هایی به رنگ بژ بپوشید تا استایل روشن‌تری داشته باشید. 
اگر قصد دارید کفش خود را به رنگ خاکستری انتخاب کنید، لباس‌هایی به رنگ آبی تیره، سفید، بنفش تیره، شرابی و از این دست رنگ‌ها انتخاب کنید.

مد سال 1400
ست کردن کفش با رنگ سال 1400

ست کردن کیف با رنگ 2021

پس از اعلام رنگ سال کمپانی و برندهای مشهور، همگی کیف‌های زیادی به رنگ خاکستری و زرد تولید و روانه بازار کردند. اگر شما قصد رفتن به سرکار را دارید و یا در زندگی روزمره‌تان می‌خواهید از آن استفاده کنید بهتر است به سراغ رنگ خاکستری بروید. این کیف را می‌توانید با کت، مانتو و پالتوی مشکی ست کنید تا زیباتر دیده شوید.
همچنین اگر قصد دارید کیف‌هایی با رنگ زرد را انتخاب کنید باید بدانید که این موضوع کمی فرق دارد و کیف‌های زرد را باید با لباس‌هایی که رنگ ملایم‌تری دارند ست کنید. اگر می‌خواهید جسورانه به نظر برسید باید این کیف را به همراه جین روشن و یا پاستیلی بپوشید.

ست کردن کیف با رنگ 2021
ست کردن کیف با رنگ 2021

انتخاب لباس با توجه به رنگ سال 2021

همانطور که تا اینجای مقاله مطالعه کردید لباس‌هایی به رنگ زرد را می‌توانید با انواع تیپ‌های زرد و خاکستری و به ویژه با رنگ‌های متضاد ست کنید. اما اگر قصد دارید که یک استایل تابستانی داشته باشید باید رنگ زرد و سفید را با یکدیگر امتحان کنید و ببینید که چه استایل شاد و سرزنده‌ای دارید. 
اگر قصد دارید که زیاد از حد در چشم نباشید و جلب توجه نکنید بهتر است رنگ زرد را با رنگ سیاه ترکیب کنید البته رنگ زرد و خاکستری هم در صورت انتخاب درست می‌توانند کمتر به چشم بیایند و در دید نباشد.

انتخاب لباس با توجه به رنگ سال 2021
انتخاب لباس با توجه به رنگ سال 2021

انتخاب اکسسوری و زیورآلات با توجه به رنگ سال

شما با استفاده از اکسسوری‌هایی با رنگ زرد و خاکستری می‌توانید استایل خود را تکمیل و دیدنی‌تر کنید. به عنوان مثال می‌توانید پیراهن زرد را به همراه گردنبند و آویزهای خاکستری بپوشید و یا پیراهن و دامن خود را به رنگ خاکستری و گردنبند و گوشواره خود را به رنگ زرد انتخاب کنید. 
عینک آفتابی و کمربند زرد می‌توانند استایل ساده شما را جذاب‌تر کنند، همچنین ترکیب این‌ها با رنگ پاستیلی و سفید بسیار جوان پسند است.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی