برای انتخاب و خرید کفش مجلسی زنانه این نکات را فراموش نکنید

کفش مجلسی زنانه
کفش پاشنه بلند، مدل محبوب اکثر خانم‌ها و دختر خانم‌هاست. در کنار زیبایی که این مدل کفش به تیپ و استایل شما می‌دهد، خطراتی هم برای پا و زانوی شما خواهد داشت، به همین خاطر قبل از خرید این مدل کفش نکاتی که در این مقاله برای شما تهیه شده است را به دقت بخوانید. با راهنمای انتخاب کفش مجلسی همراه ما باشید.

برای انتخاب و خرید کفش مجلسی زنانه این نکات را فراموش نکنید

قبل از آنکه برای خرید کفش اقدام کنیم باید مشخص کنید که این کفش را برای چه موقعیتی می‌خواهید. به عنوان مثال می‌خواهید یک کفش مناسب برای مجالس رسمی، ورزش، پیاده روی، دانشگاه و یا روزانه داشته باشید. برای خرید هر یک از این کفش‌ها باید ویژگی‌های خاصی را مد نظر داشته باشید. اگر قصد خرید کفش مجلسی دارید و می‌خواهید که با لباس مجلسی زنانه ست کنید، نباید تنها به رنگ لباس خود توجه کنید، بلکه باید به بلندی و کوتاهی لباس، مدل لباس، آستین‌دار بودن یا نبودن لباس و در آخر به رنگ لباس نیز توجه کنید.
در زمان انتخاب کفش مجلسی زنانه باید به جنسی که برای تهیه کفش به کار رفته است هم توجه داشته باشید، زیرا آن مواد موجب افزایش کیفیت کفش و مرغوبیت بیشتر آن می‌شود. بر روی کفش‌های مجلسی عموما سنگ‌های تزئینی مانند مروارید، نگین یا کریستال به کار رفته است. همچنین ممکن است که بر روی کفش‌های زیپ‌دار یا بنددار نیز این طرح‌ها را مشاهده کنید، که انتخاب هر یک از این تزئینات بستگی به سلیقه شما و مکانی که می‌خواهید بروید دارد. 
در این مقاله شما را با نکاتی که قبل از خرید کفش مجلسی باید رعایت کنید آشنا می‌کنیم. یادتان باشد قبل از خرید حتما این نکات را رعایت کنید.

کفش مجلسی زنانه
توجه به نکات مهم در خرید کفش مجلسی و پاشنه‌دار

نکات انتخاب کفش مجلسی

1. توجه به پاشنه کفش
این موضوع که هرچه پاشنه کفش بلندتر باشد زیباتر جلوه می‌کند کاملا اشتباه است. پاشنه‌های کفش باید هماهنگ با لباس و متناسب با پای شما و مکانی که می‌خواهید بروید باشد‌. برخی از پاشنه‌ها ویژگی‌هایی دارند که قبل از خرید کفش باید آن‌ها را بدانید.
هر چه فاصله بین پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، تحمل وزن بر روی پاشنه پا غیر ممکن‌تر و کنترل تعادل سخت‌تر می‌شود. به همین علت باید حواستان باشد که محور پاشنه کفش باید در مرکز پاشنه پا قرار گیرد. پاشنه‌های باریک این ویژگی را دارند اما برای آنکه از این موضوع مطمئن شوید به بالای پاشنه کفش نیز توجه کنید. اگر پاشنه در این ناحیه یک خمیدگی به سمت داخل داشته باشد یعنی محور آن به مرکز پاشنه شما نزدیک‌تر است.
نکته دیگری که باید در این خصوص مد نظر داشته باشید این است که هر چه سطح مقطع پاشنه شما وسیع‌تر باشد کنترل بیشتری دارید و می‌توانید راحت‌تر قدم بردارید. همچنین برای قدم زدن بر روی سنگفرش‌های ناهموار، باید به سراغ کفش‌های پاشنه پهن بروید زیرا با این کفش‌ها ثبات بیشتری پیدا می‌کنید. بنابراین اگر قصد حضور در مهمانی که در یک باغ برگزار می‌شود را دارید بهتر است که به سراغ کفش‌های پاشنه پهن بروید و فکر پوشیدن کفش‌های پاشنه باریک را از سر خود بیرون کنید.

نکات انتخاب کفش
توجه به پاشنه کفش مجلسی

۲. توجه به کفی کفش مجلسی 
کفش‌های پاشنه بلند که راحت هستند، دارای یک پلتفرم پهن در زیر پنجه می‌باشند. برخی از خانم‌ها اگر نتوانند این کفش را پیدا کنند با کمک کفاش خود قطر پلتفرم کفش خود را اضافه می‌کنند که این کار موجب می‌شود که کفش انحنای طبیعی پا را کمتر کرده و پیاده روی را قابل کنترل‌تر کنند و در هنگام قدم برداشتن کنترل بیشتری داشته باشند.
جنس کفی در کفش‌های پاشنه بلند بسیار مهم می‌باشد زیرا کنترل این کفش‌ها راحت‌تر از کفش‌های پاشنه تخت است، بنابراین کفی کفش‌های پاشنه بلند باید منعطف‌تر از دیگر کفش‌ها باشد. هنگامی که کفی کفش منعطف است شما این امکان را دارید که بر روی سطوح ناصاف به راحتی قدم بردارید و تعادل خود را از دست ندهید. همچنین این کفی‌ها سرعت قدم زدن شما را بیشتر می‌کنند.
اگر قصد خرید کفش با کفی مناسب را دارید بهتر است به سراغ کفش‌هایی با کفی چرم و یا پلاستیکی بروید.

نکات انتخاب کفش
کفی کفش مجلسی

۳. دقت به سایز کفش
توجه به سایز دقیق پا یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. برای خرید کفش ابتدا بر روی ورقه کاغذی بایستید و دور تا دور کفش را خط بکشید. سپس کفش را از پای خود بیرون آورده و دور تا دور پای خود را بدون کفش و برهنه خط بکشید. در این قسمت می‌توانید متوجه شوید که برخی از قسمت‌های پای شما از کفش پهن‌تر و عریض‌تر است. فروشنده ممکن است که به شما بگوید که کفش کمی تنگ است و با پوشیدن جا باز می‌کند اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نبود بهتر است که آن کفش را خریداری نکرده و به سراغ کفش دیگری بروید.

نکات انتخاب کفش مجلسی
توجه و دقت به سایز کفش

۴. توجه به پاشنه کفش مجلسی

نکته‌ دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که بهتر است کفش‌های پاشنه بلند را از برندهای معتبر خریداری کنید. کفش‌های پاشنه بلندی که کیفیت خوبی دارند از پیچ خوردگی پا و کمر درد جلوگیری می‌کنند. 

نکات انتخاب کفش مجلسی
توجه به اندازه پاشنه کفش مجلسی

۵. کفش پاشنه بلند بنددار

برای خرید کفش پاشنه بلند به سراغ طرح‌هایی بروید که بندهای آن دور ساق پای‌تان بپیچد تا حالت تکیه‌گاه و پشتیبان را برای پای شما فراهم کند.

نکات انتخاب کفش پاشنه بلند
کفش پاشنه بلند بنددار

۶. جلوگیری از عرق کردن پا در کفش
قبل از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند کمی پودر تالک را داخل آن بپاشید. این کار از گرم شدن پا و عرق کردن آن در کفش جلوگیری می‌کند.

۷. در زمان خرید کفش پاشنه بلند ابتدا کمی با آن راه بروید

در زمان خرید با فروشنده‌تان تعارف نکنید و چند دقیقه‌ای با کفش راه بروید تا مطمئن شوید که پای‌تان در کفش راحت است و اذیت‌تان نمی‌کند.

راهنمای انتخاب کفش مناسب
قبل از خرید چند قدم با کفش راه بروید

۸. استفاده از نیم کفی ارتوپدی در کفش

اگر در کفش پاشنه بلند خود احساس راحتی نمی‌کنید می‌توانید از نیم کفی‌های ارتوپدی استفاده کنید. این کار موجب می‌شود که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما راحت‌تر شود.

9. خرید کفش پاشنه بلند در شب
برای خرید کفش پاشنه بلند بهتر است که عصر یا شب به فروشگاه مراجعه کنید زیرا پاها در پایان یک روز کاری، در بزرگ‌ترین حالت خود هستند.

نکات انتخاب کفش
خرید کفش پاشنه بلند مناسب

10. توجه به رنگ کفش پاشنه بلند
برخی از خانم‌ها رنگ کفش مجلسی خود را با رنگ لباس مجلسی ست می‌کنند‌. این روش به نوبه خود خوب است اما بهترین کار این است که رنگ کفش متضاد رنگ لباس انتخاب شود.
به عنوان مثال اگر رنگ لباس مجلسی شما روشن می‌باشد بهتر است که کفشی با طیف رنگی روشن انتخاب کنید. اما اگر کفش پاشنه بلند مشکی پوشیده‌اید می توانید هر نوع لباسی را با آن ست کنید.

نکات انتخاب کفش پاشنه بلند
توجه به رنگ کفش پاشنه بلند

۱۱. انتخاب کفش مجلسی مناسب با فصل
نکته دیگری که برای خرید کفش پاشنه بلند باید در نظر داشته باشید این است که هر کفش مختص فصل مشخصی است.
در فصل بهار می‌توانید کفش‌های زمستانی و یا کفش‌های تابستانی بپوشید.
در فصل پاییز که هوا سردتر می‌شود می‌توانید از مدل‌های مختلفی استفاده کنید اما بهتر است که به سراغ نیم بوت‌های پاییزی بروید.
در فصل تابستان می‌توانید از صندل‌های جذاب و زیبایی که مختص این فصل هستند استفاده کنید. البته حواستان باشد که با صندل جوراب نپوشید.
در فصل زمستان باید به سراغ کفش‌های تخت بروید و از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. زیرا در این فصل هوا سرد می‌شود و احتمال یخ زدگی زمین وجود دارد به همین علت شما با پوشیدن کفش‌های پاشنه پهن می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید و در یخبندان سر نخورید.

نکات انتخاب کفش
انتخاب کفش مناسب با فصل

۱۲. توجه به اندازه پاشنه کفش
هر یک از اندازه‌های پاشنه کفش مختص به مکانی مشخص می‌باشند. در ادامه این مطلب هر یک از اندازه‌های مختلف پاشنه کفش را بررسی می‌کنیم که هر یک از این پاشنه‌ها چه خصوصیاتی دارند.

  • کفش‌های تخت و بدون پاشنه

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پوشیدن کفش‌های تخت برایشان راحت‌تر از کفش‌های پاشنه بلند است. احتمالاً هر وقت می‌خواهید کفش‌های پاشنه بلند بپوشید و با آن‌ها قدم بزنید کمی تلو تلو می‌خورید و بعد هم کمر درد می‌گیرید. اگر نمی‌توانید هیچ یک از کفش‌های پاشنه‌دار را بپوشید جای هیچ نگرانی نیست، زیرا کفش‌های تخت با مدل‌های زیبا و متنوعی که دارند، می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های مجلسی خود ست کنید. همچنین اگر قصد دارید در یک‌ مهمانی یک ساعته حضور داشته باشید و می‌خواهید کفش پاشنه بلند پایتان باشد بهتر است که به سراغ کفش پاشنه بلند با پاشنه‌های سه تا پنج سانتی‌متری بروید.

راهنمای انتخاب کفش مناسب
کفش های بدون پاشنه و تخت
  • کفش پاشنه بلند با پاشنه ۵ سانتی‌متری

در میان انواع کفش‌های پاشنه‌دار، کفش با پاشنه 5 سانتی‌متری شرایط مناسب‌تری را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید راحت‌تر قدم بردارید و فشار زیادی را به پای خود وارد نکنید. 
این پاشنه‌ها برای کفش‌هایی که با بند در پشت پا بسته می‌شوند مناسب‌تر است. اما اگر قصد دارید به سراغ پاشنه کوتاه‌تری بروید یک پاشنه ۳ سانتی‌متری برای شما انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. البته هر کدام از این کفش‌ها برای خانم‌هایی که هنوز به کفش پاشنه بلند عادت نکرده‌اند و می‌خواهند در محیط‌های رسمی و یا مجالس خود زیباتر دیده شوند و مشکلات پا درد و کمردرد نداشته باشند مناسب‌‌تر می‌باشند.

نکات انتخاب کفش
کفش پاشنه‌دار با پاشنه 5 سانتی‌متری
  • کفش پاشنه بلند با پاشنه ۷ سانتی‌متری

یکی از کلاسیک‌ترین اندازه پاشنه کفش مجلسی زنانه، کفش پاشنه هفت سانتی‌متری است. این کفش‌ها مناسب مراسم‌‌های رسمی و مهمانی‌ها می‌باشند. همچنین آن‌ها را می‌توانید با لباس‌های شب، دامن‌ها و پیراهن خود ست کنید. اگر نمی‌توانید پاشنه‌های 7 سانتی‌متری باریک را بپوشید پاشنه‌های پهن این اندازه هم بسیار پرطرفدار و مرسوم می‌باشند.
اگر به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند عادت ندارید و نمی‌خواهید پاشنه کفشتان خیلی اغراق داشته باشد، کفش پاشنه سه سانتی برای شما مناسب‌ترین گزینه است.

نکات انتخاب کفش مجلسی
کفش پاشنه بلند با پاشنه ۷ سانتی‌متری
  • کفش پاشنه بلند با پاشنه ۱۰ سانتی‌متری

این کفش‌ها برای مهمانی‌ها و مراسم‌های غیر کاری مناسب می‌باشند. پا در این کفش‌ها در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرید. اما باید با اطمینان و آرام قدم بردارید. اگر به سراغ کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه ده سانتی می‌روید باید یک پلتفرم ۲ سانتی‌متری داشته باشید. منظور از پلتفرم کفی زیر پنجه کفش است. شما با انجام این کار می‌توانید آن‌ها را در حالت طبیعی خود قرار دهید و تعادل‌تان را بیشتر حفظ کنید‌.

نکات انتخاب کفش پاشنه بلند
کفش پاشنه بلند با پاشنه ۱۰ سانتی‌متر
  • کفش پاشنه بلند با پاشنه ۱۵ سانتی‌متری

این پاشنه‌ها بسیار مجلل می‌باشد. پوشید این کفش‌ها بسیار سخت و خطرناک است مگر آنکه یک حرفه‌ای و یا یک سوپر مدل باشید.

نکات انتخاب کفش مجلسی
کفش پاشنه بلند با پاشنه ۱۵ سانتیمتری

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای مجالس و میهمانی‌ها

برای انتخاب مدل کفش باید به فرم پای خود توجه داشته باشید. اگر مچ پای شما بزرگ است باید پوشیدن کفش‌های پاشنه بلندی که بند آن‌ها دور پای شما می‌پیچد را فراموش کنید زیرا این بندها موجب توجه اطرافیان به مچ پای شما می‌شود. برای شما کفش‌های پشت باز با یک بند کوچک در قسمت عقب مچ بیرونی مناسب‌تر است.

اگر پای شما کوتاه است کفش‌های پاشنه بلند بند تی شکل برای شما مناسب نیست، زیرا پاها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. کفش ایده‌آل برای شما کفش‌های پشت باز و یا پاشنه‌های بلندتر که پای شما را بلندتر نشان می‌دهند مناسب می‌باشند.

همچنین اگر قصد دارید پای شما بلندتر دیده شود بهتر است که به سراغ کفش‌های نوک‌ تیز بروید. این کفش‌ها پای شما را بلندتر نشان می‌دهند اما باید بدانید که کفش‌های پنجه باریک می‌توانند انگشت‌های پای شما را از فرم عادی خارج کنند و پای شما را اذیت کنند بنابراین این کفش‌ها را تنها در مواقع ضروری و کوتاه‌ مدت استفاده کنید.

 اگر پنجه و انگشت‌های پای شما پهن است باید به سراغ کفش‌های پنجه گرد بروید. اما اگر این نوع کفش‌ها را دوست ندارید باید بدانید که این کفش‌ها به بهترین شکل ممکن پای شما را کوچک‌تر از حد معمول نشان می‌دهد.

مطلب مفید بود؟
4
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی