انواع کرم دور چشم را بهتر بشناسید

آشنایی با انواع مختلف کرم دور چشم
چشم‌ها تاثیرگذارترین بخش صورت هستند که نقش بسیاری در زیبایی چهره دارند. به مرور زمان و با افزایش سن، تحت تاثیر برخی عوامل، پوست اطراف چشم‌ها دچار مشکلاتی همچون کبودی و چین و چروک می‌شوند. برای رفع این مشکلات می‌توان از کرم دور چشم استفاده کرد. برای آشنایی با انواع کرم‌های دور چشم با ما همراه شوید.

انواع کرم دور چشم را بهتر بشناسید

چشمها بخش مهم و تاثیر گذاری در زیبایی به شمار می‌آیند و بر طبق تحقیقات انجام شده 30 درصد زیبایی یک فرد مربوط به داشتن چشمانی زیبا، سالم و شاداب است. بنابراین رسیدگی به سلامت چشم‌ها و پوست دور چشم تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. پوست دور چشم بسیار آسیب پذیر بوده و اولین علائم افزایش سن در زیر چشم‌ها به صورت چین و چروک ریز ظاهر می‌شود.

شاید فکر کنید که استفاده از کرم دور چشم تنها برای افراد با سنین بالا مناسب است اما بسیاری از پزشکان معتقدند که از سن 20 سالگی به بعد همه افراد نیاز به کرم دور چشم مناسب دارند تا رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم تامین شده و از انواع آسیب ها محفوظ بماند.

کرم دور چشم انواع مختلفی دارد که بسته به نوع پوست و نیازهای پوستی میتوان یکی از آنها را انتخاب کرد. برای انتخاب کرم دور چشم مناسب بهتر است ابتدا انواع آن‌ها را بشناسید و سپس اقدام به تهیه و استفاده از آن کنید. در این مقاله به معرفی انواع کرم‌های دور چشم خواهیم پرداخت. 

انواع کرم های دور چشم
کرم‌های دور چشم را بهتر بشناسیم

انواع کرم دور چشم

  • کرم ضد تیرگی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم با کرم مخصوص دور چشم امکان پذیر است. برای این منظور کرم دور چشم باید حاوی مواد مفیدی برای از بین بردن حلقه‌ها و تیرگی‌ها باشد. تیرگی دور چشم می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی به وجود آید. مثلا با افزایش سن، چربی و کلاژن پوست کاهش یافته و حالت الاستیسیته پوست کمتر می‌شود در نتیجه رگ‌های خونی پوست قابل رویت شده و زیر چشم تیره‌تر می‌شود. همچنین تابش اشعه‌های خورشیدی باعث افزایش تولید ملانین پوست شده، بدین ترتیب باعث تیرگی اطراف چشم می‌شود. 
در اثر تماشای تلویزیون و خیره شدن به صفحات نمایشی گوشی و کامپیوتر چشم دچار خستگی شده و در نتیجه دچار تیرگی و پف می‌شود. در اثر فشار به چشم رگ‌های خونی اطراف چشم بزرگ‌تر شده و به صورت تیرگی و پف خود را نشان می‌دهد. برای اینکه اثرات این عوامل را خنثی کنیم بهتر است از کرم رفع سیاهی دور چشم استفاده کنیم. کرم‌های رفع تیرگی دور چشم حاوی موادی چون هیدروکینون، کافئین، ویتامین K و یا عصاره چای سبز یا رتینول هستند که باعث کاهش رفع تیرگی اطراف چشم می‌شوند. برای رفع کبودی دور چشم حتما دقت کنید که در کرم انتخابی خود یک یا چند نمونه از این مواد در فرمولاسیون آن به کار رفته باشد.

رفع تیرگی دور چشم با کرم دور چشم
کرم ضد تیرگی دور چشم
  • کرم دور چشم ضد پف

عوامل مختلفی مثل آلرژی، جمع شدن مایعات در بافت‌های زیر چشم، سینوس‌ها یا سندرم پیش از قاعدگی عامل به وجود آمدن پف در چشم‌ها می‌باشند. کرمهای مرطوب کننده پف زیر چشم را بیشتر می‌کند، بنابراین چنانچه با مشکل پف زیر چشم مواجه هستید و قصد دارید تا از کرم استفاده کنید حتما از کرم دور چشم ضد پف استفاه کنید تا از تاثیر مواد مرطوب کننده بر افزایش پف چشم جلوگیری کند.

کرم دور چشم ضد پف
کرم ضد پف دور چشم
  • کرم دور چشم ضد چروک

عوامل خارجی مثل استفاده از لوازم آرایشی، استفاده نکردن از عینک آفتابی مناسب، قرار گرفتن در مقابل اشعه آفتاب و خیره شدن طولانی مدت به مانیتور، صفحات گوشی و تبلت باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در زیر چشم می‌شود. 
کرم دور چشم ضد چروک بهترین گزینه برای از بین بردن و پیشگیری از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم است. هنگام خرید کرم دور چشم ضد چروک حتما کرمی را انتخاب کنید که در فرمولاسیون آن از آلفاهیدروکسی اسید، ویتامین سی، رتینوئید، کافئین و آنزیم Q10 استفاده شده باشد. وجود هر کدام از این ترکیبات باعث از بین بردن چین و چروک های ریز اطراف چشم می‌شود.

کرم دور چشم ضد چروک
کرم دور چشم ضد چروک
  • کرم دور چشم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب معمولی در اطراف چشم توصیه نمی‌شود. اما همان‌گونه که قبلا اشاره شد نباید تاثیر نور آفتاب و آسیب اشعه های خورشیدی را بر روی پوست به خصوص پوست‌های حساس اطراف چشم نادیده گرفت. چنانچه جزو افرادی هستید که زمان زیادی را در بیرون از خانه و در مقابل اشعه آفتاب می گذرانید بهتر است در فرمولاسیون کرم دور چشم شما فیلترهای محافظت کننده از اشعه ماورا بنفش (SPF) وجود داشته باشد. البته وجود موادی چون دی اکسید تیتانیوم یا زینک اکساید هم می تواند از پوست در مقابل اثرات اشعه ماورای بنفش محافظت کند.

انواع کرم‌های دور چشم
کرم ضد آفتاب دور چشم

افراد نه تنها باید بر اساس مشکلات دور چشم خود از کرم‌های نام برده در بالا استفاه کنند، بلکه در سنین مختلف هم باید بر اساس سن خود و نیازهای پوستی همان سن اقدام به تهیه کرم دور چشم مناسب نمایند. به همین جهت در ادامه مقاله برآنیم تا شما را با کرم های دور چشم مورد نیاز هر سن آشنا کنیم.

کرم دور چشم  نوجوانی( 12- 19 سالگی)

در این سن نیازی به استفاده از کرم دور چشم نمی‌باشد. بهتر است تنها از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی uv400 استفاده کنید.

کرم دور چشم برای سن 20 تا 30 سالگی

در این سن از کرم دور چشم مرطوب کننده که حاوی اسید هیالورونیک یا  ceramides  باشد بر حسب نیاز پوستی خود یک یا دو بار در روز از آن استفاده کنید. 

کرم دور چشم برای سن 30 تا 40 سالگی

در این سن حتما از کرم دور چشم استفاده کنید و سعی کنید در ترکیبات آن علاوه بر مواد مرطوب کننده از ویتامین سی، عصاره چای سبز، و انواع آنتی اکسیدان ها هم استفاده شده باشد، تا علاوه بر از بین بردن تیرگیهای اطراف چشم و روشن کردن پوست اطراف چشم، تولید کلاژن را هم افزایش دهد. شب هنگام و صبحها از کرم دور چشم استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم دور چشم سبکی استفاده کنید تا آرایش چشم‌ها را به هم نریزد.

کرم دور چشم مناسب برای 50 تا 60 سالگی

بهتر است از کرم های دور چشم پپتیدی استفاده کنید. (در فرمولاسیون کرم از مواد پپتیدی مثل پلیپپتید و یا استیل هگزاپپتید3 استفاده شده باشد) مواد پپتیدی موجود در فرمولاسیون این کرم ها باعث تحریک و تولید کلاژن شده و در نتیجه چین و چروک اطراف چشم را کاهش مییابد. از این محصولات می توانید دو بار در روز استفاده کنید.

کرم دور چشم مناسب برای بالای 60 سال

افراد در این سن بهتر است از کرم های دور چشمی استفاده کنند که دارای فاکتورهای رشد اپیدرمال (egf) باشند. یکی از این فاکتورهای رشد مگاپپتید است که باعث تحریک رشد سلول های پوستی شده و عمدتا پایه گیاهی دارند. (مثل سلول های بنیادی سیب). البته برخی از آنها هم به طور مصنوعی تولید می شوند. این محصولات باعث تولید دوباره سلولهای پوستی می شوند و بهتر است از این محصولات هم دو بار در روز در دو نوبت صبح و شب استفاده شود.
امید است مطالعه این مقاله به شما در انتخاب کرم دور چشم مناسب کمک کند.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی