اشتباهات رایج در نگهداری از عینک طبی و آفتابی

نگهداری از عینک
افرادی که اهل عینک آفتابی هستند و یا از عینک طبی استفاده می‌کنند باید بدانند که اگر در نگهداری از آن‌ها دقت نکنند و نکات لازم را رعایت نکنند خیلی زود فرم عینک تغییر می‌کند و یا صدمه می‌بینید و غیر قابل استفاده می‌شود. در این مقاله اشتباهات رایج در نگهداری از عینک را بررسی کردیم. همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در نگهداری از عینک طبی و آفتابی

همه ما وقت زیادی را برای انتخاب فریم مناسب با صورت و همچنین طرح مورد علاقه عینک آفتابی و طبی خود صرف می‌کنیم. عینک‌های آفتابی و همچنین عینک‌های طبی از آن دسته اکسسوری‌هایی هستند که بیشتر زمان‌ها همراه ما هستند، اما گاهی اوقات در نگهداری از آن‌ها اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم.

با این مقاله در بازارگیت همراه باشید تا شما را با اشتباهات رایج در نگهداری از آن‌ها آشنا کنیم.

نگهداری از عینک
اشتباهات رایج در نگهداری از عینک طبی و آفتابی

اشتباهات رایج در نگهداری از عینک طبی و آفتابی

  • عینک آفتابی را روی سر خود نگذارید

اگر شما جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید اگر عینک را روی سر بگذارید خوشتیپ‌تر می‌شوید و یا زمانی که نیازی به عینک نداشتید باید آن را روی سر قرار دهید، باید بدانید که این کار اشتباه است و برای این موضع سه دلیل منطقی وجود دارد: 

  1. بعضی از عینک‌ها بالشتک بینی دارند که اگر در موهای شما گیر کنند برای خارج کردن آن ها باید فشاری وارد کنید، که این فشار موجب دفرمه شدن عینک می‌شود. 
  2. اگر یادتان برود که عینک روی سرتان است و خم شوید ممکن است عینک از روی سرتان بیوفتد و بشکند. 
  3. گذاشتن عینک بر روی سر موجب می‌شود که به دسته‌های آن فشار وارد شود و از حالت نرمال خارج شود.
نگهداری عینک طبی
عینک آفتابی را روی سر خود نگذارید
  • تنظیم عینک با صورت 

صورت هر شخص دارای مقداری نامتقارنی است که این نامتقارنی در هر شخص متفاوت است. در برخی از افراد گوش‌ها نامتقارن هستند و شاید کمی پایین‌تر باشند. به همین علت برای کاهش فشار عینک باید آن را با صورت خود تنظیم کنید. اما باید اینکار را به دست مغازه‌های معتبر بسپارید که بعضی از آن‌ها اینکار را به طور رایگان انجام می‌دهند.

  • عینک را بدون قاب و یا محافظ در کیف خود رها نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نگهداری از عینک این است که عینک را بدون قاب محافظ در کیف خود رها می‌کنید. اما به این فکر نمی‌کنید که این کار کم کم موجب آسیب دیدن و خراش عینک و در نتیجه موجب تعویض عینک می‌شود. اگر کیف شما کوچک‌تر از آن است که عینک را با قابش در کیف بگذارید بهتر است عینک را با استفاده از دستمال نرم بپوشانید و بعد آن را در محلی که فشار به آن نیاید بگذارید.

دستمال مخصوص عینک
عینک را بدون قاب و یا محافظ در کیف خود رها نکنید
  • از استفاده از عینک در دمای بسیار بالا خودداری کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نگهداری از عینک استفاده آن در دمای بسیار بالا است. به عنوان مثال هنگامی که هوا بسیار گرم است عینک‌تان را در ماشین و در زیر نور آفتاب قرار ندهید زیرا عدسی‌های به کار رفته در عینک در اثر گرما و نور شدید آسیب می‌بینند. در صورتی که به این مشکل برخوردید بهترین کار این است که عینک را از آفتاب و گرما دور نگه دارید.

  • برداشتن عینک با دو دست

هنگامی که می‌خواهید عینک را بر روی چشمتان بگذارید و یا آن را از چشمتان بردارید حتما این کار را با دو دست انجام دهید. زیرا برداشتن عینک با یک دست می‌تواند موجب از بین رفتن فرم طبیعی عینک شود. همچنین برداشتن عینک با دو دست و با آرامش می‌تواند موجب استحکام و دوام طولانی عینک شود.

درباره عینک طبی
برداشتن عینک با دو دست
  • حضور در فضاهای مختلف با عینک

هنگامی که در فضاهای غبار آلود و یا ساحل قرار می‌گیرد به هیچ عنوان شیشه عینک را با استفاده از دستمال تمیز نکنید. برای تمیز کردن عینک اول آن را با آب بشویید تا موادی مانند گرد و غبار، شن، ماسه و... از شیشه عینک پاک شوند و سپس آن را با دستمال مخصوص عینک تمیز کنید.

  • استفاده از اسپری مناسب برای عینک طبی و آفتابی

اگه برای تمیز کردن عینک از اسپری استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که باید از انواع اسپری مخصوص عینک کمک بگیرید. زیرا برخی از اسپری‌هایی که برای تمیز کردن سطوح کاربرد دارد معمولا در آن‌ها ترکیبات مواد شیمیایی وجود دارد که موجب خراش افتادن عینک شما می‌شوند. اگر اسپری مخصوص تمیز کردن شیشه عینک در دسترس نداشتید می‌توانید از آب و کمی مایع ظرف شویی کمک بگیرید.

اسپری عینک
استفاده از اسپری مناسب
  • قرار دادن عینک در معرض هوا

همیشه بعد از آنکه عینک خود را تمیز کردید آن را در معرض هوا قرار دهید تا به خوبی خشک شود. اگر نمی‌توانید صبر کنید با کمک دستمال مخصوص عینک، آن را به خوبی خشک کنید.

  • از هر وسیله‌ای برای تمیز کردن عینک استفاده نکنید

اگر خواستید عینک خود را تمیز کنید از حوله، پارچه، دستمال کاغذی، گوشه شال، روسری و... کمک نگیرید. زیرا اینگونه وسایل هر چقدر هم که برای پوست شما لطیف به نظر برسند اما می‌توانند موجب مخدوش شدن شیشه عینک شوند بنابراین حتما از دستمال مخصوص شیشه عینک استفاده کنید.

  • تمیز کردن شیشه عینک روزی یک بار

سعی کنید شیشه عینک آفتابی و یا طبی خود را روزی یک‌بار تمیز کنید. همچنین زمانی که عینک‌تان را داخل قاب و یا روی میز قرار می‌دهید برای جلوگیری از خط افتادن شیشه‌ها آن‌ها را به سمت بالا قرار دهید.

مطلب مفید بود؟
3
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی