نکات حیاتی برای خرید لباس عروس

نکات مهم در خرید لباس عروس
بی شک مراسم عروسی یک تاریخ ماندگار در زندگی هر کسی است. انتخاب و خرید لباس عروس هم یکی از مهیج ترین مقدمات برگزاری این مراسم است. چگونه با داشتن یک انتخاب ایده آل در خرید لباس عروس می توانیم مراسم عروسی را ماندگارتر کنیم؛ در ادامه مطلب با ذکر نکات مهم در خرید و انتخاب لباس عروس همراه شما هستیم.

نکات مهم برای خرید لباس عروس

جشن عروسی از به یاد ماندنی ترین مراسم زندگی هر فرد محسوب می شود. تمام دخترها از کودکی آرزوی پوشیدن لباس سفید عروسی را در ذهن دارند و شاید از بزرگترین دغدغه های عروسی برای آنها انتخاب و خرید لباس عروس است. چنانچه مراسم ازدواج شما نزدیک است و یا قصد خرید لباس عروس را دارید، نکات مهم و حیاتی را برای انتخاب لباس عروسی در این قسمت آورده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای به یادماندنی ترین شب زندگی تان داشته باشید. برای خرید و انتخاب لباس عروس باید به ویژگیهای مختلفی مثل جنس پارچه، دوخت، مدل، جواهردوزیها، محل خرید، زمان و بودجه توجه نمود.

نکات مهم در خرید لباس عروس
نکات مهم در خرید لباس عروس


نکات انتخاب و خرید لباس عروس


1- بودجه خاصی را برای خرید لباس عروس در نظر بگیرید.

معیار های انتخاب لباس عروس بسیار  است. اولین معیار انتخاب لباس عروس بودجه ایست که برای خرید آن در نظر گرفته اید. بهتر است ابتدا مبلغی را برای خرید لباس عروس تعیین کنید و برحسب آن لباستان را انتخاب نمایید. بهتر است هزینه ای که در نظر گرفته اید را با فروشنده در میان بگذارید تا شما را راهنمایی نماید.

خرید لباس عروس
معیارهای انتخاب و خرید لباس عروس

2- از تخفیف لباس عروس در مزون ها در زمان حراج آنها استفاده کنید.

برخی از مواقع مزونها برای فروش لباس های عروس خود تخفیف قابل توجهی ارائه می دهند، با اطلاع از زمان این تخفیف ها و حراج لباس عروس می توانید لباس زیبایی را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. می توانید با جستجو در فضای مجازی و اینترنت از زمان این حراج ها اطلاع یابید.

حراج لباس عروس
برای انتخاب و خرید لباس عروستان از حراج ها جا نمانید.

3- برای  خرید لباس عروس زمان کافی صرف کنید.

برای انتخاب لباس عروسی که به معیارهای شما نزدیک باشد، بهتر است زمان صرف کنید. شما برای خرید لباس عروس خود زمان کافی نیاز دارید تا بتوانید از بین مدلهای مختلف بهترین لباس را انتخاب کنید. چنانچه لباستان نیاز به تغییرات داشت در این مدت زمان به راحتی و بدون استرس این کار را انجام دهید و یا اگر قصد دوختن لباس عروس را دارید خیاط بتواند با حوصله و دقت لباس با کیفیتی را ارائه دهد.

4- لباس عروسی تان را بر اساس رسومات و عقاید خود انتخاب کنید.

هنگام خرید لباس عروس حتما با توجه به عقاید خانواده خود و همسرتان اقدام به خرید لباس عروس پوشیده یا باز کنید، تا بعدا احساس پشیمانی نداشته باشید.
لباس عروس پوشیده در ایران و کشورهای اسلامی طرفداران خاص خود را دارد. این مدل از لباس عروسها کاملا پوشیده هستن و شال یا روسری های آن کار شده و جواهر دوزی هستند. این لباس عروس ها در انواع مدلهای، لباس عروس پفی پرنسسی، لباس عروس شاین دار، لباس عروس دنباله دار و .. وجود دارند که بسته به سلیقه افراد متفاوت هستند.

لباس عروس و خرید آن
لباس عروس پوشیده خوشگل

5- مدل لباس عروس مورد نظرتان را بر اساس فرم بدنتان انتخاب کنید.

در مرحله اول بهتر است بدانید که چگونه لباسی را می خواهید و برای انتخاب لباس عروستان با یک طراح لباس مشورت کنید تا لباس انتخابی تان متناسب با فرم بدنتان باشد. مجلات مختلف عروس، مزونهای لباس و فضای مجازی را دنبال کنید تا بتوانید لباس مناسبتان را بیابید. در انتخاب لباس حتما به پیشنهاد فروشنده هم توجه کنید و از تجارب وی استفاده کنید.

در انتخاب لباس عروس به اندام و قد داماد هم توجه کنید.
تفاوت قد داماد با عروس در انتخاب لباس عروس اهمیت دارد. اگر با همسرتان هم قد هستید از انتخاب لباس عروسی  که قدتان را کشیده نشان دهد اجتناب کنید. 

چنانچه در روی پوست بازو، گردن، سرشانه هایتان اثرجوشهای قدیمی، بثورات جلدی، ماه گرفتگی، رد زخم قدیمی، سوختگی و ... دارید برای بالا رفتن اعتماد به نفستان لباس عروس  پوشیده انتخاب کنید.
اگر بازوهای بزرگ و حجیم دارید لباس عروس های آستین دار انتخاب کنید.

 

معیارهای انتخاب لباس عروس
انتخاب لباس عروس با توجه به فرم بدن


6- سایز لباس عروس را فراموش نکنید

حتما لباس عروس سایز خودتان را در پرو انتخاب کنید. گاهی سایز لباسهای عروس با لباسهای عادی متفاوت است. لباسی را انتخاب کنید که امکان تنگ و گشاد کردن آن وجود داشته باشد.

خرید لباس عروس
توجه به سایز در انتخاب لباس عروس

7-انتخاب لباس عروس دنباله دار یا بدون دنباله

لباس عروسهای دنباله دار برای فیلم برداری و عکاسی عالی هستند اما در طول مراسم ممکن است راحتی را از شما بگیرد. در انتخاب لباس عروس دنباله دار مهم ترین عامل قد شماست. عروس هایی با قد کوتاه بهتر است از لباس عروس هایی با دنباله بیشتر از 40 تا 50 سانتی متر اجتناب کنند و می توانند لباس دنباله داری که دنباله آن جدا می شود را انتخاب کرده و در لحظه ورود به سالن آن را وصل کنند.

لباس عروس دنباله دار یا بدون دنباله؟
لباس عروس دنباله دار یا بدون دنباله؟


 8- لباس عروس تان را با توجه به فصل انتخاب کنید. 

در فصول گرم از پوشیدن لباسهای ابریشمی و گرم خودداری کنید و تا حد امکان در فصل زمستان و بارندگی از پوشیدن لباس عروس دنباله دار اجتناب کنید تا با لباس گلی وارد سالن عروسی نشوید.

9- از خرید لباس عروس  های عجیب و غریب اجتناب کنید.

برخی از مدل لباسها زود کهنه نمی شوند و از مد نمی افتند. مدل لباس عروسی را انتخاب کنید که بعدها اگر از مد افتاد بتوانید بدون احساس خجالت به بقیه آن را نشان دهید. 

10- لباسهای تن پوش دوم را انتخاب کنید.

اگر نتوانستید از هزینه لباس عروس بر بیایید می توانید از لباس عروس هایی که یک بار قبلا پوشیده شده اند استفاده کنید تا در هزینه لباس عروس صرفه جویی کنید.


11- لباس عروس با  جنس پارچه خوب انتخاب کنید

جنس پارچه لباس عروس به اندازه مدل و سبک آن اهمیت دارد. لباس عروس با پارچه ضخیم و سفت، می تواند شما را پر تر نشان دهد.
لباس عروس با پارچه نرم و براق شما را لاغر تر نشان می دهد.
چنانچه اندام چاقی دارید از لباس عروس با پارچه توری استفاده کنید.
لباس با پارچه ساتن و براق برای عروس های با فرم بدن ساعت شنی مناسب است. پارچه مات با رویه حریر شما را لاغر تر نشان می دهد.
لباس عروستان را از روی عکس و ژورنال انتخاب نکنید.
حتما داخل مغازه لباس عروس را از نزدیک ببینید و پارچه آن را لمس کنید، لباسها در واقعیت با عکسشان خیلی تفاوت دارند.

12- سایر نکات خرید لباس عروس

  • با یک طراح لباس در مورد لباس مناسب برای فرم بدنتان مشورت کنید.
  • قبل از سفارش دوخت لباس عروس، حتما نمونه کارهای خیاط را ببینید.
  • قبل از دوخت لباس عروستان حتما در ابتدا با صاحب مزون صحبت کنید تا در صورت وجود هر گونه اشکال در لباس، حتما باید آن را اصلاح کند.
  • حتما زود به زود برای پرو لباستان به مزون بروید و اگر ایرادی را در روند دوخت مشاهده کردید بدون رو دروایسی آن را با خیاط مطرح کنید.
انتخاب و خرید لباس عروس
راهنمای خرید لباس عروس

انتخاب رنگ لباس عروس

شاید از جمله افرادی هستید که دوست دارید شب عروسیتان متفاوت ظاهر شوید و دوست دارید لباس عروس با رنگ متفاوت را انتخاب کنید. اما بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با گذشت زمان از دیدن عکس عروسیتان متاثر نشوید. در کل دنیا رنگ متعارف لباس عروس سفید، نباتی یا رنگهایی نزدیک به رنگ سفید است. بهتر است با در نظر گرفتن رنگ پوستتان لباس عروس با رنگهای کرم، بژ، نباتی و ... را انتخاب کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی