برای سگت یه اسباب بازی خوب بخر

خرید اسباب بازی سگ
سگ ها موجودات بازیگوش و حساس هستند که می‌تواند با بازی کردن آموزش های لازم را ببینند. این موجودات اگر به اندازه کافی سرگرم نشوند باعث بروز مشکلات رفتاری در آن ها می‌شود که عواقب بدی برای سگ به دنبال خواهد داشت. در این بخش به معرفی اسباب بازی های مناسب برای سگ ها پرداخته ایم.

خرید اسبازی سگ

سگ ها، این حیوانات محبوب و وفادار در سراسر دنیا یکی از اولین گزینه ها برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی هستند. این حیوانات باهوش، کنجکاو و دوست داشتنی نژاد های مختلفی را دارند که در مطلبی دیگر مفصل به آن خواهیم پرداخت.
در این بخش از مطالب سایت بیشتر قصد داریم تا به یکی از مواردی اشاره کنیم که در نگهداری بهتر از سگ نقش بسزایی دارد، اسباب بازی مخصوص! حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای سگتان یک اسباب بازی تهیه کنید، اما نمی دانید که چه چیزی می تواند بهتر باشد. برای دانستن این مطلب در ادامه همراه ما باشید.


قبل از هرچیزی به شخصیت سگتان توجه کنید!

اسباب بازی سگ


بله درست است، حیوانات خانگی علی الخصوص سگ ها که بسیار باهوش هستند، هرکدام شخصیتی متفاوت دارند. سگ شما ممکن است بازیگوش، گوشه گیر یا تنبل باشد. می توانید برای هرکدام از این شخصیت ها یک اسباب بازی خاص تهیه کنید. برای مثال از مناسب ترین اسباب بازی ها برای سگ های بازی گوش توپ است. سگ شما می تواند ساعت ها با یک توپ سرگرم باشد و حتی خودتان نیز می توانید با او بازی کنید. یا برای سگ های نسبتا خجالتی و گوشه گیر خرید یک عروسک دوست داشتنی می تواند مناسب باشد.


مواد تشکیل دهنده اسباب بازی سگ

بسیاری از کسانی که برای سگ خود اسباب بازی تهیه می کنند از این نکته غافل می شوند که جنس اسباب بازی می تواند روی سلامتی سگ آن ها تاثیر به سزایی داشته باشد. فراموش نکنید که سگ شما اسباب بازی را تنها با دهان خود بلند می کند، بنابراین اگر اسباب بازی از مواد شیمیایی مضر تشکیل شده باشد، این مواد وارد بدن سگ شما شده و ممکن است در آینده به او آسیب های بسیاری وارد کند.

 

عروسک های پرزی و کرکی

وقتی که می خواهید برای سگتان یک اسباب بازی مناسب تهیه کنید شاید یکی از اولین چیز های که توجه شما را به خود جلب می کند اسباب بازی های پشمی و کرکی باشد. این کاملا درست است که عروسک های پرزی و پشمالو بسیار بامزه هستند و حتی ممکن است سگ شما خیلی راحت با این نوع از عروسک صمیمی شود، اما پرز و کرک عروسک به راحتی می تواند در مجاری تنفسی سگ گیر کرده و مشکلات زیادی را به بار آورد.

 

تطابق اسباب بازی با اندازه سگ

یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب اسباب بازی سگ مهم است سایز اسباب بازی در مقابل اندازه خود حیوان است. اگر سگ شما اندامی کوچک دارد بهتر است از خرید اسباب بازی های بزرگ اجتناب کنید چرا که مسلما برای یک سگ کوچک حمل یک اسباب بازی بزرگ کار چندان راحتی نیست. همچنین اگر سگ شما بزرگ یا نسبتا بزرگ است، حتما دقت کنید تا اسباب بازی مورد نظرتان به حدی بزرگ باشد که نتواند آن را ببلعد! متاسفانه به علت بی توجهی به این مسئله همه ساله سگ های زیادی با بلعیدن اسباب بازی مورد علاقه تلف می شوند.

 

اسباب بازی های شکستنی!

اسباب بازی سگ


برخی از اسباب بازی هایی که برای حیوانات خانگی موجود هستند، قابلیت شکستن، خرد شدن یا جدا شدن قطعات از یکدیگر را دارند. بهتر است از خرید این دسته از اسباب بازی ها نیز صرف نظر کنید چرا که سگ کنجکاو شما ممکن است قطعات کوچک تر شده اسباب بازی را به راحتی ببلعد و برایتان مشکل ساز شود. همچنین باید به میزان نرمی یا سختی اسباب بازی نیز توجه کنید. اسباب بازی های سخت می توانند باعث شکستگگی و ترک خودرگی دندان سگ، درد فک و… شود.


قابلیت شستشو اسباب بازی سگ

مسلما وقتی سگ شما عاشق اسباب بازی که برایش خریداری کرده اید شده باشد، شبانه روز با آن بازی خواهد کرد و لحظه ای از آن جدا نخواهد شد. به همین خاطر، این اسباب بازی در اثر تماس با دهان سگ، سطوح مختلف و… به مرور زمان کثیف و کثیف تر خواهد شد. در این صورت نیاز است تا اسباب بازی را حداقل هفته ای یک یا دوبار بشویید. دقت داشته باشید که هنگام خرید اسباب بازی سگ، روی آن حتما برچسب قابل شستشو بودن را مشاهده کنید.
شستشوی اسباب بازی سگ همواره می تواند برای مالکان یک چالش به حساب بیاید. هنگامی که سگ به اسباب بازی وابسته شود به راحتی نمی توانید آن را از حیوان بگیرید و ممکن است دچار مشکلاتی شوید. پیشنهاد ما به شما این است که اسباب بازی را ترجیحا هنگامی که سگ خوابیده است بردارید و حتما بهتر است تا یک اسباب بازی جایگزین نیز داشته باشید تا بتوانید حداقل برای مدت زمان کوتاهی سگتان را با آن اسباب بازی سرگرم کنید.

 

اسباب بازی های پر سر و صدا

اسباب بازی سگ


یکی از انواع اسباب بازی های سگ که در بازار به وفور یافت می شوند، اسباب بازی های جغ جغه دار هستند. این اسباب بازی ها از این جهت برای سگتان جالب خواهند بود، که سگ شما صدای جغ جغه را به عنوان یک واکنش از سمت عروسک یا توپ دریافت کرده و آن را به چشم یک موجود زنده نگاه می کند. این مسئله ممکن است حتی باعث دوست شدن سگتان با اسباب بازیش شود، پس بهتر است چند نمونه دیگر نیز از آن اسباب بازی تهیه کنید تا اگر سگتان آن را حین بازی خراب کرد، مانند کودکی که اسباب بازی مورد علاقه خود را خراب کرده  دچار افسردگی نشود!
اگر چندان تحمل سر و صداهای این دسته از اسباب بازی ها را ندارید بهتر است از همان ابتدا به سراغ آن ها نروید، زیرا بعد از این که سگ شما به آن اسباب بازی عادت کرد، پس گرفتن آن کار ساده ای نخواهد بود.

 

سرگرم کننده بودن اسباب بازی

مسلما یکی از اصلی ترین موارد که در خرید یک اسباب بازی سگ باید به آن توجه کنید میزان سرگرم کننده بودن اسباب بازی برای سگتان است. اسباب بازی باید به نحوی باشد تا بتواند ساعت ها سگ شما را سرگرم کند. اگر می توانید آن را به فروشگاه اسباب بازی مخصوص حیوانات ببرید و اگر چنین امکانی را ندارید، بر اساس موارد گفته شده و با دیدی که از شخصیت سگتان دارید سعی کنید بهترین اسباب بازی ممکن را تهیه کنید.

 

در نظر گرفتن بازی های دونفره

اسباب بازی سگ


سگ شما به شما وفادار است، شما را دوست دارد و از گذراندن وقت با شما لذت می برد. پس بهتر است که هنگام خرید اسباب بازی سگ، نیم نگاهی نیز به بازی های دو نفره داشته باشید. بازی هایی مثل پرتاب دیسک، توپ های لاستیکی( که ترجیحا سنیگن نباشند)، و حتی اگر وقت برای آموزش سگتان دارید طناب بازی نیز می تواند مناسب باشد. با سگتان بازی کنید تا همواره بتوانید بهترین دوست او باشید.

 

اسباب بازی برای توله سگ ها

اسباب بازی سگ


توله سگ ها نیز نیاز به اسباب بازی های مخصوص به خودشان دارند تا هم سرگرم شوند و هم در مسیر رشدشان موثر واقع شود. یکی از چیز هایی که برای توله سگ ها می توانید تهیه کنید توپ های لاستیکی هستند (البته به شرطی که از مواد مضر در آن ها نباشد!) این توپ ها دندان های سگ را تحریک کرده و رشد آن را تسریع می کند. برای توله سگ هایی که مادرشان همراهشان نیست می توانید یک عروسک هم اندازه خودشان خریداری کنید تا احساس تنهایی نکنند. البته در خرید عروسک برای سگ به نکاتی که قبلا گفته شد توجه کنید.


اسباب بازی برای سگ های نگهبان

یکی از انواع سگ ها که معمولا به آن ها توجه بسیار کمتری می شود سگ های نگهبان هستند. سگ های نگهبان قاعدتا باید درنده خو باشند و نهایتا با یک الی سه نفر رابطه خوبی داشته باشند( به اصطلاح حرف شنوی داشته باشند).
این دسته از سگ ها طوری تربیت شده اند تا تمایل زیادی به گاز گرفتن داشته باشند، پس بهتر است برای آن ها اسباب بازی هایی تهیه کنید که حتی با محکم ترین گاز گرفتن ها نیز آسیب نبینند. دقت داشته باشید که بهتر است با اسباب بازی این دسته از سگ ها شوخی نکنید! چرا که شدیدا به آن وابسته هستند و در صورت انجام یک حرکت نا بجا ممکن است اتفاقات غیر قابل پیشبینی پیش آید.

در نهایت باید این را در نظر بگیرید که سگ شما مانند یکی از اعضای کوچک خانواده شماست. هنگامی که سرپرستی آن را می پذیرید، درواقع باید آن را با تمام سختی ها و راحتی ها بپذیرید. خرید اسباب بازی مناسب برای سگ تقریبا همان اثر خرید اسباب بازی برای یک کودک را روی او می گذارد. اسباب بازی باعث افزایش فعالیت ذهنی سگ، احساس امنیت بیشتر، عدم احساس تنهایی و افزایش علاقه او نسبت به شما می شود.
با در نظر گرفتن نکات بالا می توانید به سلیقه خودتان بهترین و سرگرم کننده ترین اسباب بازی ممکن را برای سگتان تهیه کنید. در خرید اسباب بازی سگ می توانید به سلیقه خود سگ نیز توجه کنید. برای مثال می توانید چند مدل اسباب بازی را به او نشنان دهید تا ببینید به کدام بیشتر علاقه دارد.
یکی دیگر از مواردی گه باید در هنگام خرید اسباب بازی برای سگتان در نظر بگیرید وضعیت محیط اطراف است. اگر سگتان در محیطی زندگی می کند که جای زیادی را بری دویدن چرخیدن و فعالیت های فیزیکی دارد، می توانید برای او اسباب بازی هایی مانند توپ تهیه کنید. اما اگر سگتان در یک محیط نسبتا کوچک زندگی می کند و از نظر فیزیکی نمی تواند چندان فعالیت زیادی داشته باشد، بهتر است به خرید یک عروسک بسنده کنید تا صرفا احساس تنهایی نکند. می توانید هر چند وقت یک بار به عنوان جایزه او را به فضای باز و طبیعت ببرید و با اسباب بازی های مخصوص، کمی بازی دو نفره داشته باشید. به یاد داشته باشید که سگ ها حافظه بسیاز قوی را نسبت به بسیاری از حیوانات خانگی دیگر دارند. هرچه که بیشتر برای آن ها وقت بگذارید و بیشتر به آن ها توجه کنید، آن ها نیز شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی