نکات مهم برای خرید غذای گربه را بدانیم

خرید غذای گربه
گربه ها یکی از حیوانات خانگی دوست داشتنی هستند که علاقه مندان زیادی دارند. اما نگهداری از گربه و تهیه رژیم غذایی برای آن بسیار مهم است چرا که تاثیر زیادی بر سلامتی و روند رشد گربه خواهد داشت.

نکات مهم برای خرید غذای گربه 

غذای گربه ها یکی از عوامل مهم در رشد و سلامت این حیوان است. برای تنظیم یک رژیم غذایی مناسب برای گربه ها می‌بایست به شرایط خاصی توجه داشته باشیم و طبق آن ها غذای گربه را انتخاب کنیم. به عنوان مثال شرایط محل زندگی و همچنین سن و سال گربه نقش مهمی در تعیین رژیم آن دارد. غذای یک بچه گربه با غذای یک گربه بالغ و یا یک گربه مسن همگی می‌بایست با یکدیگر تفاوت داشته باشند چرا که در صورت عدم رعایت این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای گربه ها خواهد شد. 

 

غذای مناسب برای گربه

 

غذای گربه

گربه ها در طبیعت معمولا غذای مورد نیاز خود را از خوردن حیواناتی کوچکی همانند موش، سنجاب، خرگوش و حشرات تامین می‌کنند. گربه ها برای زنده ماندن نیاز به مواد پروتئینی همانند گوشت دارند و باید آن را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنند. از دیگر مواردی که باید به نسبت در غذای گربه ها وجود داشته باشد به میزان متوسطی چربی و مقدار اندکی کربوهیدرات است. 

 

پروتئین 

گربه ها در بدن خود حدود 11 اسید آمینه لازم را تولید می‌کنند اما تعداد دیگری از اسید آمینه های مورد نیاز خود را می‌بایست از طریق مواد غذایی دریافت کنند. این مواد از طریق مصرف پروتئین های حیوانی همانند گوشت به گربه می‌رسد. دریافت پروتئین در گربه سبب می‌شود تا این حیوان دستگاه قلبی عروقی سالم تری داشته باشد و چشم هایش بهتر کار کند. از دیگر مزیت های مصرف پروتئین بهبود وضعیت تولید مثل گربه هاست.

 

خرید غذای گربه

 

چربی ها

چربی ها یک منبع انرژی برای گربه هستند که به جذب هرچه بهتر ویتامین ها کمک می‌کنند. گربه ها نیاز به دریافت چربی در رژیم غذایی خود دارند چرا که موجب بهبود سلامت پوست و موهای آن ها شده و همچنین غذا را برایشان لذیذتر خواهد کرد. 

 

ویتامین 

ویتامین ها از دیگر مواردی هستند که می‌بایست گربه ها دریافت کنند ویتامین هایی همانند ویتامین A ، D، E،K از جمله ویتامین هایی هستند که می‌بایست با رژیم غذایی توسط گربه دریافت شود. اما ویتامین C ضرورتی به دریافت از طریق غذا ندارد چرا که بدن گربه ها توانایی تولید این ویتامین در بدن را دارند. 

 

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها بخش اندکی از رژیم غذایی گربه ها را دربر می‌گیرند چرا که مصرف زیاد آن ها موجب بروز مشکلاتی همانند نفخ و مشکلات گوارشی برای گربه خواهد شد. در خرید غذاهای تجاری توجه داشته باشید که میزان ماده خشک در آن ها 35 درصد باشد. 

 

غذای مناسب برای گربه

 

مواد معدنی

مواد معدنی از دیگر مواد ضروری در رژیم غذایی یک گربه سالم هستند چرا که حضور آن ها به هرچه بهتر انجام شدن واکنش های شیمیایی آن‌ها می‌شود. اما در بین مصرف مواد معدنی می‌بایست به میزان استفاده از فسفر و کلسیم توجه داشته باشید  که مصرف نادرست این مواد سبب آسیب به سلامتی گربه می‌شود. 

 

آب

آب از دیگر فاکتور های مهم تغذیه گربه است. مصرف مداوم آب برای حیواناتی همانند گربه که جنب و جوش بالایی دارند امری ضروریست و می‌بایست آب سالم و پاکیزه برای آن ها در تمامی ساعات فراهم باشد.

 

 رژیم غذایی بچه گربه 

بچه گربه های نوزاد و چند روزه در ابتدای تولد فقط توانایی هضم شیر گربه را دارد و نمی‌تواند چیز دیگری را مصرف کند. اگر بچه گربه‌ای چند روزه داشتید که مادر نداشت حتما در روزهای ابتدای تولدش به او شیر خشک مخصوص بچه گربه بدهید. برای انجام اینکار کافیست شیر را در مقداری کم اما تعداد دفعات زیاد به بچه گربه بدهید تا رشد کند. پس از گذشت سه هفته الی یک ماه از تولد بچه گربه می‌توانید به مرور غذای مخصوص به بچه گربه های زیر 2 سال را به چرخه غذاییش وارد کنید. 
این تغییر غذای بچه گربه از شیرخشک به غذای خشک می‌بایست با طی فرآیندی منظم و به مرور زمان صورت بگیرد و در هر هفته به جای یکی از وعده های شیر خشک به بچه گربه غذای خشک داده شود و به مرور زمان این تعداد وعده ها در روز بیشتر شود تا پس از گذشت یک ماه غذای بچه گربه به غذای خشک تغییر کند. 
بچه گربه 2 ماهه دیگر آماده غذای خشک است اما در تعیین رژیم غذایش باید به موارد زیادی دقت کنید به خصوص آن که بچه گربه ها در این سن در حال رشد هستند درنتیجه باید غذای مخصوص به بچه گربه های 2 تا 12 ماهه را تهیه کرده و به آن‌ها بدهید. 

غذای بچه گربه

 

غذای بچه گربه پرشین 

بچه گربه پرشین با بچه گربه های دیگر در نگهداری و رژیم غذایی تفاوت هایی دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید. بچه گربه پرشین غذاهای متفاوتی نسبت به گربه های معمولی دارد که باید در هنگام خرید به نام برند و درج نام گربه پرشین در آن توجه کنید. 
گربه پرشین معمولا به ویتامین هایی مانند بیوتین، اسیدهای چرب مثل امگا 3 و 6 و مواد معدنی مثل روی و آهن نیاز دارند که باید آن را توسط رژیم غذایی دریافت کند. 

 

بچه گربه خیابانی 

بچه گربه های خیابانی تا 6 ماهگی بسیار حساس و آسیب پذیر هستند اگر می‌خواهید از آن ها داخل منزل نگهداری کنید می‌بایست به غذا و وضیعت محل استقرار آن ها توجه ویژه داشته باشید.

 

غذای خانگی گربه

 

غذای خانگی برای بچه گربه 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم بچه گربه ها باید به میزان خاصی از مواد غذایی را دریافت کنند و شاید مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات و یا چربی موجب مرگ و یا آسیب جدی برای آن ها شود پس بهترین پیشنهاد این است که از غذاهای آماده گربه با توجه به سن آن استفاده کنید چرا که این غذاها به صورت دقیق و حرفه‌ای و با توجه به نیاز گربه در سنین مختلف تهیه شده اند و به همین دلیل یک منبع تغذیه مناسب و کامل برای بچه گربه، گربه بالغ و یا مسن خواهد بود.
بسیاری از دامپزشکان دادن غذای خانگی به گربه را تایید نمی‌کنند چرا که غذای گربه می‌بایست با توجه به شرایط سنی او به خوبی بالانس شده و همه ویتامین ها و مواد دیگر مورد نیازش را تامین کند. 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی