یک شامپو بچه خوب چه ویژگی هایی دارد

استفاده از شامپو بچه برای شست و شوی صورت
انتخاب و خرید شامپو بچه خوب برای بچه ها به دلیل حساس بودن پوست سر و بدن آنها یکی از نکات مهمی است که باید توسط والدین مورد توجه قرار گیرد. شامپو بچه باید ویژگی هایی داشته باشد که واکنشی آلرژیک در کودکان ایجاد نکند. ما در این مطلب به بیان این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

یک شامپو بچه خوب چه ویژگی هایی دارد

برای حفظ بهداشت و سلامت کودکان باید از شوینده های مناسب استفاده شود. چون پوست سر و بدن کودکان بسیار حساس بوده و می تواند به سرعت به مواد مختلف واکنش نشان دهد. به همین جهت نمی توان از هر شامپویی برای شست و شوی موهای بچه استفاده کرد. 
گذشته از ایجاد حساسیت های پوستی در صورت استفاده از شامپویی غیر از شامپو بچه، چون کودکان کنجکاو بوده و در حین استحمام و شست وشوی سرشان دوست ندارند چشم هایشان را ببندند، بنابراین باید شامپویی برای آنها استفاده شود که مخصوص بچه ها بوده و موجب سوزش چشم هایشان نشود.

معیارهای انتخاب شامپو بچه
معیارهای انتخاب شامپو بچه خوب

استفاده از شامپو بچه مخصوص برای کودکان برپایه یک دلیل علمی توصیه شده است. بنابر این دلیل علمی چون بدن کودکان و نوزادان پیش از رسیدن به بلوغ از توانایی خاصی برای ترشح چربی برخودار نیست در نتیجه در پوست سر و بدن آنها میزان چربی ناچیزی وجود دارد، بر همین اساس شامپو بچه خوب شامپویی است که PH خیلی بالایی نداشته باشد و قدرت شویندگی آن خیلی بالا نباشد. شامپویی با PH قلیایی نزدیک به 7 یعنی خنثی برای کودکان بهترین شامپو بوده و موهای کودک را نرم و لطیف کرده و مانع از وز شدن آنها می شود.

شامپوی مناسب کودکان
ویژگی های یک شامپو بچه خوب

 در ادامه به مهم ترین ویژگی هایی که یک شامپو بچه خوب باید برخوردار باشد اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین ویژگی های شامپو بچه


دارای کمترین مقدار افزونه ها و مواد شیمیایی

شامپوی خریداری شده برای شست و شوی سر کودک باید از کمترین میزان مواد افزودنی و شیمیایی برخوردار باشد تا باعث به خطر افتادن سلامت کودک نشود.

عطر مناسب

در موقع خرید شامپو بچه به عطر و بوی شامپو توجه کنید تا شامپویی که می خرید خیلی تند نباشد. چون در این صورت بوی آن می تواند برای کودک اذیت کننده باشد و شست و شوی موهایش را سخت کند.

عدم سوزش چشم ها

کودک در حال تجربه زندگی است و در این راه هر تجربه ای که برای اولین بار دلنشین باشد واکنش مثبت کودک را در پی خواهد داشت و در غیر اینصورت واکنشی منفی خواهد داشت و سعی در دوری از آن خواهد کرد. برای اینک کودک شما راغب به حمام کردن شود باید شامپویی برایش تهیه کنید که واکنش منفی در او ایجاد نکرده و باعث سوزش در چشمانش نشود.

عدم ایجاد حساسیت

پوست کودکان بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد. برای همین باید در هنگام خرید شامپو برای بچه هایتان، شامپویی ضد حساسیت تهیه کنید تا شاهد بروز مشکلات و حساسیت های پوستی در کودک نشوید.

ملایم بودن

استفاده از شامپوهایی با عصاره های مختلف با اینکه از اثر بخش بالایی برخوردارند ولی برای پوست کودکان مناسب نبوده و می توانند نسبت به پوست سر کودکان آسیب زننده باشند. پس بهترین انتخاب برای خرید شامپو بچه، شامپویی ملایم است که هم عاری از ضرر بوده و هم باعث نرمی و لطافت موهای کودکان می شود.

دارای بودن از ویژگی پاکنندگی خوب

شامپو بچه در صورت نداشتن ویژگی پاکنندگی خوب و مناسب باعث کدر ماندن موی کودک می شود. 

عدم ایجاد الکتریسته ساکن در موهای کودک

با توجه به موارد مذکور و آشنایی با ویژگی های یک شامپو بچه خوب و مناسب بایستی در هنگام انتخاب و خرید شامپو بچه این موارد را مورد توجه قرار بدهید تا از عدم ایجاد هر گونه آسیب و حساسیت احتمالی مطمئن شوید. وجود این خصوصیات در شامپو بچه باعث استفاده راحت و با اطمینان از محصول شده و شما می توانید با خیالی آسوده به استحمام کودک خود بپردازید.

معیارهای انتخاب شامپو بچه
ویژگی های شامپو بچه خوب

یک کاربرد خاص و ویژه از شامپوی بچه (شست و شوی صورت با شامپو بچه)

یک متخصص پوست و مو از کالیفرنیا بنام دکتر ارریک مینهارت درباره استفاده از شامپو بچه برای شست و شوی صورت و تاثیرات مثبت آن برای پوست می گوید: " معمولا شامپو بچه از ترکیبات شیمیایی کمتر و عطر و اسانس های کمتری برخوردار است. به عنوان مثال شامپو بچه ها بدون اشک هستند، این یعنی فاقد مواد ضد عفونی کننده که می توانند منجر به خشکی و خارش پوست شوند می باشند و استفاده از آن برای افرادی که پوستی خشک یا مستعد ابتلا به اگزما دارند می تواند مناسب باشد.

شامپو بچه و خواص آن برای پوست
استفاده از شامپو بچه برای شست و شوی صورت

همین می تواند یک دلیل خوب و منطق مناسب برای استفاده از شامپو بچه در شست و شوی صورت و پاکسازی پوست افرادی باشد که پوستی خشک و مستعد اگزما دارند. شامپو بچه ها به دلیل عاری بودن از ترکیبات شیمیایی مضر و انواع افزودنی های معطر از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث نرمی پوست می شوند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی