مدل‌های مختلف ریمل را می‌شناسید؟

آشنایی با انواع مختلف ریمل
ریمل یکی از لوازم آرایش‌های پرکاربرد است که اغلب در آرایش‌های روزانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ریمل تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها دارد. اما باید بدانید که ریمل‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر کدام برای کاربردهای خاصی در نظر گرفته شده‌اند. برای آشنایی با این مدل‌ها همراه ما باشید.

مدل های مختلف ریمل را می شناسید؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش صورت، آرایش چشم‌ها می‌باشد. آرایش چشم‌ها اگر اصولی و با لوازم آرایش مرغوب و مناسب انجام شود، بر زیبایی چهره تاثیر زیادی خواهد داشت. یکی از لوازم آرایش‌های مهم برای آرایش چشم‌ها ریمل است که به طور عادی و روزانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از ریمل‌ها در بازار موجود می‌باشد که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

آیا مدل‌های مختلف ریمل را می‌شناسید؟ با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع مختلف ریمل و ترکیبات آنها آشنا شوید. 

انواع مختلف ریمل
مدل های مختلف ریمل را بهتر بشناسید

ریمل

ریمل به خاطر ایجاد تضاد رنگی بین عنبیه، بخش سفید چشم‌ها و پلک‌ها باعث زیباتر شدن چشم‌ها و مژه‌ها می‌شود. با استفاده از ریمل می‌توان مژه‌ها را بلندتر و حجیم‌تر کرد. هر ریمل دارای یک برس و مواد تشکیل دهنده با فرمولاسیون خاصی است که بر کیفیت و کاربرد آن تاثیر دارد. 

مدل های مختلف ریمل
آشنایی با انواع مدل های ریمل

انواع ریمل بر اساس نوع ماده و ترکیبات

  • ریمل پودری

این ریمل‌ها به حالت پودری هستند که با افزودن چند قطره آب به حالت خمیری در آمده و بر روی مژه‌ها استفاده می‌شوند. این ریمل‌ها بعد از استفاده همانند مژه‌های مصنوعی به نظر می‌رسند. ریمل‌های پودری برای مهمانی‌های طولانی مدت، ماندگاری زیادی نخواهد داشت. 

معرفی انواع ریمل
ریمل پودری
  • ریمل کرمی

ریمل‌های کرمی باعث حجم دهی به مژه‌های کم پشت می‌شوند از همین رو برای استفاده از این ریمل به براش مخصوص نیاز است.  

انواع مختلف ریمل
ریمل کرمی
  • ریمل مایع

ریمل‌های مایع متداول‌ترین نوع ریمل‌ها هستند که در انواع مدل‌های حجم دهنده و بلند کننده یافت می‌شوند. ریمل‌های مایع و مدل‌های ضد آب آنها، جزو بهترین ریمل‌ها هستندکه پخش نمی‌شوند. 

مدل های مختلف ریمل
ریمل مایع

مدل‌های مختلف ریمل بر اساس نوع کاربرد

  • ریمل حجم دهنده (Volume Mascara)

ریمل‌های حجم دهنده معمولا دارای فرمول غلیظ‌تری بوده که حاوی سیلیکون یا موم می‌باشند که باعث پر پشت نشان دادن مژه‌ها می‌شوند. دارای براش ضخیمی هستند که حجم زیادی از مواد ریمل را در تمام جهات مژه می‌نشانند. این ریمل‌ها برای افرادی با مژه‌های نازک یا کم پشت مناسب می‌باشد. 

ریمل بلند کننده
ریمل حجم دهنده
  • ریمل بلند کننده مژه ( Lengthening Mascara ) 

ریمل بلند کننده مژه دارای الیافی به نام خرده مژه هستند که به انتهای مژه‌ها می‌چسبند و ظاهر بلندی به مژه‌ها می‌دهند. مواد ریمل‌های بلند کننده دارای فرمولاسیونی خاص هستند که می‌توانید چندین لایه از ریمل را به مژه‌ها بزنید بدون اینکه ریمل بر روی مژه‌ها تجمع پیدا کند. ریمل بلند کننده برای افرادی با مژهای کوتاه ولی حجم کافی مناسب می‌باشند.

ریمل بلند کننده
ریمل بلند کننده
  • ریمل فر کننده

ریمل‌های فر کننده باعث حالت دادن به مژه‌های صاف می‌شوند. این ریمل‌ها حاوی پلیمر و رزین در ترکیبات خود هستند تا به حفظ حالت فر مژه‌ها کمک کنند. بیشترین مقدار ریمل فر کننده را باید به ریشه مژه بزنید تا مژه‌ها حالت فر پیدا کنند. ریمل فر کننده برای افرادی مناسب است که دارای مژه‌های صاف با حجم و قد مناسب هستند.    

ریمل حجم دهنده
ریمل فر کننده
  • ریمل جدا کننده‌ی مژه

ریمل‌های جدا کنند مژه هم خاصیت حجم دهی و هم خاصیت ضد آب دارند. این ریمل‌ها دارای بافت و غلظت مناسبی هستند که به طور یکنواخت بر روی مژه‌ها پخش می‌شوند و هر مژه را جداگانه، ظریف و زیبا نشان می‌دهند.

انواع ریمل
ریمل جداکننده
  • ریمل ضد آب (Waterproof Mascara)

ریمل‌های ضد آب در مقابل تعریق و آب مقاوم می‌باشند و از سیاهی اطراف چشم در برابر تعریق و آب جلوگیری می‌کنند. این ریمل‌ها حاوی موم و روغن‌های معدنی در ترکیبات خود هستند. این ریمل برای افراد با پوست چرب، تعریق زیاد و سوزش یا آبریزش چشم و یا کسانی که در استخر آرایش می‌کنند مناسب است.

ریمل ضد آب
ریمل ضد آب
  • ریمل‌های تقویتی

این نوع از ریمل‌ها علاوه بر داشتن خاصیت بلند کنندگی مژه یا پر پشت کنندگی حاوی ترکیباتی در فرمولاسیون خود هستند که به تقویت، پر شدن و بلند شدن طبیعی مژه‌ها کمک می‌کنند.

ریمل حجم دهنده
ریمل های تقویت کننده
  • ریمل های رنگی (Colored Mascara) 

ریمل‌های رنگی که در رنگ‌های مختلف موجود می‌باشند به چهره آرایشی بولد می‌بخشند. در هنگام استفاده از ریمل‌های رنگی حتما در مژه‌های پایین هم از ریمل رنگی استفاده کنید.

ریمل حجم دهنده
ریمل های رنگی
  • ریمل‌های اکلیلی

این ریمل‌ها در دو نوع پودری و مایع در بازار وجود دارند. این ریمل را باید با دقت خاصی روی مژه پخش کنید تا در یک قسمت مژه تجمع نیابند. این ریمل‌ها برای آرایش در مراسم‌ها ظاهری پر زرق و برق و درخشان به چشم‌ها می‌دهد. ریمل‌های اکلیلی تنوع رنگی زیادی دارند.

ریمل رنگی
ریمل اکلیلی

انواع برس ریمل

شاید در هنگام خرید ریمل دقت کرده‌اید که هر ریمل برس خاصی دارد و به خاطر تنوع زیاد در نوع برس در انتخاب ریمل مردد شده باشید و از کاربرد هر کدام بی اطلاع باشید. در ادامه با انواع برس های ریمل آشنا خواهیم شد.

  • ریمل با برس ضخیم THICK BRISTLE WAND

این نوع از برس‌ها برای حجم دهی و پر پشت کردن مژه‌ها مناسب بوده و دارای موهای ضخیمی هستند. این برس‌ها خاصیت پر پشت کنندگی ندارند. هر چه برس‌ها ضخیم‌تر باشند خاصیت حجم دهی آن‌ها بیشتر می‌شوند.

انواع فرچه ریمل و کاربرد
برس ضخیم
  • ریمل با برس باریک و صاف THIN AND STRAIGHT WAND

براش‌های باریک برای بلندتر کردن مژه‌ها به کار می‌رود و برای مژه‌های کوتاه گزینه مناسبی است. این مدل برس‌ها ظاهری کشیده و مویچه‌های ریز دارد که مژه‌های ریز گوشه چشم‌ها را نیز کاور کرده و بلند می‌کنند.

انواع فرچه ریمل و کاربرد
برس صاف و باریک
  •  ریمل با برس منحنی CURVED WAND

این نوع از برس‌ها برای فر کردن مژه‌ها به کار می‌رود. این ریمل برای افرادی که مژه‌های بلند و صاف دارند گزینه مناسبی است.

انواع فرچه ریمل و کاربرد
ریمل با برس منحنی
  • ریمل با برس مخروطی PINE CONE WAND

براش مخروطی برای ریمل زدن به مژه‌های کوچک و نازک گوشه‌ی مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این برس‌ها مویچه‌های بلندتر در پایین و مژه‌های کوتاه‌تر در بالای برس قرار دارند. بخش پایینی و بلند، مژه‌های بیرونی و موهای کوتاه و مژه‌های داخلی را کاور می‌کند. این ریمل‌ها برای خط چشم‌های گربه‌ای بسیار مناسب هستند.

بهترین فرچه ریمل
برس مخروطی
  • ریمل با برس توپی BALL TIPPED

این مدل از براش سبب ضخیم‌تر کردن مژه‌ها می‌شود. براش‌های توپی شکل از کثیف شدن پلک‌ها جلوگیری کرده و برای ریمل زدن نقطه‌ای بسیار مناسب هستند.

بهترین فرچه ریمل
برس توپی
  • ریمل با برس مارپیچی

این برس سبب حجم دهی و فر کردن مژه‌ها می‌شود. عملکرد این برس همانند عملکرد برس‌های حبابی است که با فر کردن مژه‌ها سبب بلندتر کردن مژه‌ها می‌شود.

محصول پیشنهادی: L'Oréal Paris Miss Baby Roll Mascara

بهترین فرچه ریمل
برس مارپیچی
  • ریمل با برس مثلثی یا سه گوش

این برس‌ها که برای اولین بار توسط شرکت L'Oréal طراحی شده است باعث کشیده‌تر نشان دادن چشم‌ها می‌شوند.

برس ریمل حجم دهنده
برس ریمل مثلثی
  • ریمل با برس تیز و نوک دار

این ریمل‌ها که 2 در 1 نامیده می‌شوند ابتدا با استفاده از آن مژه‌ها را ریمل می‌زنید، سپس با چرخاندن نوک براش، انتهای مژه‌ها بلندتر می‌شوند. این برس سبب بلندتر به نظر رسیدن مژه‌ها می‌شود.

برس ریمل حجم دهنده
برس ریمل تیز و نوک دار
  • ریمل با برس شانه‌ای

براش شانه‌ای برای مژه‌های کوتاه و ضعیف مناسب است. این مدل براش مژه‌های نازک و کوتاه را به لایه‌ای ضخیم از مایع ریمل آغشته کرده و پوشش خوبی برای مژه‌ها ایجاد می‌کند.

برس ریمل حجم دهنده
برس ریمل شانه ای
  • ریمل با برس حبابی شکل

حالت حبابی و پیچ خورده این براش تمام تارهای مژه را به خوبی به ریمل آغشته کرده و باعث بلندتر شدن مژه‌ها می‌شود.

بهترین ریمل
برس ریمل حبابی شکل
  • ریمل با برس به شکل مستطیل و چهار گوشه

این نوع براش‌ها باعث افزایش طول مژه و حجم دهی به آن می‌شود. خرده مژه‌های به کار رفته در این براش باعث بلند‌تر و حجیم‌تر کردن مژه‌ها می‌شود.

بهترین ریمل
برس ریمل مستطیلی چهار گوش
  • ریمل با برس قابل تنظیم

این برس‌ها که برای افزایش حجم مژه به کار می‌روند، قابلیت تنظیم 90 درجه‌ای را دارند.

ریمل بلند کننده
برس ریمل با قابلیت تنظیم
  • ریمل با برس مینیاتوری و کوچک

این براش‌ها برای ریمل زدن به مژه‌های پایینی به کار می‌رود و مانع از کثیف شدن پایین چشم‌ها می‌شود.

ریمل بلند کننده
برس ریمل مینیاتوری

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی