اتاق خواب کودک دخترانه را با این ایده‌ها بچینید

اتاق خواب کودک دختر
طراحی و چیدمان اتاق خواب کودکانه کمی دشوار است زیرا اتاق خواب کودکانه محلی برای بازی و سرگرمی بچه‌ها نیز محسوب می‌شود به همین خاطر چیدمان باید طوری باشد تا هیچ خطری بچه را تهدید نکند. در این مقاله از بازارگیت اصول مهم چیدمان اتاق خواب کودکانه را تهیه کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

اتاق خواب کودک دخترانه را با این ایده‌ها بچینید

طراحی و چیدمان اتاق خواب کمی دشوار است زیرا اگر به درستی چیده نشود موجب زشتی و بی‌نظمی دکوراسیون می‌شود. اتاق خواب دختر بچه محلی برای سرگرمی، بازی و استراحت است و به دلیل وسایلی که کودک دارد این کار دشوارتر می‌شود. به همین علت برای چیدمان اتاق خواب کودک باید نکات مهمی را رعایت کنید.

در ادامه این مقاله با اصول چیدمان اتاق خواب کودکانه آشنا می‌شوید.

مدل اتاق خواب دخترانه کودکانه
اتاق خواب کودک دخترانه را با این ایده‌ها بچینید

اصول چیدمان اتاق خواب دختر کودک

  • تخت خواب اتاق دختربچه

تخت خواب یکی از مهم‌ترین اجزای هر اتاق است. برای قرار دادن تخت خواب در اتاق دختر بچه‌ها باید آن را از فضایی که دیگر وسایل او قرار دارد جدا کنید. اگر در اتاق پنجره است آن را در کنار پنجره قرار دهید. تزئینات بالای تخت به سن و سلیقه فرزند شما بستگی دارد. اگر سن کودک کم است فضای بالای تخت را با عروسک‌های زیبا تزئین کنید اما اگر سن فرزندتان بیشتر است فضای بالای تخت را با حریر و تور تزئین کنید.

 مدل تخت خواب دخترانه
تخت خواب اتاق دختربچه
  • رنگ تخت خواب اتاق دختر بچه

انتخاب رنگ تخت خواب در اولویت اول به سلیقه فرزندتان بستگی دارد. اما بهترین رنگ برای تخت فرزند رنگ‌های روشن مانند کرم و سفید است. البته رنگ‌های لطیف‌تر و دخترانه مانند بنفش و صورتی هم برای اتاق دختر گزینه‌های خوبی هستند. اگر هم قصد دارید از ترکیب رنگ‌ها کمک بگیرید می‌توانید از رنگ‌هایی مانند خاکستری، طلایی و سفید هم کمک بگیرید. به عنوان مثال وسایل اتاق را به رنگ خاکستری و روتختی، رومیزی، روبالشتی و وسایل تزئینی کودک را به رنگ آبی یا صورتی انتخاب کنید. به این صورت شما می‌توانید اتاق کودک را از حالت بی روح خارج کنید و جلوه‌ای خاص به آن بدهید.

عکس تخت خواب دخترانه
رنگ تخت خواب اتاق دختربچه
  • چیدمان تخت خواب اتاق دختر

یکی از نکات مهمی که درچیدمان اتاق خواب کودکانه باید در نظر داشته باشید این است که تخت خواب نباید به دیوار بچسبد و باید حداقل 5 سانتی متر از هر طرف با دیوار فاصله داشته باشد. همچنین تخت خواب را مقابل درب قرار ندهید و برای انتخاب مدل تخت هم می‌توانید به جای استفاده از طرح‌های ساده از طرح برگ یا کالسکه استفاده کنید.

تخت خواب دخترانه کودکانه
چیدمان تخت خواب اتاق دختر
  • آینه در چیدمان اتاق کودکانه

نکته دیگری که برای چیدمان اتاق خواب دختر بچه باید در نظر داشته باشید محل قرار گیری آینه است. به طور کلی آینه و یا کمدی و دراوری که بر روی آن آینه قرار گرفته است را مستقیما روبروی تخت خواب کودک قرار ندهید زیرا این کار موجب میشود در زمان استراحت تمرکز فرزندتان بهم بخورد. بنابر این محل دیگری را برای گذاشتن آینه در نظر بگیرید. 

عکس اتاق خواب دخترانه
آینه در چیدمان اتاق دختر کودک
  • توجه به تم اتاق خواب کودکانه

برای آنکه فرزندتان بیشتر جذب اتاق خود شود و بخواهد وقت و اوقات خود را در آن سپری کند باید در چیدمان اتاق کودک از تم خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از شخصیت کارتونی مورد علاقه فرزند خود کمک بگیرید و یا از کاغذ دیواری‌هایی که سبک شخصیت کارتونی دارند استفاده کنید.

مدل اتاق خواب دخترانه
توجه به تم اتاق خواب دختربچه
  • لوازم آموزشی در اتاق کودکانه

برای چیدمان اتاق خواب دختر بچه‌ها می‌توانید از وسایل آموزشی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فرزند شما تازه به مدرسه رفته می‌توانید از تابلوهای الفبا، اعداد یا جور چین کمک بگیرید تا به این موضوعات علاقه‌مند شود. البته بهتر است از تم‌های دخترانه کمک بگیرید تا فرزندتان جذب آن شود.

اتاق دخترانه ساده
لوازم آموزشی در اتاق دختربچه
  • کفپوش اتاق کودکانه

یکی از نکات مهمی که در چیدمان اتاق خواب دخترانه باید در نظر داشته باشید این است که اگر سن دختر بچه کم است باید کف پوش اتاق را استاندار و نرم در نظر بگیرید تا در زمان بازی کودک دچار آسیب نشود. البته جنس کفپوش را طوری در نظر بگیرید که بتوانید آن را بشویید. برای زیبایی اتاق کودک می‌توانید از دیوار پوش‌های سه بعدی که طرح کارتونی و دخترانه دارند کمک بگیرید البته اگر بودجه کافی نداشتید تنها استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی کافی است. به طور کلی رنگ دیوار پوش، کفپوش و یا کاغذ دیواری متناسب با دیگر اجزای اتاق خواب کودک در نظر بگیرید. 
موکت یا فرشی که برای کودک در نظر گرفتید را در کنار نرم بودن به صورت کارتونی یا گل‌دار انتخاب کنید.

فرش اتاق خواب دخترانه
کفپوش اتاق دختربچه
  • کمد اتاق خواب کودکانه

یکی دیگر از وسایل اصلی هر اتاق خوابی کمد است. اندازه کمد را باید با توجه به وسایل کودک در نظر بگیرید و تم و رنگ آن را هم با دیگر اجزای اتاق خواب ست کنید. برای کمد اتاق خواب کودک بهتر است یک طرف کمد را وایت برد در نظر بگیرید تا کودک دیگر دیوارهای اتاق خود را خراب نکند و از وایت برد برای نوشتن و یا نقاشی کردن استفاده کند. برای چیدمان کمد هم باید وسایل بازی کودک و همچنین عروسک‌های او را در طبقات پایین قرار دهید تا به راحتی خود کودک به آن‌ها دسترسی داشته باشد و بتواند آن‌ها را بردارد و کفش و لباس‌های او را درطبقات بالا قرار دهید تا آن‌ها را بهم نزند. همچنین عروسک‌های بزرگ‌تر را می‌توانید در فضای بالای کمد قرار دهید تا فضا بهینه سازی شود.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری
کمد اتاق خواب دختربچه

در ادامه مطلب چندین عکس از بهترین طرح‌ها و دکوراسیون اتاق خواب کودکانه را برای شما تهیه کرده‌ایم.

عکس تخت خواب دخترانه
مدل زیبای چیدمان اتاق کودکانه
عکس اتاق خواب دخترانه
عکس اتاق خواب
پرده اتاق خواب دخترانه
مدل اتاق خواب کودکانه
تزیین اتاق دخترانه
تزیین اتاق دخترانه
چیدمان اتاق خواب نوزاد
چیدمان اتاق خواب نوزاد
مدل اتاق خواب نوزاد
مدل اتاق خواب نوزاد
مدل اتاق خواب دخترانه کودکانه
مدل اتاق خواب دخترانه کودکانه
چیدمان اتاق خواب دخترانه
چیدمان اتاق خواب
اتاق خواب دخترانه فانتزی
اتاق خواب دخترانه فانتزی

 

مطلب مفید بود؟
8
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی