راهنمای خرید عینک آفتابی برای فرم صورت شما

خرید عینک آفتابی
شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که برای خرید عینک آفتاب به چه نکاتی باید دقت کرد؟ برای انتخاب عینک آفتابی مناسب بعد از مسائل محافظت از چشم، مهم‌ترین نکته توجه به فریم عینک است که باید متناسب با فرم صورت باشد. در این مقاله انواع فریم مناسب برای مدل‌های مختلف صورت مانند صورت گرد را بررسی کرده‌ایم.

راهنمای خرید عینک آفتابی برای فرم صورت شما

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که برای خرید عینک آفتاب به چه نکاتی باید دقت کنید؟ فرقی ندارد که عینک را برای شیک پوشی و یا زیبایی ظاهرتان می‌خواهید و یا به دنبال محافظت از چشم ‌هایتان هستید. در هر حال هماهنگ بودن نوع عینک با فرم صورت شما موجب می‌شود ظاهرتان جذاب‌تر از قبل شود.

بنابراین نتیجه می‌گیریم هنگام انتخاب عینک آفتابی زنانه و یا مردانه علاوه بر دقت بر فاکتورهای مربوط به مراقبت‌های چشم، باید عینک آفتابی مناسب فرم صورت خود را نیز انتخاب کنید. شاید با خودتان بگویید تنها با امتحان کردن عینک روی صورت می‌توان فرم مناسب را انتخاب کرد. اما اگر شما فرم صورت خود را ندانید و یا اگر ندانید که چه نوع عینکی مناسب فرم صورت شما است نمی‌توانید عینک مناسبی را انتخاب کنید.

در این مقاله شما را با انواع فرم صورت و همچنین انواع عینک‌هایی که مناسب انواع فرم‌های صورت هستند، آشنا می‌کنیم.

خرید عینک آفتابی
راهنمای خرید عینک آفتابی برای فرم صورت شما

تشخیص فرم صورت با روش‌های متفاوت

در این مرحله به یکی از فاکتورهای مهم انتخاب عینک یعنی فرم صورت می‌پردازیم. آیا شما فرم صورت خود را می‌شناسید؟ اگر نه، باید به شما بگوییم که برای تشخیص فرم صورت روش‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه این مطلب شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم. 

  • تشخیص فرم صورت - روش اول

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص فرم صورت این است که روبروی آینه بنشینید و موهایتان را دسته کنید و بالای سرتان ببرید تا صورتتان کاملا مشخص شود. سپس صورت خود را از پیشانی بر روی آینه با استفاده از ماژیک شروع به کشیدن کنید تا دور تا دور صورتتان با خط پوشانده شود. به همین سادگی شما توانستید فرم صورت خود را بر روی آینه رسم کنید. 
طرحی که روی آینه نقش بسته است نزیک به یکی از فرم‌های زیر خواهد بود. 
بیضی، گرد، مربع، مستطیل، لوزی یا الماسی، مثلث و قلبی

چه عینک آفتابی به صورت کشیده میاد
تشخیص فرم صورت با روشی آسان
  • تشخیص فرم صورت - روش دوم

این روش دقیق‌تر از روش اول است و شما با استفاده از اندازه گیری صورت خود می‌توانید فرم صورت را بیابید. برای این کار شما به یک آینه، محیطی پر نور، یک کاغذ و قلم برای نوشتن و یک متر برای اندازه گیری نیاز دارید. پس از آنکه این وسایل را تهیه کردید حال مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. ابتدای متر اندازه گیری را بر روی نقطه خارجی کنار چشم خود بگذارید و ادامه متر را به آرامی از روی چشم و بینی خود عبور دهید تا به نقطه خارجی آن یکی چشمتان برسید. اگر این حالت را به درستی انجام داده باشید متر باید از بالای نقطه برجستگی گونه شما عبور کرده باشد. حال اندازه این فاصله را یادداشت کنید. به این حد فاصله اصطلاحا "فاصله میان دو استخوان گونه" می‌گویند. 

2. حال نوبت به اندازه گیری خط فکی می‌رسد. برای این کار سر متر را بر روی یکی از مفاصل استخوان فک که در کنار برجستگی گوش قرار گرفته بگذارید و متر را تا سوی دیگر صورت یعنی برجستگی مفصل استخوان فک که در طرف دیگر صورت قرار گرفته ببرید. سپس اندازه به دست آمده را ضربدر 2 کنید و آن را یادداشت کنید. 

3.حال نوبت اندازه گیری پیشانی‌تان است. سر متر اندازه گیری را دقیقا در میان ابروها جایی که موهای شما در بالای آن قرار دارد بگذارید و آن را تا سمت دیگر ابروها ادامه دهید. حال اندازه مشخص شده را یادداشت کنید. 

4.حال نوبت به اندازه گیری ارتفاع صورتتان است. سر متر را دقیقا در نقطه وسط رویش موهای سرتان قرار دهید و متر را تا چانه‌هایتان بکشید و اندازه به دست آمده را یادداشت کنید. 

عینک روی صورت
تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

پس از آنکه این اندازه را نوشتید با استفاده از توضیحات زیر می‌توانید شکل صورتتان را حدس بزنید.

صورت تخم مرغی:
اگر اندازه ارتفاع صورت شما 1/5 برابر فاصله میان دو استخوان گونه‌تان است، فرم صورت شما تخم مرغی است. که این نوع صورت یکی از ایده آل‌ترین فرم‌ها است. 

صورت گرد:
اگر ارتفاع صورت شما نزدیک به فاصله میان دو استخوان گونه صورت‌تان است، فرم صورت شما گرد محسوب می‌شود. 

صورت مستطیلی: 
اگر فاصله میان دو استخوان گونه شما بیشتر از ارتفاع صورت‌تان است، فرم صورت شما مستطیلی محسوب می‌شود. 

صورت قلبی شکل:
اگر اندازه دو استخوان گونه و پیشانی شما بیشتر از اندازه خط فکی است، فرم صورت شما قلبی محسوب می‌شود. 

صورت مربعی:
اگر اندازه‌های ارتفاع صورت، دو استخوان گونه و اندازه‌های پیشانی و خط فکی شما نزدیک به هم باشند، فرم صورت شما مربعی محسوب می‌شود. 

صورت الماسی:
اگر اندازه ارتفاع صورت‌تان با اندازه خط فک شما تقریبا برابر است اما اندازه فاصله دو استخوان گونه و خط پیشانیتان مساوی هستند، فرم صورت شما الماسی محسوب می‌شود.

عینک آفتابی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید
انواع فرم صورت
مدل عینک آفتابی
مشخص کردن شکل صورت با استفاده از اندازه 

راهنمای انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

عینک‌های آفتابی در فرم‌ها و شکل‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشند که باید مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به فرم صورت خود انتخاب کنید، در ادامه مطلب به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

فریم عینک مناسب فرم صورت
انواع فریم عینک مناسب فرم صورت
فریم عینک مناسب فرم صورت
انواع عینک آفتابی
فریم عینک مناسب فرم صورت
فریم عینک مناسب فرم صورت

عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی (تخم مرغی)

این فرم صورت از نظر تناسب چهره، ایده‌آل‌ترین شکل‌ها محسوب می‌شود و مشکلی برای خرید عینک وجود ندارد زیرا همه نوع عینک برای این صورت مناسب است. اما اگر می‌خواهید تناسب صورت خود را حفظ کنید بهتر است از فرم عینک‌هایی که عرض زیادی دارند استفاده کنید و توجه داشته باشید که فرم آن‌ها نه خیلی پهن باشد و نه خیلی باریک. عینک‌های ویفرر، کلاب مستر، خلبانی، پروانه‌ای، چند ضلعی، مستطیلی و مربعی شکل برای صورت‌های بیضی عالی هستند.
نکته: اگر اجزای صورت شما کوچک است هرگز به سراغ عینک‌هایی که فرم بزرگی دارند نروید و اگر هم حالت موهایتان چتری است به سراغ عینک‌های ریز گرد نروید.

عینک آفتابی زنانه
عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی (تخم مرغی)

عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

افرادی که صورتشان گرد است باید به دنبال عینک‌هایی باشند که زاویه‌دار هستند تا فرم صورتشان را به حالت مناسب تغییر دهد. بهترین عینک‌ها برای اینگونه افراد عینک‌هایی هستند که تقریبا خطوط فریم‌هایشان صاف است. عینک‌های مربعی، مستطیلی، پروانه‌ای و خلبانی برای این نوع صورت‌ها انتخاب مناسبی است.
نکته: برای انتخاب عینک حتما به اجزای صورت خود دقت کنید به عنوان مثال اگر چشم‌های شما بزرگ و دهانتان برجسته است عینک‌هایی با فرم‌های ریز و ظریف انتخاب مناسبی برای شما هستند.

عینک آفتابی زنانه
عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی

صورت‌هایی که به صورت قلبی شکل هستند معمولا پیشانی بزرگ و عریض‌تر از چانه و گونه‌ها است. برای اینگونه افراد عینک‌هایی با حالت متضاد فرم صورت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. عینک‌های خلبانی برای این فرم صورت‌ها بسیار مناسب هستند اما در کل می‌توان گفت همه عینک‌هایی با رنگ روشن که فرم گرد، چند ضلعی و پروانه‌ای دارند و قسمت بالایی آن‌ها بزرگتر از قسمت پایینی‌شان است، برای این فرم صورت‌ها بسیار مناسب هستند.

عینک آفتابی مردانه
عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی

عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

افرادی که دارای فرم صورت مربعی هستند باید از عینک‌های منحنی استفاده کنند زیرا اینگونه عینک‌ها بیشتر از هر نوع عینکی به این فرم صورت می‌نشیند. افرادی که فرم صورتشان مربعی است و در عین حال گونه‌ها و فک‌هایشان هم بزرگ است برای اصلاح این حالت می‌توانند از عینک‌هایی که بالاتر از حد معمول رو صورت می‌ایستند استفاده کنند زیرا با این نوع عینک‌ها توجه‌ها بیشتر به چشم‌های شما جلب می‌شود. در کل افرادی که صورت مربعی دارند می‌توانند عینک‌های با فریم خلبانی، کلاب مستر، ویفرر، بیضی، پروانه‌ای و گربه‌ای انتخاب کنند.

چه عینک آفتابی به صورت کشیده میاد
عینک آفتابی مناسب برای صورت مربعی

عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیل

افرادی که فرم صورت‌شان مستطیلی است کشیدگی صورت آن‌ها نسبت به عرض صورت‌شان بیشتر است. همچنین گونه‌های اینگونه افراد عموما برجسته و بینی‌هایشان درشت و استخوانی است. اگر قصد دارید تناسب را در فرم صورت خود ایجاد کنید می‌توانید از عینک‌هایی که دارای فرم با عمق بیشتر هستند استفاده کنید. انتخاب عینک با دسته‌های زیبا و تزئین شده برای اینگونه افراد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین پل عینک هر چه کمتر باشد، بینی‌تان کوتاه‌تر جلوه می‌کند.

توجه داشته باشید که اگر فرم صورت شما مستطیلی است به هیچ وجه به سمت‌ عینک‌های زاویه‌دار نروید. عینک با فریم‌هایی مانند کلاب مستر، خلبانی، گرد، ویفرر، گربه‌ای، چند ضلعی، پروانه‌ای و بیضی شکل برای شما عالی هستند.

عینک گرد به چه صورت هایی میاد
عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیل

عینک آفتابی مناسب برای صورت الماسی یا لوزی

یکی از نادرترین فرم‌های صورت، صورت‌های الماسی هستند. اینگونه افراد خط فک و طول چشم باریکی دارند و همچنین گونه‌هایشان در کنار عریض‌تر بودن ممکن است برجسته هم باشند. برای اینگونه افراد عینک‌هایی که دارای جزئیات زیاد و خطوط متمایز دارند پیشنهاد می‌شود. بهتر است ابتدا فرم‌های بدون لبه و گربه‌ای را امتحان کنید زیرا اینگونه فریم‌ها بیشتر به صورت‌های الماسی می‌نشیند. فریم‌های گرد، خلبانی، گربه‌ای و بیضی شکل از دیگر انواع فریم‌ها هستند که به این نوع صورت می‌آیند و می‌توانند عرض گونه تا گونه را کمتر به نمایش بگذارند و تمرکزها را از چانه زاویه‌دار به خود جلب می‌کنند 

فریم عینک مناسب فرم صورت
عینک آفتابی مناسب برای صورت الماسی یا لوزی

عینک آفتابی مناسب برای صورت مثلثی

صورت‌های مثلثی به دو شکل هستند. یک نوع مثلث به سمت بالا و نوع دیگر عکس آن. اگر فرم صورت شما به صورتی است که راس مثلث به سمت پایین است بنابراین شما می‌توانید عینک‌هایی همانند عینک‌های صورت قلبی را انتخاب کنید. اما اگر فرم صورت شما به صورتی است که راس مثلث به سمت بالا است و عرض پیشانی باریک است و همچنین فاصله بین گونه تا گونه با چانه‌تان زیاد است. برای آن که بتوانید عرض بالایی چهره‌تان را بیشتر نشان دهید بهتر است به سراغ عینک‌هایی با فریم‌های تزئینی و با جزئیات بیشتر در قسمت بالایی فریم بروید. برای شما عینک‌های گربه‌ای که از دو طرف بالا کشیدگی زیبایی دارند انتخاب بسیار مناسبی می‌تواند باشد. همچنین عینک‌های دیگری با فریم‌های بیضی، خلبانی، چند ضلعی، کلاب مستر، مستطیلی هم می‌توانند مناسب باشند.

مطلب مفید بود؟
5
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی