کلاب هاوس چیست و چگونه باید دعوت نامه کلاب هوس را گرفت؟

کلاب هاوس چیست
اگر اهل فضای مجازی باشید ممکن است این روزها نام کلاب هاوس clubhouse زیاد به گوش‌تان خورده باشد. کلاب هاوس برنامه‌ای است که در آن می‌توانید اتاق‌های گفتگوی زنده تشکیل دهید و صحبت کنید.در حال حاضر این برنامه فقط مخصوص کاربران آی او اس (گوشی آیفون) است اما نسخه اندروید آن هم در راه است. همراه ما باشید.

کلاب هاوس چیست و چگونه باید دعوت نامه کلاب هوس را گرفت؟

اگر اهل فضای مجازی باشید ممکن است این روزها نام کلاب هاوس clubhouse زیاد به گوشتان خورده باشد و درباره آن صحبت‌های زیادی را دیده باشید. اما سوال اینجاست که کلاب هاوس چیست و چه زمانی کلاب هاوس برای اندروید رونمایی می‌شود؟
این برنامه به تازگی به دلیل حضور ایلان ماسک در یکی از اتاق‌های گفت و گویش سر و صدای زیادی به پا کرده است. البته او در این اتاق گفت و گو تنها نبوده و افراد دیگر مانند بیل گیتس و زاکربرگ هم حضور داشته‌اند و کم کم بعد از آن‌ها مدیران شناخته شده دیگری هم از این برنامه استفاده کردند که همین امر موجب افزایش کاربران این برنامه شد. اما در حال حاضر برخلاف برنامه‌های دیگر، این برنامه با محدودیت‌هایی همراه است. 

در این مقاله قصد داریم شما را به طور کلی با برنامه کلاب هاوس و قوانین آن آشنا کنیم.

کلاب هاوس
کلاب هاوس چیست و چگونه باید دعوت نامه کلاب هوس را گرفت؟

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس برنامه‌ای است که توسط آن می‌توانید به صورت گروهی و یا حتی دو نفره با یکدیگر گفت و گو کنید و یا در اتاقی حضور پیدا کنید و به حرف‌های یک شخص یا چند شخص در مورد موضوعی مشخص گوش کنید. در واقع در این شبکه مجازی چندین اتاق گفت و گو وجود دارد که می‌توانید به صورت دلخواه در هر کدام حضور پیدا کنید. البته هر یک از این اتاق‌ها توسط مدیرانی که اتاق را ایجاد کرده‌اند مدیریت می‌شود و این مدیر است که به شما اجازه می‌دهد در آن اتاق به گفت و گو بپردازید. 
افرادی که در ابتدا در این برنامه اتاق ایجاد کردند و در اتاق‌های متنوع خود به گفت و گو در رابطه با بحث‌های آموزشی و کاربردی پرداختند و نشان دادند که در این شبکه به راحتی می‌توان آموزش دید، آموزش داد و فعالیت‌های مفید کرد.
یکی از ویژگی‌های این برنامه این است که افراد به صورت زنده می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند. جالب است بدانید که گفت و گوها ضبط نمی‌شود به همین علت بر خلاف پادکست در این برنامه همه چیز به صورت زنده و در لحظه اتفاق می‌افتد.

کلاب هاوس چیست
کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

تاریخچه برنامه کلاب هاوس

کلاب هاوس از مارس 2020 (بهار سال 98) فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا این برنامه تنها توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پس از آنکه "اندرسن هوروویتز" روی این برنامه سرمایه گذاری کرد، کلاب هاوس به سرعت در میان استارتاپ‌ها و فعالان صنعت تکنولوژی محبوب شد. گفته شده است با سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری "اندرسن هوروویتز" ارزش این برنامه تنها با داشتن 1500 کاربر به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است. البته در کنار این سرمایه گذاری‌ها با استفاده از بیل گیتس و ایلان ماسک به سرعت کاربران این برنامه افزایش پیدا کرد و بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار شد به صورتی که امروزه هر فردی در گوشی آیفون خود برنامه کلاب هاوس را نصب کرده است.

اپلیکیشن کلاب هاوس
تاریخچه کلاب هاوس

فعالیت کلاب هاوس در آی او  اس (آیفون)

در حال حاضر کلاب هاوس برای آیفون در دسترس است و تنها کسانی که ios دارند می‌توانند به عضویت در این شبکه در بیایند و به گوش دادن به گفت و گوهای اتاق‌های این برنامه بپردازند.
البته مسئولان کلاب هاوس در یکی از اتاق‌هایی که ایجاد کردند گفتند با استخدام یک توسعه دهنده اندروید مشغول کار روی نسخه اندرویدی کلاب هاوس هستند. اما رقبای کلاب هاوس زودتر به فکر جذب کاربران اندروید پرداخته‌اند. به عنوان مثال توییتر سرویس spaces که مشابه کلاب هاوس آیفون است را برای کسانی که اندروید دارند به صورت آزمایشی راه اندازی کرده است و برخی از افراد می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

کلاب هاوس برای آیفون
فعالیت کلاب هاوس در آی او اس

تعداد کاربران کلاب هاوس

در حالی که هنوز نسخه اندروید این برنامه راه اندازی نشده است، اما در مدت بسیار کوتاهی این برنامه توانسته است کاربران زیادی را جذب خود کند. طبق آماری که App figure ارائه داده است کلاب هاوس در حال حاضر 3 میلیون دانلود داشته است که این امر نشان دهنده افزایش کاربران این برنامه است. جالب است بدانید حدود 2 میلیون و 300 بار این برنامه تنها در ژانویه سال 2021 دانلود شده است.

چگونه می‌توانیم دعوتنامه کلاب هاوس را بگیریم؟

در حال حاضر یکی از چالش‌های ورود به این برنامه داشتن دعوتنامه است و برای عضویت در این شبکه باید دعوتنامه‌ای از سوی دیگر کاربران داشته باشید. هر شخصی که در این برنامه عضو می‌شود ابتدا دو دعوتنامه دریافت می‌کند و پس از فعالیت می‌تواند تعداد دعوت نامه‌های بیشتری نیز دریافت کند. اما جای نگرانی نیست شما در صورت نداشتن دعوتنامه هم می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید و نام خود را در این شبکه رزرو کنید، هنگامی که یکی از دوستان شما در این برنامه فعالیت کند و شماره شما در لیست تلفن آن شخص باشد، هنگامیکه دعوتنامه‌ای در این شبکه به او اختصاص یابد با انتخاب نام شما می‌تواند شما را به استفاده از این برنامه دعوت کند. البته اگر هم ثبت نام نکنید باز هم با دریافت دعوتنامه از سی دوست خود می‌توانید در این برنامه ثبت نام کنید و به فعالیت بپردازید.

دعوتنامه کلاب هوس
چگونه می‌توانیم دعوتنامه کلاب هاوس را بگیریم؟

چگونه برای دیگران دعوتنامه کلاب هاوس بفرستیم؟

هر کاربر در ابتدا می‌تواند 2 دعوت نامه و بعد از فعالیت خود تعداد بیشتر اما محدودی دعوت نامه می‌تواند ارسال کند. برای ارسال دعوت نامه می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

  1. در بالای صفحه اصلی کلاب هاوس، بر روی آیکون پاکت نامه بزنید.
  2. اگر دسترسی به لیست مخاطبان خود را به کلاب هاوس داده باشید فهرستی از کسانی که می‌توانید به این برنامه دعوت کنید به شما نمایش داده می‌شود و با زدن دکمه invite (دعوت) در کنار نام هر شخص می‌توانید او را به این برنامه دعوت کنید. البته با هر بار زدن دکمه دعوت، یک دعوت نامه از شما کسر می‌شود.
  3. پس از آنکه دکمه INVITE را بزنید شما به صفحه imessage هدایت می‌شوید. در این صفحه برای شما یک پیام نمایش داده می‌شود که با ارسال آن برای دوست خود می‌توانید آن را بفرستید و او را به استفاده از این برنامه دعوت کنید.
دعوتنامه کلاب هوس
چگونه برای دیگران دعوتنامه کلاب هاوس بفرستیم؟

دریافت رایگان دعوت نامه کلاب هاوس

درصورت نشناختن کسی برای دریافت دعوت نامه کلاب هاوس، می‌توانید در لیست انتظار دریافت خودکار دعوت نامه ثبت نام کنید. البته زمان طی شدن این پروسه مشخص نیست.
سازندگان این برنامه، به تازگی در یکی از پست‌های وبلاگی خود اعلام کردند که در سال جدید قصد دارند این برنامه را برای عموم آزاد کنند. در صورت انجام این کار همه به راحتی می‌توانند این برنامه را دانلود و به عضویت در آن در بیایند.

دعوتنامه کلاب هوس
دریافت رایگان دعوت نامه کلاب هاوس

کاربران ایرانی چگونه عضو کلاب هاوس شوند؟

همانطور که گفته شد، درحال حاضر هر کاربر برای عضویت در برنامه کلاب هاوس باید دعوت نامه داشته باشد و یا در لیست یکی از دوستان خود که در کلاب هاوس عضو است وجود داشته باشد. کلاب هاوس یا به شخصی که در برنامه عضو است یک دعوت نامه اختصاص می‌دهد و یا در لیست تلفن‌ها نمایش داده می‌شود و به آن شخص پیشنهاد می‌دهد که دوستان خود را به آن برنامه دعوت کند.

دریافت دعوتنامه کلاب هاوس توسط شماره همراه اول

در حال حاضر دریافت پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. اما شما می‌توانید در این برنامه ثبت نام کنید و با درخواست‌های 15 ثانیه به 15 ثانیه دریافت پیامک و در نهایت با درخواست تماس تلفن می‌توانید کد تایید شماره را به صورت تماس تلفنی دریافت کنید. البته شما با اپراتورهای دیگر نیز می‌توانید کد تایید هویت را توسط پیامک دریافت کنید.

دعوتنامه کلاب هوس
دریافت دعوتنامه کلاب هاوس توسط شماره همراه اول

نسخه اندروید کلاب هاوس چه زمانی عرضه می‌شود؟

همانطور که گفته شد کلاب هاوس برای اندروید هنوز عرضه نشده است و تنها کسانی که گوشی آیفون دارند از این برنامه می‌توانند استفاده کنند. البته مسئولان کلاب هاوس با استخدام توسعه دهنده اندروید قصد راه اندازی نسخه اندروید این برنامه را در سر دارند. اما آنطور که مشخص است مسئولان کلاب هاوس هیچ عجله‌ای برای ورود اندرویدی‌ها به این برنامه ندارند زیرا همانطور که مشخص است تعداد کاربران اندروید به مراتب بیشتر از کاربران آیفون است که همین امر می‌تواند موجب فشار آوردن به سرورهای این شبکه اجتماعی شود.
اما علت دیگری که بنیانگذار این شبکه در یکی از اتاق‌ها اعلام کرد این است که تیم شرکت هنوز بسیار جوان و تازه کار است و توسعه نسخه آیفون و استفاده از زیر ساخت فنی آمازون برای عرضه سرویس بسیار راحت‌تر و سریع‌تر بوده است. این امر نشان می‌دهد که نسخه اندرویدی این برنامه راه اندازی شده است اما احتمالا بنیان‌گذار این برنامه چنین تقاضا و استقبالی را پیشبینی نمی‌کرد. اما به طور کلی دیر یا زود می‌توانید شاهد نسخه اندروید برنامه کلاب هاوس باشید.

کلاب هواس برای اندروید
زمان عرضه نسخه اندروید کلاب هاوس

کلاب هاوس چه اطلاعاتی برای ثبت نام می‌خواهد؟

شما برای ثبت نام تنها یک شماره تلفن و یک نام می‌خواهید. اگر دعوت‌نامه در اختیار ندارید می‌توانید نام کاربری خود را رزرو کنید تا سرویس پس از بررسی به شما اجازه عضویت دهد. البته با دعوت کردن دوستانتان هم می‌توانید در این برنامه فعالیت کنید. همچنین در صورت اتصال توییتر خود به این برنامه، عکس شما از روی عکس پروفایل توئیترتان انتخاب می‌شود.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی