نکاتی که در انتخاب لنز رنگی باید دقت کنید

انتخاب لنز رنگی
لنزهای رنگی چشم همیشه طرفداران خود را داشته‌اند اما جدای از اینکه باید نکات بهداشتی را در استفاده از لنزها رعایت کرد، در انتخاب رنگ مناسب لنز نیز باید کاملا دقت کرد زیرا هر رنگی مناسب هر چهره‌ای نیست. با نکات مهم برای انتخاب رنگ مناسب لنز با بازارگیت همراه شوید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب لنز رنگی باید دقت کنید

لنزهای رنگی چشم همیشه طرفداران خود را داشته‌اند، البته برخی از افراد هم هستند که تا به حال از این لنزها استفاده نکرده‌اند اما مشتاقانه می‌خواهند که یکی از آن‌ها را امتحان کنند. اما علاوه بر رعایت نکات بهداشتی بعضی مواقع انتخاب رنگ لنز نیز کار دشواری است و اینکه چه رنگ لنزی به چهره ما می‌آید و چه رنگ لنزی می‌تواند چهره را طبیعی نشان دهد و یا تغییری اساسی ایجاد کند، کار دشواری است.

حتما برخی افراد را مشاهده کرده‌اید که هنگامی که از لنز استفاده کرده‌اند نه تنها چهره‌شان جذاب‌تر نشده، بلکه زیبایی طبیعی صورت‌شان هم از بین رفته است. 

بنابر این قبل از خرید لنز این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا با نکاتی که در انتخاب لنز باید به آن‌ها توجه کنید آشنا شوید.

انتخاب لنز رنگی
انتخاب لنز رنگی

نکات مهم در انتخاب لنز

  • توجه به رنگ پوست در انتخاب رنگ لنز

هنگام انتخاب رنگ لنز، حتما به رنگ پوست و موی خود دقت کنید. به عنوان مثال کسی که رنگ پوست و موی تیره‌ای دارد، انتخاب یک لنز رنگی آبی روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای او باشد. افرادی هم که دارای پوست روشن، موهای بلوند و چشم‌هایی روشن هستند می‌توانند یک لنز رنگی عسلی یا سبز تیره را انتخاب کنند. البته این رنگ‌ها مناسب افرادی است که به دنبال تغییر چهره هستند و می‌خواهند که چهره‌ای متفاوت از قبل داشته باشند.

لنز چشم رنگی
انتخاب رنگ لنز با توجه به رنگ طبیعی چشم
  • توجه به رنگ‌های ترکیبی لنز

اگر به دنبال لنزی هستید که جلوه خاصی در شما ایجاد کند اما کاملا طبیعی باشد، می‌توانید لنز رنگی را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ پوست و موی شما باشد. به عنوان مثال اگر پوست و موی تیره‌ای دارید و چشم‌هایتان هم مشکی و قهوه‌ای است، انتخاب لنز رنگ عسلی و یا سبز تیره می‌تواند انتخابی خوبی برای شما باشد و در کنار طبیعی بودن چهره شما را زیباتر کند.

افرادی هم که پوست و موی روشنی دارند و همچنین چشم‌هایشان هم خاکستری است می‌توانند لنز آبی انتخاب کنند تا چهره‌شان طبیعی نشان داده شود.

  • برای خرید لنز از چشم پزشک کمک بگیرید

نکته مهم قبل از خرید لنز این است که باید نزد پزشک متخصص بروید تا چشم‌هایتان را از هر لحاظ مانند عفونت، حساسیت و التهاب معاینه کند و همچنین سیستم اشکی چشم نیز بررسی شود. علاوه بر این نکات تمامی لنزها به دلیل آنکه در سطح قرنیه چشم قرار می‌گیرند و کارکرد همگی آن‌ها یکسان است لنز طبی محسوب می‌شوند. 
در واقع در این مرحله پزشک با توجه به سلامت و فیزیک چشم‌ها به شما توصیه‌هایی می‌کند که در سلامت چشم‌ها تاثیر فراوانی دارند. حتی پس از آنکه لنز مورد نظر خود را انتخاب کردید هر چند وقت یکبار باید نزد پزشک بروید تا چشم‌هایتان را معاینه کند.

رنگ لنز عسلی
قبل از خرید لنز با چشم پزشک مشورت کنید
  • توجه کنید که لنز را برای مهمانی می‌خواهید یا استفاده روزانه

هنگامی که می‌خواهید لنزی را خریداری کنید باید به این نکته توجه کنید که لنز را چند وقت یکبار استفاده می‌کنید؟ به عنوان مثال اگر می‌خواهید هر روز از آن استفاده کنید باید لنز طبیعی‌تری را انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید آن را در مراسم‌های خاص مانند مهمانی و جشن‌ها استفاده کنید می‌توانید از لنز با رنگ‌های فانتزی‌تر استفاده کنید تا چهره‌تان کاملا تغییر کند. البته قبل از خرید هم می‌توانید کاتالوگ و بروشورهای لنزها را از فروشنده درخواست کنید و یا از پزشک متخصص بخواهید در این راه شما را راهنمایی کند.

  • لنزی که نزیک به رنگ چشم‌هایتان است را انتخاب کنید

اگر رنگ چشم‌های خود را دوست دارید و فقط می‌خواهید که رنگ چشم‌ها عمق بیشتری داشته باشند، می‌توانید رنگ آن‌ها را کمی تغییر دهید. به عنوان مثال اگر رنگ چشم‌هایتان قهوه‌ای تیره است اما می‌خواهید کمی روشن‌تر شود می‌توانید با استفاده از یک لنز با رگه‌های سبز و یا طلایی آن‌ها را بدون آنکه مصنوعی به نظر برسند تبدیل به عسلی یا قهوه‌ای روشن کنید. بنابراین اگر می‌خواهید کسی متوجه نشود که لنز زده‌اید اما در عین حال چشم‌هایتان هم زیباتر شوند می‌توانید از لنزهایی که نزدیک به رنگ چشم‌هایتان هستند استفاده کنید.

بهترین رنگ لنز
انتخاب رنگ مناسب لنز
  • اگر چشم‌هایتان رنگ تیره‌ای دارند در انتخاب رنگ لنز بیشتر دقت کنید

هنگامی که می‌خواهید رنگ لنز را از روی کاتالوگ داروخانه و یا مطب پزشک مشاهده کنید باید این را بدانید که رنگ طبیعی چشم‌ها بسیار مهم هستند. یعنی ممکن است یک لنز را سه نفر استفاده کنند اما لنز در هر سه چشم متفاوت به نظر برسد. بنابراین کسانی که چشم‌های تیره دارند بهتر است به سراغ لنزهای روشن‌تر بروند و کسانی که رنگ چشم‌هایشان روشن است باید به سراغ لنزهایی با رنگ تیره بروند. اینکار موجب می‌شود زیبایی رنگ لنز در چشم‌هایشان بهتر دیده شود.

به عنوان مثال اگر کسی چشم‌هایی روشن دارد و لنز روشن نیز انتخاب کند، زیبایی رنگ لنز در چشم‌های فرد دیده نمی‌شود و تفاوت خاصی هم ایجاد نمی‌شود.

  • اگر پوست تیره‌ای دارید در انتخاب رنگ لنز بیشتر دقت کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب لنز رنگی توجه کردن به تن سرد یا گرم پوست‌تان است. اگر می‌خواهید سردی و یا گرمی پوستتان را متوجه شوید باید از تکنیک‌های خاصی کمک بگیرید. یک روش این است که به رگ‌های روی مچ دستتان دقت کنید، اگر رنگ رگهایتان آبی باشند رنگ پوست شما سرد است اما اگر این رگ‌ها سبز بودند رنگ پوست شما گرم است. روش دیگر برای تشخیص این است که موها را از صورت کنار بزنید و صورتتان را خوب تمیز کنید، سپس یک حوله را روی شانه و گردنتان بیندازید و با استفاده از یک آینه رنگ پوست صورتتان را ببینید، اگر در رنگ پوستتان زردی وجود داشت یعنی پوستتان گرم است اما اگر احساس کردید که در رنگ پوستتان تن آبی وجود دارد یعنی رنگ پوستتان سرد است. برای افرادی که پوست‌های گرم دارند لنزهایی که در خانواده قهوه‌ای هستند مناسب است و برای کسانی که پوست سردی دارند لنزهایی با رنگ تیره‌تر به خصوص لنز‌هایی که در خانواده آبی‌ها هستند مناسب است.

انواع رنگ لنز چشم
رنگ لنز مناسب برای پوست تیره

تفاوت لنزهای رنگی با یکدیگر

باید بدانید که لنزهای رنگی انواع مختلفی دارند و به گروه‌های لنز رنگی نامرئی، لنز رنگی مات، لنز رنگی تشدید شده، و لنز رنگی فیلتر نور تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.
1. لنز رنگی نامرئی: در اینگونه لنزها رنگ سبز و یا آبی کمرنگ وجود دارد تا در هنگام گذاشتن و یا برداشتن بهتر دیده شوند و یا اگر زمانی لنز از دستتان افتاد به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید. البته باید بدانید این رنگ‌ها بسیار کمرنگ هستند و روی رنگ چشم تاثیری ندارند.
لنز رنگی تشدید کننده: اینگونه لنزها نسبت به لنزهای مرئی تیره‌تر هستند و رنگ چشم‌های شما را تشدید می‌کنند. این نوع لنزها بیشتر برای افرادی که چشم‌های روشنی دارند و می‌خواهند که چشم‌هایشان تیره‌تر شود مناسب است. 
لنز رنگی مات: اینگونه لنزها رنگ چشم شما را کاملا عوض می‌کنند که در رنگ‌های متفاوتی وجود دارند. البته روی این دسته از لنزها خطوط رنگی وجود دارد که موجب می‌شوند آن‌ها طبیعی‌تر به نظر برسند. 
لنزهای رنگی فیلتر نور: این دسته از لنزها به تازگی روانه بازار شده‌اند و بیشتر برای افراد ورزشکار مناسب است. افراد ورزشکار از این لنزها استفاده می‌کنند تا رنگ‌های خاصی را تشدید کنند و بهتر ببینند. به عنوان مثال لنز با فیلتر زرد باعث می‌شود توپ گلفت یا تنیس در زمین مشخص‌تر شود و راحت‌تر مورد هدف قرار گیرد.

بهترین رنگ لنز
تفاوت لنزهای رنگی با یکدیگر

لنزهای رنگی را از کجا تهیه کنیم؟ 

خرید لنزهای رنگی از مراکز غیر معتبر مانند آرایشگاه، سوپرمارکت، بوتیک‌ها و... کاملا اشتباه است و می‌تواند خطراتی به دنبال داشته باشد و حتی ممکن است موجب از دست دادن قدرت بینایی در فرد شود. باید بدانید که دو نوع لنز رنگی در بازار وجود دارد، یک نوع لنزهایی که درون ظروف شیشه‌ای نگهداری می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در بلند مدت استفاده کرد و همچنین قیمت بالاتری هم دارند. نوع دیگر لنزها به اسم لنز مدت‌دار معروفند که در ظروف آلومینیومی که با نام بلیسر شناخته می‌شوند نگهداری می‌شوند.

نکته مهم: برای خرید انواع لنز، فقط و فقط آن‌ها را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید.

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی