نکاتی که در هنگام خرید کفش به آن دقت نمی‌کنید

نکات خرید کفش
پا قلب دوم هر انسانی است و همه افراد در طول روز برای انجام فعالیت‌های خود، کل وزن بدنشان را به روی پا می‌اندازند به همین علت انتخاب مناسب کفش بسیار اهمیت دارد. در این مقاله در بازارگیت نکات مهمی که هنگام خرید کفش باید رعایت کنید را بررسی کرده‌ایم. با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نکاتی که در هنگام خرید کفش به آن دقت نمی‌کنید

حتما شما هم شنیده‌اید که پا قلب دوم انسان است و باید مراقب آن باشیم. بنابراین انتخاب و خرید کفشی مناسب برای این عضو بدن مهم است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد کفشی پوشیده باشید که موجب اذیت و کوفتگی پای شما شده باشد. اما انتخاب کفش مناسب تمام این مشکلات را برطرف می‌کنید و فشار را از قسمت‌های مختلف پا بر می‌دارد.

اما انتخاب کفش مناسب کار آسانی نیست و باید برای این کار نکاتی را رعایت کنید.

در ادامه این مقاله نکاتی که در هنگام خرید کفش باید رعایت کرد را بررسی می‌کنیم.

نکات خرید کفش
نکات مهم برای خرید کفش

نکات مهم انتخاب کفش مناسب و زیبا

  • کفش هم اندازه با سایز پای خود را انتخاب کنید

در زمان خرید کفش مناسب دقت داشته باشید که کفش مناسب اندازه پایتان را انتخاب کنید زیرا در طول زمان یکی از پاها از آن یکی پا کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‌شود. برای جلوگیری از کمر درد بهتر است به سراغ کفش‌های طبی بروید تا از این مشکل جلوگیری کنید. زیرا کفش‌های دیگر ممکن موجب کمر درد شوند. 

  • کفی کفش را با دقت انتخاب کنید

برای داشتن کفش مناسب باید کفشی انتخاب کنید که کفی خوبی داشته باشد و پایتان را اذیت نکند. به عنوان مثال اگر کفشی برای پیاده روی می‌خواهید کفی کفش نباید نازک باشد زیرا در زمان پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود و همین امر موجب کمر درد و پا درد می‌شود. همچنین در زمان پیاده روی تماس پا به زمین از پاشنه به سمت پنجه است بنابراین کفی انعطاف پذیر بهترین گزینه برای شما است. 

نکات خرید کفش
کفی کفش را با دقت انتخاب کنید
  • کفشی که با استایل زندگی روزانه شما هماهنگ است بپوشید

به عنوان مثال اگر دیابتی هستید باید با توجه به بیماری خود کفش مناسب را انتخاب کنید اما انتخاب کفش به دلیل این بیماری محدود می‌شود.

  • خرید کفش مناسب دوران بارداری

در زمان بارداری باید کفشی را انتخاب کنید که کفی انعطاف پذیری داشته باشد تا فشار زیادی بر پاشنه پا و کمرتان وارد نکند. همچنین کفشی متناسب با سایز پا انتخاب کنید زیرا در این دوران پا به اندازه 1 تا 1.5 سایز بزرگ‌تر می‌شود. 

  •  دقت به پهنا و عرض کفش

در زمان انتخاب کفش به عرض و پهنای جلویی کفش دقت کنید. در صورت احساس فشار بر روی جلوی پا از خرید آن کفش اجتناب کنید و کفش دیگری انتخاب کنید.

نکات خرید کفش
دقت به اندازه کفش

زمان مناسب خرید کفش (صبح یا عصر)

بهترین زمان برای انتخاب و خرید کفش عصر و پایان روز است زیرا در طول روز به دلیل گرما، فشار زیاد و استرس اندازه پا کمی بزرگتر می‌شود که اگر اول صبح خرید کفش را انجام دهید، هنگام عصر پای‌تان در آن کفش اذیت خواهد شد. 

 بهترین زمان خرید کفش
بهترین زمان خرید کفش

نکات مهم برای خرید کفش مناسب

  • برای انتخاب کفش حتما جوراب بپوشید

در زمان خرید کفش بهتر است جوراب پایتان باشد. همچنین در فصل زمستان جوراب ضخیم و در فصل تابستان جوراب نازک به پا داشته باشید. 

  • برندهای معتبر کفش را انتخاب کنید

بهترین انتخاب برای شما کفش‌های برند و معتبر است زیرا این کفش‌ها با استاندارد و کیفیت خوبی تولید می‌شوند. لازم است ابتدا از کیفیت کفش مطمئن شوید و سپس آن را خریداری کنید.

 بهترین زمان خرید کفش
برندهای معتبر کفش
  • خودداری از پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی

هنگام خرید حواستان باشد که پاشنه کفش زیاد بلند نباشد زیرا کفش پاشنه بلند در مدت طولانی موجب اذیت کمر می‌شود و فشار و وزن بدن بر روی کف پا و کمر متمرکز می‌شود. بهترین زمان برای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند مراسم‌ها و مجالسی است که می‌خواهید بروید در غیر این صورت از پوشیدن کفش پاشنه بلند دوری کنید. 

انتخاب کفش مناسب پیاده روی

سعی کنید که همیشه کفش مناسب فعالیت خود را بپوشید. به عنوان مثال برای پیاده روی‌های طولانی کفش‌های راحتی و سبک را انتخاب کنید و از پوشیدن کفش‌های سنگین مانند بوت خودداری کنید.

برند های معتبر کفش
کفش مناسب پیاده روی

نکات مهم کلی دیگر قبل از خرید کفش

  • از پوشیدن دمپایی‌های لاانگشتی و صندل‌هایی که برای ساحل مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای کار خودداری کنید. 
  • پرطرفدارترین کفش‌ها برای مراسم‌های رسمی، کفش‌های ورنی و براق هستند اما اگر شما اهل کفش ورنی نیستید می‌توانید کفش چرم مشکی مات که با واکس براق شده است را پا کنید. 
  • اگر قصد دارید طبق مد روز پیش بروید باید کفش‌های چرمی با کفی لاستیکی انتخاب کنید زیرا این مدل کفش‌ها امروزه بسیار مد و مرسوم شده‌اند اما اگر علاقه‌ای ندارید می‌توانید این کفش را انتخاب نکنید. 
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی