معرفی 10 شامپوی برتر ضد شوره سر با اثرگذاری عالی

شامپوی ضد شوره
شوره سر می‌تواند موجب دردسرهای زیادی شود و حالت ناخوشایندی برای مو و پوست به وجود آورد. اگر به دنبال راه حلی برای درمان شوره سر نباشید به مرور زمان دچار مشکلات فراوانی مانند ریزش مو، خارش و التهابات کف سر می‌شوید. درمان شوره سر با استفاده از شامپوی ضد شوره یکی از روش‌های درمانی خوب محسوب می‌شود

معرفی 10 شامپوی برتر ضد شوره سر با اثرگذاری عالی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دچار شوره سر شده باشید و برای درمان آن به دنبال شامپوی ضد شوره خوب و اثر گذار باشید تا با آن مشکل خود را برطرف کنید. در این مقاله از بازارگیت 10 مدل از بهترین شامپوهای ضد شوره را معرفی می‌کنیم. 

بهترین شامپوی ضد شوره
درمان شوره سر با شامپوی ضد شوره

به طور کلی شامپوی ضد شوره باید حاوی ترکیبات زیر باشد:

  • سولفید سلنیوم 5 درصد
  • قطرات زغال سنگ 
  • مشتقات زینک 
  • کتوکونازول 1.5 درصد
  • سالیسیلیک اسید 
  • تی تری اویل 6 درصد 

با توجه به موارد بالا قبل از خرید شامپو ضد شوره به فرمولاسیون آن توجه داشته باشید تا این مواد در ترکیبات آن‌ها به کار رفته باشد.

شامپوی ضد شوره
ترکیبات شامپوی ضد شوره

10 مدل از محبوب‌ترین شامپوهای ضد شوره

هنگامی که نام شامپو ضد شوره می‌آید، بسیاری از برندهای مختلف با قیمت‌های متفاوت مطرح می‌شوند. این امر ممکن است موجب سردرگمی فرد شود. اما جای هیچ نگرانی نیست. در ادامه همراه ما باشید.

1. شامپو هد اند شولدرز (Head & shoulders): 
یکی از شامپوهای مطرح که احتمالا نام آن به گوشتان خورده، شامپو ضد شوره هد اند شولدرز است. این شامپو دارای خاصیت نرم کنندگی است که در کنار آن موجب از بین بردن شوره‌ها هم می‌شود. همچنین این شامپو حاوی ترکیبات زینک است که این ماده توانایی از زین بردن شوره های سر را نیز دارد. علاوه بر فواید آن این شامپو مناسب انواع موهاست و تمامی افراد و حتی افرادی که موهایشان را رنگ کرده اند هم میتوانند از این شامپو استفاده کنند. با توجه به حجم و قیمت مناسبی که این شامپو دارد موجب شده این شامپو طرفداران زیادی را به دست آورد. شامپو هد اند شولدرز PH پوست سر را تنظیم میکند و آبرسانی به آم را انجام میدهد که این امر مناسب کسانی است که از خشکی پوست سر رنج میبرند.

شامپو ضد شوره هد اند شولدرز
شامپو ضد شوره هد اند شولدرز

2. شامپو ضد شوره فولیکا:
فولیکا، یکی از برندهای مطرح لوازم بهداشتی ایرانی است. با توجه به اینکه این شامپو توانسته مصرف کنندگان داخلی زیادی را به خود جذب کند، کارایی خود را در این امر ثابت کرده است. شامپو ضد شوره فولیکا یکی از شامپوهای مناسب برای از بین بردن شوره است که می‌توانید شوره چرب و خشک را با استفاده از شامپو مختص به خود از بین ببرید. البته پس از استفاده از شامپو مخصوص ضد شوره چرب یا خشک باید از شامپو مخصوص روزانه فولیکا استفاده کنید تا میزان بازگشت شوره سر به حداقل برسد.

شامپو ضد شوره فولیکا
شامپو ضد شوره فولیکا

3. شامپو ضد شوره کلیر:
شاید فکر کنید که شهرت کلیر تنها به دلیل افراد خاصی است که آن را تبلیغ می‌کنند. اما واقعیت اینطور نیست، شامپو کلیر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شامپوهای ضد شوره در میان مصرف کنندگان است. این شامپو به دلیل قدرت تاثیر گذاری و کارایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی کسب کند و بسیاری از توجه‌ها را به خود جلب کند. شما می‌توانید شامپوی مخصوص آقان یا خانم‌ها را تهیه و از آن استفاده کنید.

شامپو ضد شوره کلیر
شامپو ضد شوره کلیر

4. شامپو ضد شوره لروکس مدل keratin:
یکی دیگر شامپوهای شناخته شده و پرطرفدار برای شوره، شامپو ضد شوره لروکس است. این شامپو مناسب افرادی است که علاوه بر شوره سر و خشکی پوست در اثر استفاده از مواد شیمیایی به موهایشان آسیب زده‌اند. این شامپو حاوی روغن کراتین و نرم کننده است که علاوه بر درمان شوره سر می‌تواند موها را خوش حالت و نرم کند.

شامپو ضد شوره لروکس مدل keratin
شامپو ضد شوره لروکس مدل keratin

5. شامپو ضد شوره اویدرم:
شامپو اویدرم یکی از بهترین شامپوهای ضد شوره برای کسانی است که شوره سر شدید دارند یا به طور مداوم از آن رنج می‌برند و یا کسانی که دارای شوره سر مزمن هستند. این شامپو حاوی ترکیبات ضد قارچ و ضد شوره همچون پیریتیون روی، سیجلوپیروکس، اسید سالیسیلیک، عصاره‌های گیاهی، روغن درخت چای و... است.

شامپو ضد شوره اویدرم
شامپو ضد شوره اویدرم

6. شامپو ضد شوره ایروکس:
شامپو ضد شوره ایروکس با استفاده از ایمن‌ترین و جدیدترین ترکیبات ضد شوره و قارچ می‌تواند شوره سر را از بین ببرد. این شامپو دارای خواص ضد التهاب و ضد خارش است که حاوی ترکیبات گیاهی موثر در کنترل و پیشگیری از ریزش مو است. همچنین از خاصیت‌های دیگر این شامپو می‌توان به خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی آن اشاره کرد. همچنین افراد با انواع موها می‌توانند از این شامپو استفاده کنند که این به نوبه خود یکی از مزیت‌های این شامپو است.

شامپو ضد شوره ایروکس
شامپو ضد شوره ایروکس

7. شامپو ضد شوره لافارر: 
 این شامپو مناسب کسانی است که موهای چرب و کدری دارند. از ترکیبات این شامپو می‌توان به اسید سالیسیلیک، اکتوپیروکس، میمگارول، آلفا گلوکالیگوساکارید، عصاره آلوئه ورا، عصاره رزماری، ویتامین E و B5 اشاره کرد که تمامی این ترکیبات، شوره‌های روغنی را کنترل و از بین می‌برند.

شامپو ضد شوره لافارر
شامپو ضد شوره لافارر

8. شامپو ضد شوره سریتا:
این شامپو خاصیت درمان انواع شوره سر به خصوص شوره چرب و درماتیت سبورئیک را دارد که می‌توانید ریزش ناشی از شوره سر را درمان کند. از خواص دیگر این شامپو می‌توان به از بین بردن قارچ عامل شوره، کنترل میزان چربی پوست سر، رفع خارش، رفع قرمزی پوست سر و درمان التهاب اشاره کرد.

شامپو ضد شوره سریتا
شامپو ضد شوره سریتا

9. شامپو ضد شوره استم سل:
شامپو ضد شوره استم سل فاقد هر گونه مواد شیمیای مضر است که برای مصرف روزانه بسیار مناسب است. ترکیبات این شامپو کاملا گیاهی بوده و پس از دکلره، کراتینه و رنگ مو می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از عوامل کف کنندگی این شامپو سولفات داخل آن است تا مصرف کننده رضایت کامل داشته باشد زیرا برخی از مصرف کنندگان پس از استفاده از شامپوهایی که سولفات نداشتند و کف خوبی نمی‌کردند موهایشان به یکدیگر گره می‌خورد و حالت خود را از دست می‌داد. از فواید این شامپو می‌توان به تسکین خارش، کاهش شوره و درمان التهابات پوست اشاره کرد.

شامپو ضد شوره استم سل
شامپو ضد شوره استم سل

10. شامپو ضد شوره سینره:
شامپو ضد شوره سینره، با ترکیبات ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی برخی گیاهان مانند آویشن، پرسیاوش و بید تهیه شده است. نشانه‌های درمانی این شامپو در همان هفته اول شروع می‌شود و در عرض یک ماه می‌توانید شاهد درمان پوسته ریزی، خارش و قرمزی پوست سر شوید. از خواص این شامپو می‌توان به رفع شوره سر، رفع التهاب، خشکی و خارش اشاره کرد.

شامپو ضد شوره سینره
شامپو ضد شوره سینره

نکات مهم:

  • اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، حتما برای استفاده از شامپوی ضد شوره با پزشک خود مشورت کنید. زیرا برخی از شامپوها در فرمولاسیون خود از موادی استفاده می‌کنند که ممکن است آن مواد برای بارداری یا شیردهی خطرناک باشند. 
  • میزان مصرف شامپو ضد شوره بستگی به PH آن دارد. هر چه PH شامپو ضد شوره ملایم‌تر باشد برای مصارف روزانه مناسب‌تر است. 
  • معمولا پس از استفاده یک دوره مداوم از یک شامپو ضد شوره خاص، پوست و موهای شما نسبت به آن ترکیبات مقاوم می‌شود و عملا شامپو مورد نظر دیگر کارایی اول خود را ندارد. بنابراین بهتر است از چند شامپوی متفاوت به صورت دوره‌ای استقاده کنید تا شامپوها اثر گذاری خود را حفظ کنند.
مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی