مدل خط چشم مناسب برای فرم چشم شما کدام است

مدل خط چشم برای فرم های مختلف چشم
یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش صورت خانم‌ها، کشیدن خط چشم است. زیرا باید با توجه به فرم و مدل چشم‌ها کشیده شود که البته مدل‌ چشم هر شخصی متفاوت با دیگری است. در این مقاله به طور مفصل توضیح دادیم که هر مدل خط چشمی برای کدام فرم چشم مناسب است. پس تا انتها همراه بازارگیت باشید.

مدل خط چشم مناسب برای فرم چشم شما کدام است؟

خط چشم کشیدن یکی از مهم ترین مراحل آرایش صورت است که باید برای زیباتر شدن و جذاب‌تر شدن چشم‌های خود از مدل مناسب فرم چشم‌های خود استفاده کنید.

انواع مدل خط چشم

کشیدن خط چشم زنانه و دخترانه، مدل‌های مختلفی مانند ساده یا مجلسی دارد که می‌توانید با توجه به فرم چشم‌های خود مدل مناسبی را انتخاب کنید.

انواع مدل خط چشم
انواع مدل خط چشم

خط چشم دخترانه

همان طور که می‌دانید خط چشم تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی چهره دارد، بنابراین باید در هنگام آرایش چشم‌های خود از خط چشم مناسب فرم چشم خود استفاده کنید. 
معمولا خط چشم‌های دخترانه به صورت ساده، باریک و بدون دنباله کشیده می‌شود که دختران جوان برای داشتن ظاهری طبیعی باید از این مدل خط چشم استفاده کنند.

در ادامه این مطلب به آموزش کامل خط چشم کشیدن متناسب با هر فرم چشم می‌پردازیم:

عکس خط چشم دخترانه ساده
خط چشم دخترانه ساده

خط چشم زنانه

خط چشم‌ها در انواع رنگ‌های متفاوت مانند رنگ سرمه‌ای، قهوه‌ای، مشکی، سفید و... در بازار موجود می‌باشد که بهتر است با توجه به فرم چشم‌ها، رنگ پوست، رنگ سایه و رنگ موی خود مدل خط چشمی مناسب را انتخاب کنید تا چشم‌ها جذاب‌تر و زیباتر شوند. 
اگر چشم‌ها به رنگ قهوه‌ای باشند می‌توانید خط چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای یا برنز انتخاب کنید. همچنین استفاده از خط چشم‌هایی با رنگ‌های خاکستری، آبی و بنفش هم جذابیت خاصی به چهره می‌بخشد. 
افرادی که چشم‌های سبز یا فندقی رنگ دارند هم می‌توانند از خط چشم بنفش یا قهوه‌ای استفاده کنند.

 انواع مدل خط چشم
خط چشم زنانه مجلسی 

آموزش خط چشم کشیدن برای فرم‌های مختلف چشم

یکی از سخت ترین قسمت‌های آرایش هر خانمی، خط چشم کشیدن است که باید با توجه به فرم و مدل چشم‌ها انجام شود. مدل‌های چشم هر شخص متفاوت با دیگری است بنابراین کشیدن خط چشم برای هر چشم باید متفاوت با مدل‌های دیگران باشد. 

 خط چشم ماژیکی
آموزش خط چشم کشیدن برای فرم‌های مختلف چشم

آموزش خط چشم برای چشم‌های گرد

اینگونه افراد باید چشم‌های خود را کشیده‌تر نشان دهند. برای این کار لازم است با استفاده از مداد چشم قسمت لبه خارجی چشم را ادامه دهید و به صورت خط چشم بالدار درآورید.

اموزش خط چشم ساده
آموزش خط چشم برای چشم‌های گرد

آموزش خط چشم برای چشم‌های پفی

اینگونه افراد برای بزرگتر نشان دادن پلک‌های خود باید خط چشم را بین ریشه مژه‌ها بکشند و هر چه نزدیک به گوشه خارجی چشم می‌شوند، خط چشم را پهن‌تر کنند. 

آرایش چشم ریز و پف دار
آموزش خط چشم برای چشم های پفی

آموزش خط چشم برای چشم‌های بادامی

یکی از زیباترین مدل‌های چشم، چشم‌های بادامی است. بیشتر آرایشگر‌ها برای زیباتر شدن این گونه چشم‌ها از مدل خط چشم بالدار استفاده می‌کنند.

خط چشم برای چشمهای بادامی
آموزش خط چشم برای چشم های بادامی

آموزش خط چشم برای چشم‌های گود

کسانی که چشم‌های گودی دارند باید در ابتدا یک خط چشم نازک در نزدیکی خط مژه و یا فقط گوشه خارجی پلک بالا و پایین را بکشند. همچنین اینگونه افراد نباید از سایه‌های پهن در بالای چشم خود کار کنند زیرا باعث می‌شود چشم‌ها گود‌تر به نظر برسند. 

آرایش چشم گود و فرورفته
آموزش خط چشم برای چشم‌های گود

آموزش خط چشم برای چشم‌های تک پلکی

افرادی که چشم‌های تک پلکی دارند باید یک خط باریک از گوشه داخلی چشم بکشند و به سمت گوشه خارجی چشم بروند و خط چشم را پهن‌تر کنند.

آرایش چشم ریز و پف دار
آموزش خط چشم برای چشم‌های تک پلکی

آموزش خط چشم برای چشم‌های با فاصله

اگر چشم‌ها با فاصله است، برای نشان دادن فاصله کمتر از یکدیگر باید بر روی گوشه داخلی چشم‌ها تمرکز کنید. ابتدا با استفاده از سایه مجرای اشک یا گوشه داخلی چشم را بپوشانید، سپس داخل چشم‌ها را مداد بکشید. لازم نیست گوشه خارجی چشم را کاری انجام دهید.

آموزش کشیدن خط چشم
آموزش خط چشم برای چشم های با فاصله

آموزش خط چشم برای چشم‌های ریز

افرادی که می‌خواهند چشم‌های خود را درشت‌تر نشان دهند استفاده از خط چشم روشی بسیار مناسب است. اینگونه افراد برای کشیدن خط چشم باید ابتدا خط چشم نازکی در بالا و گوشه پایین چشم بکشند و برای داخل چشم خود از مداد سفید استفاده کنند.

خط چشم برای چشمهای ریز
آموزش خط چشم برای چشم های ریز

آموزش خط چشم برای چشم‌های درشت

بهترین خط چشم برای افرادی که چشم‌های درشتی دارند، خط چشم بالدار و گربه‌ای می‌باشد. اگر چشم‌های درشتی دارید بهتر است بالا و داخل پلک بالایی خود را مداد بکشید.

مدل خط چشم برای چشمهای درشت
آموزش خط چشم برای چشم های درشت

آموزش خط چشم کشیدن برای چشم‌های نزدیک به هم

بهترین خط چشم برای اینگونه افراد خط چشم نه خیلی پهن و نه خیلی باریک است. زیرا خط چشم خیلی پهن یا خیلی نازک باعث می‌شود چشم‌ها ریزتر نشان داده شوند. همچنین بهتر است خط چشم در گوشه خارجی چشم پهن و در گوشه داخلی چشم باریک باشد. 

مدل خط چشم ساده و شیک
آموزش خط چشم کشیدن برای چشم‌های نزدیک به هم

آموزش خط چشم برای چشم‌های از حدقه بیرون زده

برای این فرم چشم باید خط چشم پهنی پشت چشم‌های خود بکشید و از سایه تیره به عنوان مکمل استفاده کنید. سایه تیره باعث می‌شود بیرون زدگی چشم‌ها پوشانده شود.

آموزش خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

گوشه خارجی چشم اینگونه افراد به سمت پایین است. برای این مدل چشم‌ها باید برای پلک بالایی از خط چشم مایع استفاده کنید و از گوشه چشم به سمت بالا ادامه دهید تا یک زاویه 45 درجه ایجاد شود.

چگونه خط چشم بکشیم تا چشم درشت شود
آموزش خط چشم برای چشم‌های روبه پایین

آموزش خط چشم برای چشم‌هایی با پلک افتاده

اگر پلک‌های چشم‌ها کمی پایین است و یا بالای چشم‌ها چروک افتاده است، باید خط چشمی بکشید تا پلک‌ها کمی بالاتر نشان داده شود و چشم‌ها را باز کند. برای این کار باید خط چشمی پهن‌تر بکشید. سعی کنید انتهای خط چشم را با خط نازک کمی به سمت بالا بکشید و برای اینکه چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسد از ریمل استفاده کنید.

آموزش خط چشم گربه‌ای

  • خط چشم گربه‌ای برای روز: 

ابتدا با استفاده از مداد چشم، دو خط باریک در گوشه انتهایی چشم خود بکشید. سپس خط بالایی را تا گوشه ابتدایی چشم خود ادامه دهید و انتهای آن را پر رنگ کنید. 

  • خط چشم گربه‌ای برای شب:

ابتدا مانند حالت اول همان خط باریک را بکشید. سپس پلک خود را به سه قسمت تقسیم کنید و از دو قسمت انتهایی پلک خطی به قسمت اول کشید و به یکدیگر وصل کنید. در آخر خط چشم خود را پر و پر رنگ کنید.

خط چشم گربه ای
آموزش خط چشم گربه‌ای روز و شب

 

مطلب مفید بود؟
37
16
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی