سعی کنید پرده اتاق خواب را از این مدل‌ها انتخاب کنید

مدل پرده اتاق خواب
برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب باید نکات مهمی مانند میزان نور اتاق خود توجه کنید. زیرا مدل پرده اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که نه کاملا جلوی نور آفتاب را بگیرد و نه باعث شود که نور خورشید به هنگام خواب شما را اذیت کند. با نحوه انتخاب پرده اتاق خواب همراه ما باشید و از مدل‌های جدید نیز دیدن کنید.

سعی کنید پرده اتاق خواب را از این مدل‌ها انتخاب کنید

به خوبی می‌دانید که اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه است و باید بتوان در آن به خوبی خوابید و آرامش داشت. به همین علت در کنار دکوراسیون اتاق خواب باید بهترین طرح پرده اتاق خواب را که نقش کنترل نور را بر عهده دارد به خوبی انتخاب کرد. در این ممقاله شما را در انتخاب مناسب‌ترین پرده اتاق خواب راهنمایی می‌کنیم.

پرده اتاق خواب
سعی کنید پرده اتاق خواب را از این مدل‌ها انتخاب کنید

نحوه انتخاب بهترین پرده اتاق خواب

  • بهترین پارچه برای اتاق خواب

جنس پارچه یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب پرده مناسب است. پارچه‌های نازک و سبک در کنار زیبایی که دارند از فضای خصوصی شما محافظت می‌کنند اما اگر به دنبال جلوگیری از عبور نور خورشید در زمان خواب هستید این پرده مناسب اتاق شما نمی‌باشد. اگر به دنبال تاریکی هستید بهترین انتخاب برای شما پرده‌های بلک اوت که ضد نور و فوم‌دار هستند می‌باشند. همچنین این پرده را می‌توانید همراه پرده‌هایی با پارچه سبک‌تر مانند مخمل و پنبه ضخیم هم به صورت لایه‌ای بر روی پنجره نصب کنید. 

مدل پرده اتاق خواب
بهترین پارچه برای اتاق خواب
  • پرده آماده بهتر است یا پرده دوخته شده

پرده‌های آماده عموما ارزان‌تر و بدون تلف کردن وقت در اختیارتان قرار می‌گیرند. اما از طرفی پیدا کردن پرده‌ای که اندازه پنجره باشد کار دشواری است. در هر حال چه قصد خرید پرده آماده داشتید و چه پرده دوخته شده، باید به شرایط اتاق خواب خود دقت کنید. البته اگر چه قیمت پرده دوخته شده گران‌تر می‌شود اما با پیدا کردن خیاط خوب می‌توانید با دیدن پارچه‌های مختلف درخواست دوخته شدن پرده خود را بدهید.

  • با پارچه‌های چند لایه طرح‌های سازگار پذیر و متنوع ایجاد کنید

پرده‌های چند لایه موجب مدرن‌تر شدن اتاق خواب شما می‌شوند. می‌توانید دو نوع پارچه را انتخاب کنید به عنوان مثال پارچه ضخیم به همراه پارچه شفاف و نازک. برای آویزان کردن‌شان هم از دو چوب پرده کمک بگیرید بدین صورت که پارچه ضخیم در زیر و پارچه نازک بر روی آن قرار گیرد. با این کار می‌توانید هم از فضای خصوصی خود محافظت کنید و هم در زمان‌هایی که می‌خواهید بخوابید از عبور نور جلوگیری می‌کنید.

پرده مناسب اتاق خواب
با پارچه های چند لایه طرح های سازگار پذیر و متنوع ایجاد کنید
  • پارچه‌های کم رنگ انتخاب کنید

همانطور که گفته شد اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است. به همین علت بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که آرامش را در فضای اتاق پخش کنند. همچنین نگران نازکی پرده نباشید زیرا زیر آن می‌توانید پرده ضخیم‌تر قرار دهید. 

  • از ترکیب جنس و رنگ استفاده کنید

اگر از رنگ و جلوه پارچه استفاده شده راضی هستید اما نگران ترکیب آن در فضای اندازه پنجره هستید در این صورت می‌توانید از پارچه‌هایی با رنگ خنثی کمک بگیرید. شما می‌توانید پارچه‌های لوکس را در اندازه‌های کوچک به کار ببرید. 

انواع پرده اتاق خواب
از ترکیب جنس و رنگ استفاده کنید
  • به سراغ پارچه‌های طرح‌دار بروید

پارچه‌های طرح‌دار به شما این اجازه را می‌دهند تا جلوه خاصی به اتاق خواب خود دهید. همچنین می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه خود استفاده کنید تا اتاق خوابی زیبا و باب میل خود داشته باشید. البته توجه داشته باشید که طرح پرده با دیگر اجزای اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. 

  • از پرده‌هایی با طرح مدرن در اتاق خواب سنتی استفاده کنید

اگر قصد دارید از ترکیب سبک مدرن و طرح سنتی استفاده کنید. باید به دنبال یک عنصر متضاد بگردید. به عنوان مثال می‌توانید با پارچه‌های مدرن طرحی سنتی خلق کنید. یا پارچه‌های با طرح سنتی همراه رنگ‌های جدید استفاده کنید.

مدل پرده جدید اتاق خواب
از پرده هایی با طرح مردن در اتاق خواب سنتی استفاده کنید
  • با رنگ‌های خنثی آرامش ایجاد کنید

رنگ‌های خنثی می‌توانند جلوه‌ای رمانتیک به اتاق خواب بدهند. رنگ‌های شیری، صورتی ملایم، صدفی، فیلی و خاکستری از آن دسته رنگ‌هایی هستند که فضایی آرامش بخش در اتاق ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید از رنگ‌هایی که هماهنگ با رنگ‌های گفته شده هستند استفاده کنید تا کمی رنگ به اتاق خود بدهید. 

  • از پرده‌های بلند استفاده کنید

اندازه پرده در نمای اتاق خواب تاثیر گذار است. البته از نظر کاربردی پرده تنها کافی است که پنجره را بپوشاند اما با در نظر گرفتن پرده ازسقف تا کف اتاق می‌توانید جلوه‌ای زیبا ایجاد کنید. 

پرده اتاق خواب
از پرده های بلند استفاده کنید
  • از پارچه‌هایی با طرح گل و گیاه کمک بگیرید

طرح‌های گل‌دار همیشه حس خوبی را در فضای اتاق ایجاد می‌کنند. همچنین در دکوراسیون سنتی خود می‌توانید از این پارچه‌ها استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا به اتاق خود بدهید. 

  • پرده اتاق خواب را با دیگر لوازم اتاق ترکیب کنید

شما می‌توانید از پشت پنجره‌ای یا شیشه‌های رفلکس کمک بگیرید تا از فضای شخصی خود محافظت کنید. البته در این صورت نیازی نیست از پارچه‌های ضخیم استفاده کنید و تنها می‌توانید از پارچه بلک اوت کمک بگیرید.

نحوه انتخاب پرده اتاق خواب
پرده اتاق خواب را با دیگر لوازم اتاق ترکیب کنید
  • از پرده برای ترکیب رنگ استفاده کنید

پرده را به رنگی انتخاب کنید که بتواند جلوه برخی از رنگ های اتاق خواب را دو چندان کند. 

  • به حجم پرده دقت کنید

برای انتخاب حجم پرده باید اندازه خود خواب خود را در نظر بگیرید به عنوان مثال برای اتاق خواب‌هایی که کوچک هستند انتخاب پرده ضخیم و حجیم موجب می‌شود اتاق کوچک‌تر از چیزی که است به نظر برسد. برای انتخاب پرده‌ای که از سقف تا کف را پوشش می‌دهد اندازه پنجره را در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که پرده‌هایی که روی زمین می‌افتند از پرده‌هایی که مماس با زمین قرار می‌گیرند زیباتر به نظر می‌رسند. 

والان اتاق خواب
به حجم پرده دقت کنیدبه حجم پرده دقت کنید
  • پرده ساده یا طرح‌دار را متناسب با اتاق خواب را انتخاب کنید

اگر طرح اتاق خوابتان ساده است پرده‌هایی با طرح و رنگ سرزنده به جذابیت اتاق خوابتان می‌افزایند. همچنین اگر روتختی و کاغذدیواری‌های شلوغ دارید پرده ساده بهترین گزینه برای شما است.

پرده اتاق خواب طرح دار
پرده ساده یا طرح دار را متناسب با اتاق خواب انتخاب کنید

در ادامه این مقاله چدین طرح پرده جدید اتاق خواب را تهیه کرده‌ایم.

مدل پرده اتاق خواب
مدل پرده اتاق خواب
مدل پرده اتاق خواب
انواع پرده اتاق خواب

پرده مناسب اتاق خواب

انواع پرده اتاق خواب
انواع پرده اتاق خواب
مدل پرده جدید اتاق خواب
مدل پرده جدید اتاق خواب
مدل پرده جدید اتاق خواب
مدل پرده جدید اتاق خواب

 

مطلب مفید بود؟
10
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی