طرز تهیه صحیح دمنوش به در خانه برای رفع اضطراب و آرامش

تهیه دمنوش به
میوه "به" از آن دسته میوه‌هایی است که طرفدار ندارد و معمولا به خاطر سفت بودن و طعم گس آن در سبد پذیرایی نیز جایی ندارد اما مربا و دمنوش "به" بسیار پرطرفدار و خوشمزه است زیرا خواص "به" به قدری زیاد است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این مقاله حتما آن را خشک و یا مربا کنید.

طرز تهیه صحیح دمنوش "به" در خانه برای رفع اضطراب و آرامش

به میوه زرد رنگی است که مربای آن در میان ایرانی‌ها بسیار طرفدار دارد. باید بدانید که این میوه در طب سنتی ایران با نام "سفرجل" شناخته شده است. "به" دیر هضم بوده و به آهستگی از معده عبور می‌کند اما دمنوش و مربای به این عوارض را در پی ندارند.

در این مقاله به بررسی میوه به و خواص دمنوش به برای آرامش اعصاب می‌پردازیم. همراه ما باشید.

دمنوش برگ به
طرز تهیه صحیح دمنوش به در خانه برای رفع اضطراب و آرامش

به چیست؟

درخت میوه به بسیار شبیه به درخت سیب و گلابی است و به عنوان درخت برگ ریز و نسبتا کوچکی شناخته می‌شود. هنگامی که میوه "به" رسیده می‌شود به رنگ طلایی مایل به زرد در می‌آید و حالتی شبیه به گلابی به خود می‌گیرد. این میوه حاوی مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای غذایی است.

دمنوش برگ به
میوه "به"

خواص دمنوش به

در ادامه خواص بی‌نظیز دمنوش به را می‌خوانید:

به، سرشار از مواد مغذی

دمنوش به حاوی بسیاری از فیبرها و همچنین ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن است.

به، سرشار از آنتی اکسیدان

دمنوش به سرشار از آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات انجام گرفته نشان داده شده است که وجود برخی از آنتی اکسیدان‌ها در به می‌تواند موجب کاهش التهابات در بدن و همچنین بروز بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

خواص دمنوش به
خواص دمنوش به

برطرف کردن مشکلات گوارشی با مصرف به

از زمان‌‌های گذشته تا به حال از این میوه برای درمان انواع اختلالات گوارشی استفاده می‌کردند. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته نشان داده شده که عصاره گیاه به می‌تواند از بافت روده در برابر بروز آسیب‌هایی همچون بیماری‌های التهابی جلوگیری کند.

کنترل حالت تهوع ناشی از بارداری با "به"

طبق تحقیقات انجام گرفته نشان داده شده است که این میوه از علائم رایج در اوایل بارداری همچون حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند.

خواص دمنوش به
خواص دمنوش به برای حالت تهوع

تنظیم فشار خون با مصرف به

عصاره میوه "به" به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خواص هل: آیا خواص هل سبز در چای داغ از بین می‌رود؟

همه چیز درباره زیره سبز، قاتل چربی شکم و چاقی!

از دیگر خواص دمنوش به می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوشبو شدن عرق بدن
  • جلوگیری از سقط جنین
  • تاثیرات مثبت بر روی فکر و ذهن
  • تقویت کبد قلب و معده
  • جلوگیری از بروز افسردگی
  • تحریک کننده اشتها
  • درمان زخم معده
  • جلوگیری از التهاب پلک
  • پایین آوردن کلسترول خون
خواص دمنوش به
خواص دمنوش به

روش خشک کردن به برای دمنوش

  • ممکن است که خشک کردن "به" برای تهیه دمنوش خانگی کمی سخت و زمان‌بر باشد، اما این کار بسیار دلنشین است. اگر قصد تهیه دمنوش به را دارید ابتدا شما باید "به" رسیده و شیرین ایرانی را تهیه کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:
  • ابتدا باید به‌ها را به خوبی بشویید تا پرزهای روی آن از بین برود. سپس اگر پوست "به" کاملا زرد بود نیازی به پوست گرفتن آن نیست.
  • بعد از انجام مرحله قبل شما باید به را با رنده فلزی خلال کنید تا به قطعاتی به طول 3 سانتی‌متر و قطر 2 میلی‌متر در بیاید.

توجه: اگر این قطعات کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر باشند ممکن است که در مراحل بعدی برای شما مشکل ایجاد کند.

  • بعد از رنده کردن به آن را در سینی پهن کنید و سینی را بر روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم بگذارید. این گرما می‌تواند از طریق شوفاژ انجام گردد.

توجه 1: با توجه به گرما و رطوبت هوا ممکن است که یک تا دو روز طول بکشد تا قطعات "به" کاملا خشک شوند.
توجه 2: توجه داشته باشید که خشکی "به" نباید آنقدر زیاد باشد که به مانند چوب کبریت شکسته شوند.

روش خشک کردن به برای دمنوش
روش خشک کردن "به" برای دمنوش
  • در این مرحله یعنی مرحله پایانی برای تهیه دمنوش "به" شما باید به را بو بدهید. برای انجام این کار یک ماهیتابه فلزی را بر روی شعله گاز قرار دهید و بعد از آن که ظرف به خوبی داغ شد یک قطره آب در آن بریزید اگر آب به پرش درآمد و زود بخار شد زمانی است که شما باید خلال‌های به خشک شده را به یکباره داخل ماهیتابه بریزید و به سرعت پس از آن که خلال‌ها را داخل ماهیتابه ریختید با قاشق چوبی آن‌ها را هم بزنید تا با حرارت به طور یکسان همگی بپزند. در این مرحله باید خلال‌ها به رنگ قهوه‌ای پررنگ برسند. البته توجه داشته باشید که کل آن‌ها ممکن است که به سرعت بسوزند. بنابراین باید مدام آن‌ها را هم بزنید. همچنین ممکن است که از خلال‌ها کمی دود بلند شود در این صورت نگران نباشید زیرا این حالت دودی می‌تواند به خوشرنگ‌تر شدن دمنوش کمک کند.
  • بعد از آن که "به" تغییر رنگ پیدا کرد و بو داده شد ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا به خنک شود سپس آن را داخل ظرف دربسته شیشه‌ای بریزید و آن را به دور از رطوبت نگهداری کنید.
روش خشک کردن به برای دمنوش
روش خشک کردن به برای دمنوش

طرز تهیه دمنوش به

برای تهیه دمنوش به برای هر نفر شما باید یک قاشق غذ اخوری "به" خرد شده را داخل یک قوری بریزید. اگر مقداری زعفران به این دمنوش اضافه کنید به خاصیت این دمنوش می‌افزایید و همچنین مزه و رنگ دمنوش نیز بهتر می‌شود. این دمنوش شیرین است و نیازی به شیرین‌ کننده دیگری ندارد اما اگر دوست داشتید که دمنوش‌تان کمی شیرین‌تر شود می‌توانید از نبات استفاده کنید.

طرز تهیه صحیح دمنوش به
طرز تهیه دمنوش به

طرز تهیه دمنوش به و دارچین

برای تهیه دمنوش "به" و "دارچین" شما باید یک قاشق غذا خوری به خشک شده را به همراه هل و دارچین داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه آن را بر روی بخار آب بگذارید تا دم بکشد. پس از آن آب را از صافی رد کنید و یک قاشق چای‌خوری زعفران آب کرده را به آن اضافه کنید. دمنوش‌تان را شیرین کنید.

دمنوش به و دارچین
طرز تهیه دمنوش به و دارچین

طرز تهیه دمنوش به و سیب

دمنوش به و سیب یکی از دمنوش‌های پرطرفدار در میان افراد ایرانی است. شما از این دمنوش می‌توانید در مجالس و مهمانی‌های خود استفاده کنید. دمنوش به و سیب مزه بسیار خوبی دارد و از خاصیت فراوانی نیز برخوردار است.

مواد مورد نیاز برای تهیه دمنوش به و سیب

  • پرک سیب خوش به مقدار لازم
  • میوه به خشک به مقدار لازم
طرز تهیه دمنوش به و سیب
طرز تهیه دمنوش به و سیب

طرز تهیه دمنوش به و سیب

برای تهیه دمنوش به و سیب شما باید 5 برگ به و چهار برگ سیب را داخل قوری بریزید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن دمنوش می‌توانید از دارچین و زعفران نیز استفاده کنید. شما باید به مدت 20 دقیقه آن را بر روی حرارت بگذارید تا خوب دم بکشد سپس آن را از صافی رد کرده و نوش جان کنید. اگر قصد شیرین کردن دمنوش خود را دارید می‌توانید از یک تکه نبات استفاده کنید

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی