با این آموزش آرایش، صورت گرد و تپل را لاغر کنید

آرایش صورت گرد و تپل
فرم صورت در افراد مختلف متفاوت است. برخی صورت کشیده و برخی دیگر صورت گرد و تپلی دارند که با لوازم آرایش و نحوه خاصی از آرایش می‌توانند صورت خود را کشیده‌تر کنند. در این مقاله نحوه آموزش آرایش صحیح صورت‌های گرد را مرحله به مرحله آموزش دادیم. همراه بازارگیت باشید تا زیباتر شوید.

با این آموزش آرایش، صورت گرد و تپل را لاغر کنید

هر فردی دارای فرم صورت مختص به خود می‌باشد. بعضی از خانم‌ها فرم صورت لاغر و استخوانی و بعضی دیگر فرم صورت گرد و تپلی دارند. افرادی که قصد دارند زیباتر دیده شوند تصمیم می‌گیرند که ایرادات و عیوب صورت خود را با آرایش بپوشانند. یعنی در واقع هر فرم صورت، مدل خاص آرایش خود را دارد که با دیگر فرم‌ها متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که صورت گردی دارند تمایل دارند که صورت‌شان کشیده‌تر به نظر برسد.

اگر شما هم صورت گردی دارید و قصد دارید با آرایش و گریم صورت خود را کشیده‌تر نشان دهید با این مقاله همراه باشید زیرا بهترین و ساده‌ترین آموزش آرایش صورت را برای شما آماده کردیم.

آرایش صورت گرد و تپل
با آرایش صورت گرد و تپل را لاغر کنید

1. آرایش ابرو برای صورت‌های گرد

در ابتدا باید بدانید که مدل برداشتن ابرو می‌تواند تا حدی از گردی صورت شما بکاهد بنابراین اگر صورت گرد و تپل دارید بهتر است که ابروهای‌تان را به صورت منحنی رو به بالا و یا زاویه‌دار بردارید تا صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.

آموزش گریم صورت چاق
مدل ابرو مخصوص صورت‌های گرد
مدل آرایش صورت
آرایش ابرو برای صورت‌های گرد

2. نحوه آرایش صورت گرد و تپل

همیشه باید یادتان باشد که رنگ‌های تیره موجب کوچک‌تر دیده شدن و رنگ‌های روشن موجب بزرگ‌تر دیده شدن صورت می‌شوند بنابراین اگر قصد دارید بینی خود را کوچک‌تر جلوه دهید باید از سایه و کرم پودر با رنگ تیره استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید که گونه‌هایتان بزرگ‌تر و پر تر دیده شود باید از رژ گونه‌ با رنگ روشن استفاده کنید. 
برای آن که صورت‌تان را تیره کنید باید از کرم پودر برنز کننده که یک یا دو درجه از رنگ پوست‌تان تیره‌تر هستند استفاده کنید. شما در نهایت باید رنگ‌های روشن و تیره‌ای که بر روی پوست خود استفاده کرده‌اید را با برس بزرگ در یک دیگر فید کنید تا به خوبی پوست‌تان یکدست دیده شود.
توجه داشته باشید که تفاوتی ندارد که نوع پوست شما چیست، پرایمر یا زیر ساز آرایشی تمامی نواقص و ایرادات پوست صورت شما را از بین می‌برد و در نهایت پوست شما یکدست و صاف می‌دهد. پس پرایمر را فراموش نکنید.

آموزش آرایش صورت گرد
آرایش صورت گرد

3. آرایش بینی صورت گرد و تپل

اگر می‌خواهید بینی‌تان کوچک‌تر از حد معمول به نظر برسد باید کرم پودر تیره‌تر از پوست طبیعی خود را انتخاب کنید و سپس آن را بر روی دو طرف تیغه بینی‌تان، تا حدود یک سانتی متر قبل از سوراخ‌های بینی بمالید و آن نواحی را تیره کنید. توجه داشته باشید که رنگ تیره نباید روی تیغه بینی کشیده شود زیرا موجب بد فرم دیده شدن بینی می‌شود شما باید رنگ روشن را بر روی تیغه بینی خود بزنید تا تفاوت رنگ تیره و روشن موجب هرچه زیباتر دیده شدن بینی شما شود. همچنین اگر بینی‌تان بلند است باید بخش پایینی یعنی میان دو سوراخ بینی‌تان را هم رنگ تیره بزنید تا بینی کوتاه‌تر به نظر برسد.

مدل آرایش صورت گرد دخترانه
آرایش بینی صورت گرد و تپل

4. نحوه آرایش گونه صورت گرد و تپل

شما با استفاده از رژ گونه به رنگ صورتی و سرخ می‌توانید برجستگی خاصی را بر روی بینی خود ایجاد کنید البته باید اصول رژگونه زدن بر روی صورت گرد و تپل را رعایت کنید. برای انجام این کار باید رژگونه را از روی استخوان گونه به سمت بالا تا نزدیکی چشم‌ها بکشید.

آرایش صورت گرد
نحوه رژگونه زدن در صورت گرد

5. آموزش آرایش چشم صورت گرد

علاوه بر آرایش صورت آرایش چشم هم برای صورت‌های گرد حائز اهمیت است. اگر شما قصد دارید خط چشم زیبایی داشته باشید باید اصول آرایش چشم صورت گرد را هم رعایت کنید. اگر چشم‌های شما درشت نیست بهتر است که خط چشم شکسته به سمت بالا بکشید اما اگر چشم‌های‌تان درشت می‌باشد می‌توانید خط چشم نکشید و تنها از ریمل استفاده کنید ویا کمی سایه چشم بکشید.

توجه داشته باشید که ریمل اگر روی مژه‌های پایینی کشیده شود موجب گرد تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود بنابراین در ریمیل زدن بر روی مژه‌های پایینی زیاده روی نکنید. برای سایه زدن چشم هم بهتر است که به سراغ سایه‌های خاکستری و دودی بروید اما اگر قصد دارید سایه را به رنگ روشن استفاده کنید باید زیرساخت آن به رنگ تیره و دودی باشد.

آموزش خط چشم برای صورت گرد و تپل
نحوه آرایش چشم برای صورت گرد

6. آموزش آرایش لب مخصوص صورت گرد

اگر شما صورت گردی دارید برای آن که صورت‌تان لاغر به نظر برسد نباید از رژ لب‌های پررنگ استفاده کنید زیرا شما بیشتر باید بر روی چشم‌ها و آرایش‌تان تاکید کنید. برای لب‌های‌تان می‌توانید از یک براق کننده و برق لب استفاده کنید زیرا برجسته کردن و پر رنگ کردن لب‌ها موجب گرد تر دیده شدن صورت شما می‌شوند.

آموزش آرایش صورت گرد
آرایش لب مخصوص صورت گرد

7. مدل موی مناسب برای صورت‌های گرد

خانم هایی که صورت گرد و تپل دارند باید موهای‌شان را تا زیر چانه کوتاه کنند، توجه داشته باشید که نباید موهای‌تان کوتاه تر از چانه‌تان شود زیرا صورت‌تان گرد تر دیده می‌شود. اما اگر قصد دارید موهای‌تان را پسرانه بزنید باید موهای‌تان را تا گوش خود کوتاه کنید. اما به طور کلی بلندی مو تا چانه موجب کشیده‌تر به نظر رسیدن صورت می‌شود.

همچنین فر بودن موها نیز موجب گرد تر دیده شدن صورت می‌شود بنابراین از فر کردن موهای خود اجتناب کنید. اگر هم موهای فری دارید باید موهای‌تان را بلند نگه دارید تا صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.
اگر مدل‌های بالا را هم دوست نداشتید می‌توانید موهای‌تان را خرد کوتاه کنید و لایه‌های کم حجم درست کرده تا صورت‌تان بزرگ به نظر نرسد.

مدل آرایش صورت گرد دخترانه
مدل مو برای صورت گرد

آموزش کانتورینگ صورت گرد و تپل

  • مرحله اول کانتورینگ صورت گرد

در مرحله اول کانتورینگ صورت گرد و تپل شما باید با استفاده از یک فرچه کانسیلر قسمت‌های مختلف چهره خود را مشخص کنید. برای انجام این کار باید بر روی وسط پیشانی خود یک X، زیر چشم ها V و وسط لب پایینی و روی بینی‌تان را هم هایلایت کنید.

مدل آرایش صورت گرد دخترانه
آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ صورت گرد
  • مرحله دوم کانتورینگ صورت گرد

در این مرحله باید خط فک صورت را مشخص کنید، کانتورینگ زیر خط فک موجب می‌شود تا صورت گردتان بهتر دیده شود. علاوه بر آن بهتر است که از هایلایتر تیره استفاده کنید زیرا این کار موجب می‌شود صورت‌تان لاغرتر به نظر برسد. همچنین اگر صورت‌تان چاق است و قصد دارید که لاغرتر به نظر برسد باید با استقاده از کرم پودری که از رنگ پوست طبیعی‌تان تیره‌تر است از وسط گونه تا گوش خود بکشید تا صورت‌تان لاغرتر دیده شود.

کانتورینگ صورت گرد و تپل
آموزش کانتورینگ صورت گرد و تپل
  • مرحله سوم کانتورینگ صورت گرد

در این مرحله برای عمق و جلوه دادن به صورت‌تان باید از کرم برنز کننده استفاده کنید، البته باید کرم برنز کننده‌ای را انتخاب کنید که سه درجه از رنگ پوست‌تان تیره‌تر باشد. 

  • مرحله چهارم کانتورینگ صورت گرد

در مرحله پایانی باید از بیک استفاده کنید. بیک کردن موجب می‌شود که کانتورینگ ایده آلی داشته باشید. برای انجام این کار باید پودرهای روشن مخصوصی را با اسفنج‌های آرایشی بر روی قسمت‌های تو خالی صورت بزنید تا پر تر به نظر برسند.

آموزش گریم صورت چاق
آرایش کامل صورت گرد و تپل

مطلب مفید بود؟
12
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی