10 روش خانگی و عالی برای درمان شوره سر

بهترین راه های درمان شوره سر
اگر به شوره سر مبتلا هستید و روش‌های بسیاری را برای درمان استفاده کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفتید، ما در بازارگیت و به صورت اختصاصی در این مقاله 10 روش خانگی و سنتی برای درمان شوره سر را جمع آوری کرده‌ایم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

10 روش خانگی و عالی برای درمان شوره سر

یکی از مشکلات پوستی رایج در بین افراد شوره سر است. شوره سر یک عارضه پوستی است که با علائمی مانند پوسته پوسته شدن پوست سر، خارش، قرمزی و سوزش سر نمایان می‌شود. درصد بسیار زیادی از افراد در جهان به ویژه آقایان از شوره سر رنج می‌برند و به دنبال راهی برای درمان و یا کنترل آن هستند. 
بروز شوره سر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد شایع ترین دلیل بروز آن، وجود قارچ طبیعی در پوست سر است و معمولا در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان اوج می‌گیرد. 
علاوه بر قارچ‌ها عوامل دیگری نظیر خشکی پوست، چربی بیش از حد پوست، شرایط خاص پوستی و استفاده از محصولات مراقبت از پوست و موی ناسازگار می‌توانند باعث ایجاد شوره سر در افراد شوند. 

درمان سریع شوره سر
درمان خانگی سریع شوره سر 

پیشگیری از بروز شوره سر

قبل از اینکه به سراغ راه‌های درمان شوره سر برویم بهتر است به راه‌های پیشگیری از آن بپردازیم. توجه کنید که عوامل زیادی باعث ایجاد این مشکلی پوستی می‌شوند پس بهتر است به آن‌ها بها دهید. به عنوان مثال استفاده از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی مانند لوریل سولفات و پارابن می‌توانند برای پوست سر زیان آور باشند. همچنین نوع تغذیه و کمبود ویتامین ب و مواد معدنی در بدن نیز باعث بروز این مشکل خواهد شد. برای جلوگیری از ابتلا به شوره سر بهتر است کمتر از شکر استفاده کنید و همواره از مواد بهداشتی سازگار با پوست سر برای شستشو استفاده کنید. 

درمان خانگی شوره سر

  • درمان شوره سر با روغن نارگیل 

روغن نارگیل تاثیر به سزایی در درمان شوره سر و توقف خارش سر دارد. این روغن به دلیل خواص ضد قارچی که در خود دارد می‌تواند یک درمان خوب و کامل برای پوسته پوسته شدن پوست سر باشد. برای استفاده از روغن نارگیل بهتر است آن را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و ترکیب حاصل را به خوبی بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید و اجازه دهید تا حدود 20 دقیقه بر روی موها بماند. پس از آن موها را با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در طول هفته تکرار کنید تا شاهد کاهش شوره سر خود باشید. 

خواص روغن نارگیل برای مو
درمان شوره سر با روغن نارگیل 
  • درمان شوره سر با ماست 

ماست یک درمان خوب برای شوره سر به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش مقداری ماست ساده را بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید برای دقایقی بر روی پوست سر بماند و سپس آن را بشویید. استمرار در استفاده از این روش باعث از بین رفتن شوره سر خواهد شد. 

درمان خانگی شوره سر
درمان شوره سر با ماست
  • درمان شوره سر با آسپیرین 

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به روند درمان شوره سر کمک کند استفاده از قرص آسپیرین است. حتما می‌پرسید چطور؟ 

برای این کار باید دو عدد قرص آسپیرین را به خوبی له کرده و پودر به دست آمده را به شامپوی خود اضافه کنید. با هر بار شستشو این ماده بر روی پوست سر قرار گرفته و اثرات درمانی خود را به جا می‌گذارد. 

  • درمان شوره سر با سرکه سیب 

سرکه سیب و آب سیب هر دو تاثیر به سزایی در بهبود مشکلات پوستی به خصوص شوره سر دارند. سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می‌تواند یک درمان خوب برای قارچ‌های پوستی باشد. 

مقداری سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید و موها را با آن ماساژ دهید. این کار را تا حدی که تمام نقاط سر به این ترکیب آغشته شود ادامه دهید و اجازه دهید که بر روی پوست بماند. سپس با آب موها را شستشو دهید. برای دریافت نتیجه مطلوب بهتر است هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید. 

درمان شوره سر با سرکه سیب
درمان شوره سر با سرکه سیب
  • درمان شوره سر با جوش شیرین 

مقداری جوش شیرین را بردارید و به پوست سر بمالید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید و پس از آن با آب موها را بشویید. جوش شیرین پس از گذشت دو الی سه هفته اثرات خود را بر روی سر نمایان خواهد کرد و باعث می‌شود که موها زیبا و فاقد شوره شوند. 

  • درمان شوره سر با عسل و سیر 

سیر و عسل هر دو دارای خواص ضد باکتری هستند که می‌توانند یک درمان کننده فوق‌العاده برای مشکلات پوستی به خصوص شوره سر باشند. برای استفاده از این روش باید چند حبه سیر را به خوبی له کنید و آن را با عسل مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را برای دقایقی بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید 10 الی 20 دقیقه بر روی موها بماند. پس از آن می‌توانید موها را با شامپویی ملایم و معمولی بشویید. 

رفع دائمی شوره سر
درمان شوره سر با عسل و سیر 
  • درمان شوره سر با آب لیمو ترش 

لیمو ترش تازه دارای خاصیت اسیدی است که می‌تواند در مقابله با قارچ‌های پوست سر به خوبی مقابله کند. از جمله خواص لیمو ترش می‌توان به از بین بردن خارش پوست سر اشاره کرد. 

برای استفاده از لیمو ترش باید آب آن را به خوبی گرفته و آن را با یک چهارم لیوان ماست مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به خوبی به تمام نقاط پوست سر بمالید و اجازه دهید که 20 دقیقه بماند. ادامه دادن این روش دو الی سه بار در هفته می‌تواند به درمان شوره سر کمک کند. 

  • درمان شوره سر با حنا 

حنا یکی از درمان‌های طبیعی بسیار خوب برای مشکلات پوستی به خصوص شوره و پوسته پوسته شدن سر است. این داروی گیاهی را با نصف لیوان آب لیمو ترش به خوبی مخلوط کرده و اجازه دهید 8 ساعت بماند پس از این مدت ترکیب حاصل را به خوبی بر روی پوست و موی سر بمالید و بگذارید تا 2 ساعت به آن حالت بماند. پس از 2 ساعت موها را با آب به خوبی بشویید. 

درمان قارچ سر با حنا
درمان شوره سر با حنا 
  • درمان شوره سر با تخم مرغ 

یک روش قدیمی و موثر در درمان شوره سر مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ است. دو عدد تخم مرغ را بشکنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست از زرده و سفیده حاصل شود. ترکیب به دست آمده را به مدت یک ساعت بر روی پوست سر خود بریزید و اجازه دهید تا بماند. پس از این مدت موها را بشویید. انجام این کار دو مرتبه در هفته باعث از بین رفتن شوره سر و براق‌تر شدن موها خواهد شد. 

درمان خانگی شوره سر
درمان شوره سر با تخم مرغ
  • درمان شوره سر با نمک 

یکی از بهترین لایه بردارهای پوستی نمک است. نمک خاصیت درمانی بسیار خوبی برای از بین بردن شوره سر دارد. 

برای استفاده از این راه، باید مقداری نمک را بر روی پوست سر که کاملا خشک است بریزید و به خوبی ماساژ دهید. با این کار پوسته‌های مرده سر جدا شده و شوره سر کاهش می‌یابد. پس از مالش کامل نمک بر روی سر باید با شامپویی ملایم موها را کاملا بشویید. 
 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی