خرید اینترنتی چه مزایایی دارد

مزایای خرید اینترنتی
اگر درگیر کار و مشغله‌های روزانه خود هستید و نمی‌توانید وقت لازم برای خریدهای خود صرف کنید بهترین انتخاب برای شما خرید اینترنتی است. با این کار در زمان کوتاهی محصول مورد نظرتان را تهیه کرده و جلو درب منزل دریافت می‌کنید. در این بخش به معرفی مزایای این نوع خرید پرداخته‌ایم.

خرید اینترنتی چه مزایایی را دارد؟

امروزه دیجیتال مارکتینگ در بین مشاغل جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فضای وب آکنده از فروشگاه های بزرگ و کوچک است. به راستی خرید اینترنتی چه مزایایی دارد که باعث شده تا کسب و کارهای آنلاین رونق زیادی را خصوصا در سال های اخیر داشته باشند؟

می توان گفت در حدود 20 الی 25 سال پیش، واژه فروشگاه اینترنتی برای نخستین بار به کار برده شد. برخی از شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی که در زمینه های مختلفی مانند مد و فشن، تولید و فروش قطعات الکتریکی و… فعالیت داشتند تصمیم گرفتند تا در زمینه فروش غیر حضوری محصولاتشان ابتکار عمل به خرج دهند. این فروشگاه ها کارشان را بر بستر اینترنت نه چندان قوی آن سال ها آغاز کردند و کم کم واژه آنلاین شاپینگ معنی و مفهوم خاصی را به خود گرفت. در ابتدای کار ایجاد تنوع در محصولات، طرح های ویژه برای فروش و… به خاطر محدودیت هایی که هم در بستر اینترنت وجود داشت و هم برای طراحان سایت دست و پا گیر بود بسیار محدود بودند. اما امروزه با روی کار آمدن تکنیک های مختلف، زبان های برنامه نویسی و پلتفرم های فروشگاه ساز، راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کاری ساده تر تبدیل شده است.

مزایای خرید اینترنتی

در کشور ما، می توان گفت که اولین زمزمه های فروشگاه اینرتنتی در حدود 15 سال پیش آغاز شد. اولین فروشگاه های اینترنتی کشور بسیار محدود بودند و معمولا یک یا دو دسته بندی را پوشش می دادند. امروزه شاید بتوان گفت که ده ها فروشگاه اینترنتی در بستر وب درحال خدمات رسانی به مشتریانشان هستند. علاوه بر آن ها وجود اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بسیار مناسب برای دیده شدن مشاغل کوچک، باعث شده تا بسیاری از کسب و کار های آنلاین به روی این سیستم بیایند و کار خود را آغاز کنند.

 

مزایای خرید اینترنتی

تا به اینجای کار سعی کردیم تا حدی تاریخچه شروع کسب و کار های اینترنتی را در دنیا و در کشور شرح دهیم، اما خرید اینترنتی چه مزایایی دارد؟ چه چیزی باعث می شود تا این نوع خرید را به خرید حضوری ترجیح دهیم؟

 

تنوع فروشگاه ها

در بستر وب ده ها فروشگاه، صد ها اکانت اینستاگرام و… هستند که می توانید تنها با چند کلیک با محصولات آن ها آشنا شوید. این فروشگاه ها به خاطر رقابتی بودن فضا همواره سعی می کنند تا هم تنوع خوبی را از خود نشان دهند و هم قیمت های بسیار مناسبی را ارائه کنند.

مزایای خرید اینترنتی

قیمت مناسب تر

تعداد زیاد فروشگاه های آنلاین، سبب شده تا این فروشگاه ها برای جذب مشتری دست به ابتکار های مختلفی بزنند. طرح های تشویقی، فروش ویژه همه و همه تداعی کننده قیمتی مناسب تر برای مصرف کننده هستند. ممکن است کالایی که در حالت عادی در فروشگاه های حضوری، قیمت نسبتا بالایی را دارد، در فروشگاه های آنلاین و به خاطر طرح های تشویقی قیمتی به مراتب پایین تر و جذاب تری را برای مصرف کننده داشته باشد.

 

صرفه جویی در وقت

فرض کنیم قرار است که شما یک لپ تاپ تهیه کنید. اگر قصد داشته باشید این کار را به صورت حضوری انجام دهید، ممکن است لازم باشد تا روز ها از یک فروشگاه به فروشگاه دیگری بروید تا لپ تاپ مورد نظرتان را با بهترین قیمت خریداری کنید. اما اگر قرار باشد خریدتان را به صورت آنلاین انجام دهید، فقط کافی است تا به تعدادی از سایت های مختلف سر زده، مشخصات لپ تاپ مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

فواید خرید اینترنتی

 

راحتی

یکی از مزایای خرید اینترنتی، این است که دیگر نیازی نیست تا ساعت ها وقت و هزینه خود را صرف کنید تا کالای مورد نطرتان را در بازار پیدا کنید. می توانید به راحتی در خانه، محل کار و حتی در مترو یا اتوبوس تنها با تلفن همراه هوشمند خود سایت ها را یکی پس از دیگری مرور کرده و محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

استفاده از تجربه دیگران

حتما تا کنون در فروشگاه های اینترنتی مختلف قسمتی به اسم نظرات کاربران را دیده اید. در این بخش کاربرانی که محصول مورد نظر را خریداری کرده اند، به بازگویی تجربه خود از استفاده محصول می پردازند. فروشگاه های اینترنتی که دارای بخش نظرات کاربران نیز هستند، باعث می شوند تا بتوانید راحت تر از خرید خود مطمئن شوید و محصول درست را خریداری کنید.

 

امکان مقایسه راحت تر

فرض کنیم که شما قصد دارید یک تلفن همراه هوشمند خریداری کنید. برای این کار لازم است تا با مدل ها و برند های مختلف آشنا شوید، آن ها را تحلیل کنید و سپس بر اساس بودجه خود بهترین تلفن همراه هوشمند را انتخاب کنید. شما به راحتی می توانید به مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی، امکانات محصولات را نیز به راحتی و تنها با چند کلیک، با یکدیگر مقایسه کنید، بدون این که نیاز باشد تا وقتتان را ساعت ها در فروشگاه های مختلف صرف کنید.

 

مزایای راه اندازی سیستم خرید اینترنتی برای صاحبان مشاغل

خوبی های خرید اینترنتی


تا به اینجای کار در این باره صحبت کردیم که خرید اینترنتی می تواند چه مزایایی را برای خریداران داشته باشد؟ اما بسیاری از صاحبان مشاغل هستند که فروشگاه های اینترنتی را مانع پیشرفت کسب و کار خود می دانند و حس می کنند که این فروشگاه ها مشتریانشان را می دزدند!
واقعیت این است که در دنیای امروز ایده هایی مورد پسند جامعه قرار می گیرد که استفاده از آن راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد. درحال حاضر بسیاری از مغازه ها و کسبه بازار، کسب و کار خود را به حوزه های آنلاین نیز کشانده اند، اما واقعا راه اندازی سیستم خرید اینترنتی چه مزایایی را برای کسب و کار های حضوری به همراه دارد؟

 

ارزان تر تمام می شود!

هنگامی که شخصی بخواهد یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کند، در کنار هزینه های راه اندازی سایت نیاز به یک انبار، تعدادی کارگر، کارشناس و.. نیز دارد. اما هنگامی که شما صاحب یک کسب و کار حضوری هستید تقریبا تنها دغدغه شما نحوه راه اندازی فروشگاه خواهد بود. حتی قصد نداشته باشید که یک سایت فروشگاهی را خودتان راه بیاندازید، سایت های فروشگاهی مختلفی هستند که در بخش مشارکت در فروش نیز فعالیت می کنند.

 

افزایش دامنه مشتریان

افزایش دامنه مشتریان در خرید اینترنتی

فرض کنید شما صاحب مغازه ای در یک خیابان خاص هستید، مسلما بیشتر مشتریان شما کسانی هستند که به آن خیابان رفت و آمد دارند و نهایتا از خیایان ها یا محله های اطراف هستند. اما هنگامی که کسب و کارتان را به حوزه آنلاین بیاورید به جای یک خیابان یا محله، می توانید یک شهر یا حتی یک استان یا کل یک کشور را پوشش دهید!

 

افزایش تصاعدی فروش

یکی دیگر از مزایای فروشگاه های اینترنتی این است که کمک می کنند تا بتوانید در کنار داشتن مشتریان ثابت و حضوری، مشتریان آنلاین را نیز به خریدارانتان اضافه کنید و طی چند ماه شاهد افزایش فوق العاده فروش محصولاتتان باشید.

در دنیای امروز، کسب و کار های آنلاین روزانه در حال افزایش هستند. این مشاغل بهترین برنامه های فروش، طرح های تخفیف و تنوع بسیار محصولات را به مشتریانشان ارائه می کنند.
بسیاری از کارشناسان معتقد اند که به خاطر مزایای بی شمار خرید از فروشگاه های اینترنتی، در آینده نه چندان دور، فروش عمده محصولات از طریق این فروشگاه ها انجام خواهد گرفت. شما تا چه حد در زندگی روزمره خود از مزایای خرید اینترنتی بهره می برید؟

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی