با انواع رژ لب آشنا شوید

آشنایی با انواع رژ لب
رژ لب‌ها یکی از لوازم آرایشی پر مصرف در میان بانوان است که در انواع مدل‌های مختلف و رنگ‌های مختلف موجود است. انتخاب رژلب مناسب زیبایی چهره را دوچندان کرده و جلوه خاصی به آرایش صورت می‌بخشد. برای آشنایی با انواع متنوع رژلب‌های موجود در بازار با ادامه این مطلب همراه شوید.

انواع رژ لب 

 رژلب یکی از پرکاربردترین و محبوبترین لوازم آرایشی در بین خانم‌ها محسوب می‌شود. استفاده از رژ لب به تنهایی تاثیر زیادی در زیبایی و تغییر چهره افراد دارد. در بازار لوازم آرایش، رژلب‌ها علاوه بر تنوع رنگ‌، در مدل و جنس هم بسیار متنوع هستند.

در این مقاله سعی شده تا شما را با انواع رژ لب و کاربرد آن‌ها آشنا کنیم:

انواع رژلب
آشنایی با انواع رژ لب

تاریخچه پیدایش رژ لب

قدمت استفاده از این وسیله آرایشی پر کاربرد به 5000 سال پیش بر‌می‌گردد. سوابق تاریخی نشان می‌دهد که ملکه مصر "کلئوپاترا" اطراف لب‌ها و چشمانش را رنگ می‌کرده است. رژ لب جامد توسط ابوالقاسم الزهراوی پزشک و جراح اندلسی اختراع شد. در قرن 16 در انگلستان، رنگ کردن لب‌ها توسط زنان روسپی و بازیگران صورت می‌گرفت. به مرور زمان ملکه انگلستان نیز با موم زنبور عسل و رنگ قرمز گیاهان لب‌ها را رنگ می‌کرد. از آن پس رنگ کردن لب‌ها در انگلستان درمیان اکثر خانم‌ها مرسوم شد.

اولین رژ لب تجاری در سال 1884 توسط شرکت "Guerlain" به بازار عرضه شد. در دهه 1940 یک شیمیدان آمریکایی اولین رژ لب با ماندگاری بالا را اختراع کرد. ( هنوز تا دهه 1930 رژ لب‌ها ماندگار نبود ) در سال 1990 شرکت بین المللی "Lip-Ink" رژ لب مایع بدون موم را به بازار عرضه کرد. پس از آن انواع مختلف رژ لب به وفور تولید و به بازار عرضه شد. امروزه انواع مختلفی از رژ لب در بازار لوازم آرایشی موجود می‌باشد.

انواع رژلب
آشنایی با انواع رژ لب 

  انواع رژ لب 

  • رژ لب جامد

رژ لب جامد یکی از پر‌کاربرد‌ترین نوع رژ لب در بازار است که استفاده از آن بسیار راحت است. تقریبا اکثر برند‌های مطرح دنیا این نوع رژ لب را تولید می‌کنند. متاسفانه بزرگترین ایراد این رژ‌ها، بسته بندی نامناسب آنهاست. درب آن‌ها زود شکسته شده و باعث می‌شود رژلب آلوده و غیر قابل استفاده شود. در هنگام خرید رژ لب جامد حتما از برند‌های معتبر که فاقد سرب بوده و پوکه‌ی خوبی دارند خریداری کنید تا از عدم شکستن در پوش و خراب شدن آن مطمئن باشید.

رژ لب جامد
رژ لب جامد

در ترکیبات رژلب جامد از موم استفاده می‌شود. بنابراین رطوبت طبیعی لب حفظ شده و از خشکی لب جلوگیری می‌شود. رژ لب جامد در دو نوع مات و براق به بازار عرضه شده است. امروزه رژ لب‌های مات از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این رژ لب پوشش دهی کامل و ماندگاری بیشتری دارد. رژ لب‌های مات طیف رنگی بیشتری داشته و برای مراسم‌های مختلف و مهمانی‌ها مناسب‌تر هستند. از معایب رژ لب‌های مات این است که باعث خشکی لب‌ها می‌شود.

رژ لب جامد
رژ لب جامد مات
  •  رژ لب مایع

این رژ لب‌ها جدید‌ترین فرمولاسیون را در بین باقی رژها داشته و به سرعت در حال رواج بین خانم‌هاست. این رژ لب‌ها ماندگاری و پوشش متفاوتی دارند. فاقد موم هستند و همانطور که از نام آن‌ها مشخص است به شکل مایع بوده و مانند برق لب در ظرف‌هایی استوانه‌ای شکل بسته بندی می‌شوند. برای استفاده از آن‌ها باید از براشی که روی درب آن‌ها موجود است استفاده شود. این رژ لب‌ها به خاطر خاصیت مرطوب کنندگی بالا برای افرادی که لب‌های آن‌ها خشک است مناسب‌تر است.
رژلب مایع در دو نوع براق و مات تولید می‌شود که می‌توان بر حسب سبک آرایش خود آن‌ها را انتخاب کرد.

رژ لب مایع
رژ لب های مایع

انواع رژلب‌های مایع

1.رژ لب مایع مات

رژ لب‌ مایع مات در ابتدا به حالت مایع هستند اما بعد از استفاده خشک شده و از روی لب‌ها پاک نخواهند شد. همچنین دارای پوشش رنگ و ماندگاری بالایی هستند. بعد از خشک شدن به حالت مخملی تبدیل شده و جلوه زیبایی به آرایش می‌دهند. ممکن است بعد از استفاده باعث خشک شدن و پوسته شدن لب‌ها شوند که برای حل این مشکل بهتر است بر روی آن از برق لب استفاده شود. برای مهمانی‌های رسمی بهتر است از نوع 24 ساعته آن برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

رژ لب مایع مات
رژ لب مایع مات

2. رژ لب مایع براق

این رژ‌های براق موقع استفاده بر روی لب‌ها رنگ کمتری به لب‌ها می‌دهند و تنها باعث ایجاد سایه‌ای روی لب‌ها می‌شوند و پوشش کاملی ندارند و رنگ لب‌ها را بیشتر مشخص می‌کنند. رژ لب‌های مایع براق ماندگاری خوبی ندارند. در صورت استفاده طولانی مدت باید آن‌ها را تمدید کرد. همچنین این رژ‌ها رطوبت و نرمی به لب‌ها می‌دهند و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کنند و بیشتر برای آرایش روزانه استفاده می‌شوند. 
مدل شاین رژ لب مایع برای میهمانی‌های شبانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رژ لب مایع براق
رژ لب مایع براق
  • تینت و لاک لب

لاک لب که همان رژ لب مایع می‌باشد بیشتر شبیه رژ لب‌های مات است. لاک لب ماندگاری فوق العاده‌ای دارد که به دلیل همین ماندگاری بالا و پوشش دهی عالی، برای آرایش عروس گزینه بسیار مناسبی است. این نوع رژلب حداقل 8 ساعت ماندگاری دارد. برای درشت‌تر کردن و حجم دهی به لب‌های نازک نیز از لاک لب استفاده می‌شود.

لاک لب
لاک لب یا تینت
  • رژ لب مدادی

رژ لب‌های مدادی برای حمل و نقل در داخل کیف آرایشی بسیار مناسب هستند چرا که ترس از شکستگی و خراب شدن آن داخل کیف وجود ندارد همچنین دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند. عمدتا چرب نبوده و بر روی لب‌ها حالت مخملی شکل می‌شوند. چنانچه حالت پیچی نداشته باشند باید برای استفاده مجدد با تراش‌های مخصوص تراشیده شوند. 

رژ لب مدادی
رژ لب مدادی
  • رژ لب ماژیکی

رژ لب‌های ماژیکی بافت سبکی بر روی لب دارند. دارای ماندگاری بالایی بر روی لب‌ها هستند و به اطراف لب پخش نمی‌شوند. برای افرادی که لب‌های خشکی دارند گزینه مناسبی نمی‌باشند. استفاده از رژ ماژیکی قبل از استفاده از سایر رژ‌لب‌ها موجب افزایش دوام و ماندگاری رژ لب می‌گردد. 

رژ لب ماژیکی
رژ لب ماژیکی
  • رژ لب پالتی

پالت رژ لب، دارای رنگ‌های متنوعی است که می‌توان با ترکیب این رنگ‌ها با هم به رنگ‌های جدید و بیشماری دست یافت.
رژ لب‌های پالتی دارای براش‌های مخصوصی هستند که با آن رنگ‌ها را ترکیب کرده و بر روی لب استفاده می‌شود که دارای ماندگاری متوسطی هستند. پالت رژلب علاوه بر تنوع رنگی بالا، باعث نرم کنندگی و لطافت لب‌ها شده و از خشک شدن و ترک لب‌ها جلوگیری می‌کند. این پالت را می‌توان در سفر با خود حمل کرد و به راحتی به انواع رنگ رژ‌ها متناسب با لباس و آرایش دسترسی داشت.
پالت رژلب بیشتر در آرایشگاه‌ها مورد استفاه قرار می‌گیرد. افرادی که خواهان تنوع در رنگ رژ لب هستند می‌توانند با خرید یک پالت رژ لب بدون سرب به چندین رنگ رژ دسترسی داشته باشند.

رژ لب پالتی
رژ لب های پالتی
  • براق کننده لب

برق لب یکی از انواع رژلب‌های مایع است اما رنگی ندارد و صرفا بعنوان براق کننده لب‌ها به کار می‌رود. زمانی که آرایش چشم زیادی دارید می‌توانید تنها با استفاده از برق لب، آرایشی لایت داشته باشید. ماندگاری برق لب‌ها متوسط رو به پایین است. اکثر برق لب‌ها دارای خاصیت ضد آفتاب و دارای spf می‌باشند. همچنین بیشتر برای آرایش روزانه استفاده می‌شوند. می‌توان از برق لب بر روی رژ‌های مات نیز استفاده کرد.

براق کننده لب
برق لب
  • بالم لب یا نرم کننده لب

بالم لب نوعی پماد یا موم است که حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده است که برای آبرسانی، چرب نگهداشتن لب‌ها، محافظت لب از سرما، محافظت از عوامل مضر محیطی، پرکردن خطوط لب‌ها و به عنوان ترمیم کننده ترک لب‌ها استفاده می‌شود. بالم لب، بدون ایجاد خاصیت چسبندگی و سنگینی از خشکی، ترک خوردن و پوسته شدن لب‌ها جلوگیری می‌کند. 

بالم لب
نرم کننده لب

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی