مزایا و معایب فر دائمی مژه را بدانید

مزایا و معایب فر دائمی مژه
لیفت مژه یا همان فر دائمی مژه روشی دائمی برای فر کردن و حالت دادن به مژه‌ها است که توسط یک متخصص ماهر و معمولا در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. در این روش با استفاده از مواد مخصوصی که روی مژه‌ها قرار می‌گیرد، مژه‌ها فر شده که حدود 3 هفته تا 1 ماه بسته به نوع مژه‌ها و رشد آن‌ها ماندگاری دارد.

مزایا و معایب فر دائمی مژه را بدانید

اغلب خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای حالت دادن و یا تقویت مژه‌های خود هستند که بیشتر آن‌ها به سمت دستگاه‌های فر کننده مژه و یا اکستنشن می‌روند، اما باید بدانید این روش‌ها، روش‌های فوری و موقتی هستند که امکان دارد به مرور زمان به مژه‌ها آسیب وارد کنند.

در حال حاضر روشی برای تقویت و فر کردن مژه‌ها وجود دارد که دیگر لازم نیست خانم‌ها از روش‌هایی مانند ریمل‌های حجیم یا فرمژه استفاده کنند، فقط کافی است که از روش لیفت مژه یا همان فر دائمی استفاده کنند.

در ادامه این مقاله شما را با فر مژه دائمی و لیفت مژه بیشتر آشنا می‌کنیم.

درباره لیفت مژه
فر دائمی یا لیفت مژه

فر دائمی یا لیفت مژه چیست؟ 

فرمژه دائمی یا همان لیفت مژه یک روش نیمه دائمی است که تا چند هفته می‌تواند مژه‌ها را حالت دهد بدون اینکه نیازی به ریمل باشد. فر دائمی همانند فر مو که موهای شما را فر می‌کند، مژه‌های پلک بالا را فر کرده و آن‌ها را خوش حالت می‌کند و همان کارهایی که ریمل یا فر کننده مژه به صورت غیر دائمی انجام می‌دهند را به طور نیمه دائمی انجام می‌دهد. در این روش از یک چسب ویژه و محلول فر کننده برای نگه داری مژه‌ها در جای خود استفاده می‌شود که قبل از انجام اینکار باید دستور عمل‌های لازم را یاد بگیرید تا هر زمان که لازم به ترمیم بعدی مژه‌ها شد نتایج قبلی بر روی مژه باقی مانده باشد.

نکته مهم: 
باید توجه داشته باشید زیبایی و طبیعی شدن مژه‌ها در این روش، بستگی به نحوه انجام این کار، شخصی که این کار را انجام می‌دهد و موادی که استفاده می‌شود دارد که اگر این عوامل درست نباشند ممکن است ترتیب و نظم مژه‌هایتان بهم بریزد و برای مرتب کردن آن‌ها مجبور به استفاده از فر مژه شوید. بنابراین این نکات را حتما رعایت کنید.

لیفت مژه چیست
لیفت مژه چیست

نکات مهم قبل از فر کردن دائمی مژه‌ها

در ابتدای کار قبل از انجام فر دائمی مژه‌ها باید نظرات خود را با متخصص این امر زیبایی در میان بگذارید. به عنوان مثال چگونه از مژه‌هایتان بعد از انجام لیفت مژه مراقبت کنید و یا اگر می‌خواهید مژه‌هایتان را رنگ کنید باید درباره رنگ مژه و تاثیر آن بر روی مژه با متخصص خود صحبت کنید. 
در بعضی مواقع این گفتگو قبل از انجام فر دائمی مژه انجام می‌شود اما قبل از انجام لیفت مژه امکان دارد متخصص بخواهد روی پوستتان تستی انجام دهد که این روند کمی به طول می‌انجامد ولی این کار ضروری است و برای آن است که متخصص مطمئن شود که پوست شما حساسیتی به مواد شیمیایی مورد استفاده برای لیفت مژه ندارد و خطری پوست پلک و چشم شما را تهدید نمی‌کند.

فر دائمی مژه
فر دائمی مژه

روند انجام فر دائمی یا لیفت مژه

در ابتدای کار، متخصص مژه‌ها را با یک چسب ضعیف می‌پوشاند. این ماده چسب مانند در حالی که برای مژه‌ها و پلک شما از غلطک فومی، گیره‌ و میله‌های حرارتی استفاده شده است، مژه‌ها را در جای خود نگه می‌دارد. در این قسمت متخصص از شما می‌پرسد که می‌خواهید مژه‌هایتان محکم بایستند یا سست‌تر. در این مرحله هنگامی که مژه‌هایتان در جای خود ثابت ماند، باید چشم‌های خود را ببندید تا متخصص با استفاده از برس کوچک و یا محلول فر کننده، لوسیون لیفتینگ را به مژه‌هایتان بزند.

از این ماده برای نرم‌تر کردن و انعطاف پذیری مژه‌ها و همچنین از بین بردن حالت موی مژه‌ها نیز استفاده می‌شود. در نهایت مژه‌های شما با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده که باید در همین حالت به مدت 5 تا 15 دقیقه باقی بمانید. پس از آنکه این مدت زمان به اتمام رسید، متخصص آخرین مرحله از این کار را شروع می‌کند و آخرین ماده را به مژه‌هایتان می‌زند. این ماده محلولی خنثی است که به عنوان فعال کننده مژه‌ها عمل می‌کند. این عمل برای آن است که شکنندگی‌های ایجاد شده بر اثر فر کنندگی از بین برود و مژه‌ها بازسازی شوند. 
یک بار دیگر برای تسکین مژه‌ها، آن‌ها با یک پوشش پلاستیکی پوشانده می‌شوند که باید به مدت 5 تا 15 دقیقه در همان حالت بمانید. همچنین در این مرحله ممکن است متخصص به شما یک ماسک چشم هم بدهد. در نهایت متخصص با استفاده از آب، مواد و محلول‌ها را پاک کرده و در نهایت مژه‌ها را با شانه جدا و خشک می‌کند.

نحوه انجام فر دائمی مژه
نحوه انجام فر دائمی مژه
هزینه لیفت یا فر مژه دائمی
لیفت مژه چگونه انجام می‌شود؟

فواید لیفت مژه:

  • در این روش، مژه‌های صاف و بدون حالت، کاملا حالت‌دار و فر می‌شوند. 
  • اگر شما فردی هستید که هر روز از فر مژه استفاده می‌کنید با این روش می‌توانید تا چند هفته از فر کردن مژه به صورت روزانه راحت شوید. 
  • با این روش همیشه و همه جا مژه‌های حوش حالت و فری دارید.
فواید لیفت مژه
فواید لیفت مژه

عوارض لیفت مژه:
این روش فر مژه مورد تایید FDA قرار نگرفته است و ممکن است برخی خطرات را در پی داشته باشد. در هر حال همانطور که مشخص است چشم‌ها ناحیه حساسی هستند که در هنگام مواجه با مواد شیمیایی دچار التهاب می‌شوند. به صورت کلی از عوارض لیفت مژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محلول استفاده شده ممکن است منجر به خارش، تاول، التهاب و یا قرمزی شود. همچنین اگر محلول مدت زمان زیادی را باقی بماند ممکن است باعث ریزش مژه‌ها نیز شود.
  • اگر این محلول با چشم برخورد کند، زخمی روی چشم به وجود می‌آید. 
  • اگر همه چیز در مرحله اول، درست پیش برود در جلسات ترمیم بعدی ممکن است مژه‌ها خشک، ترد و مستعد شکنندگی شوند. 
  • اگر پوستتان حساس است، گل مژه دارید و یا سابقه خشکی چشم دارید ممکن است در معرض خطر بیشتری بعد از لیفت مژه باشید. اگر شما هر یک از این شرایط را داشتید حتما نزد متخصص پوست بروید تا مشکلاتی در پی لیفت مژه وجود نداشته باشد.
عوارض لیفت مژه
عوارض لیفت مژه

مراقبت‌های پس از انجام لیفت مژه

  1. برای آنکه سرم مژه‌ها خشک شوند به مدت 24 ساعت به مژه‌هایتان دست نزنید و از شنا کردن، رفتن به سونا و بخور دادن به صورت خودداری کنید.
  2. تا 48 ساعت بعد از استفاده از فر مژه، از زدن سایه چشم، ریمل، کانسیلر و هر نوع آرایشی در نزدیکی چشم خودداری کنید زیرا موجب کاهش فر مژه‌ها می‌شوند.
  3. اگر متوجه هر گونه حساسیت، تحریک چشم، خارش زیاد و یا تورم شدید، حتما نزد پزشک بروید و این مسئله را با او در میان بگذارید.
مراقبت‌های پس از انجام لیفت مژه
مراقبت‌های پس از انجام لیفت مژه

آیا لیفت مژه به مژه‌ها آسیب می‌زند؟ 

در این روش کمترین آسیب به مژه‌های شما وارد می‌شود زیرا لیفت مژه برای بهبود و ترمیم مژه بسیار کارایی دارد. شاید بیشترین آسیب را به این مورد بتوان ارتباط داد که شما در طول ترمیم مژه خود نیاز است که چشم‌هایتان را ببندید و اگر فردی هستید که استرس دارید بهتر است که در طول ترمیم آرامشتان را حفظ کنید.

هزینه لیفت یا فر مژه دائمی

هزینه این کار در هر جایی متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی همچون محل انجام این کار، متخصص این کار، لوازم مورد استفاده و... دارد. برخی از افراد هم هستند که کیت مخصوص به این کار را خودشان خریداری می‌کنند و این کار را در منزل انجام می‌دهند که قیمت در این صورت کمتر می‌شود. اما به طور کلی هزینه این کار زیبایی گران نیست.

درباره لیفت مژه
 لیفت یا فر مژه دائمی

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. روش لیفت مژه یا همان فر مژه دائمی چقدر موثر است؟

    در حالی که هیچگونه مطالعات رسمی و تاییدیه‌ای در رابطه با اثر بخشی لیفت مژه وجود ندارد، اما بسیاری از بلاگرها، سایت‌ها و پیج‌های آرایشی از نتایج موفقیت آمیز این روش گفته‌اند.
  2. تفاوت اکستنشن مژه و لیفت مژه چیست؟

    قبل از آنکه لیفت مژه طرفداران زیادی پیدا کند، اکستنشن مژه روشی عالی برای فر کردن مژه‌ها و پر پشت کردن آن‌ها بود. در لیفت مژه، مژه‌های طبیعی خود شما زیباتر می‌شود و حالت می‌گیرند اما در اکستنشن مژه، مژه‌های مصنوعی به مژه‌های شما اضافه می‌شوند که ممکن است گاهی طبیعی به نظر نرسند.
  3. میزان ماندگاری فر یا لیفت مژه چقدر است؟

    فر مژه دائمی یا همان لیفت مژه از 4 هفته تا 3 ماه باقی می‌ماند. این مدت زمان به رشد مژه‌های شما بستگی دارد. هنگامی که مژه‌های قبلی می ‌افتند و مژه‌های جدیدی رشد می‌کنند، فر مژه‌ها کم می‌شود و احتیاج به ترمیم پیدا می‌کنند.
مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی