صورت خود را به روش کانتورینگ زاویه سازی کنید

زاویه سازی صورت با کانتورینگ
استفاده از روش آرایشی کانتورینگ صورت که به معنای متعادل سازی چهره می‌باشد، روشی است که از آن برای فرم دادن و از بین بردن عیوب صورت استفاده می‌شود. اما هر فرم صورتی نحوه کانتورینگ کردن خاص خود را دارد. در این مقاله به صورت تصویری قدم به قدن نحوه صحیح کانتور کردن را آموزش دادیم. همراه ما باشید.

صورت خود را به روش کانتورینگ زاویه سازی کنید

کانتورینگ صورت یا همان زاویه سازی صورت که به آن آرایش ترمیمی نیز گفته می‌شود در اصل به معنای متعادل کردن چهره می‌باشد که روشی است که از آن برای فرم دادن و از بین بردن عیوب صورت استفاده می‌شود. برای کانتورینگ صورت نیاز است که از کرم پودرهای فشرده که دو یا سه درجه از پوست صورت تیره‌تر باشند استفاده شود.

کانتورینگ صورت چیست
کانتور صورت چیست؟

کاربرد کانتور چیست؟

کانتور کردن صورت به معنای سایه زدن هم می‌باشد که برای آن تکنیک و لوازم آرایشی خاصی وجود دارد. از کانتورینگ برای برجسته کردن صورت و اندام‌ها استفاده می‌شود. 
کانتورینگ‌ها به صورت سرد و گرم درجه بندی شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را روشن‌تر و یا تیره‌تر از پوست خود خریداری کنید و برای نواحی مختلف صورت مانند: صورت، زاویه فک، گونه‌ها و... استفاده کنید.
هدف اصلی استفاده از کانتورینگ ایجاد سایه بر روی صورت است به طوری که عیوب و فرم صورت را بهتر کنید و نواحی که می‌خواهید مانند گونه، لب‌ها و... را برجسته‌تر کنید.

کانتورینگ صورت با کرم پودر
کاربرد کانتور چیست

لوازم کانتورینگ صورت عبارت است از: 

لوازم کانتورینگ
لوازم آرایشی مورد نیاز برای کانتورینگ

آموزش کانتور کردن صورت

برای زیباتر کردن و رفع عیوب صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها کانتورینگ صورت است که در ادامه این مقاله قدم به قدم آموزش می‌دهیم که چگونه صورت خود را کانتور کنید. 
1. زیر سازی صورت قبل از کانتور کردن: 
نیاز است صورت خود را برای کانتورینگ آماده کنید که برای این کار ابتدا باید کرم پودر و کانسیلر بزنید و در آخر با زدن یک لایه نازک پودر تثبیت کننده، زمینه آرایش کانتور را آماده کنید. با این کار می‌توانید کانتورینگ صورت را به صورت یکدست و روان انجام دهید. 

2. محصولات آرایشی مورد نیاز کانتور کردن صورت: 
همانطور که می‌دانید محصولات پودری و کرمی در بازار تنوع زیادی دارد، با این حال می‌توانید محصولات مورد علاقه و مناسب پوست خود را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه کنید که محصولات پودری، آرایش صورت را مات می‌کنند و این در حالی است که محصولات کرمی آرایش صورت را براق‌تر می‌کنند. اگر مبتدی هستید بهتر است از محصولات کرمی برای کانتور صورت استفاده کنید، زیرا محو کردن و استفاده از این مدل‌ها راحت‌تر است. 
در رابطه با قلم مو نیز بهتر است در نقاطی که نیاز به دقت بیشتری دارد از قلم موهای کرکی و کوچک استفاده کنید. به صورت کلی به دو قلم مو، یکی برای زدن سایه‌های روشن و دیگری برای زدن سایه‌های تیره نیاز دارید. 

3. تقسیم بندی نواحی صورت برای کانتورینگ: 
نواحی اصلی برای کانتورینگ صورت شامل ناحیه زیر فک، دو طرف بینی، دو طرف شقیقه‌ها و حفره‌های زیر استخوان‌های گونه می‌باشند. 
نکته: برای کانتورینگ صورت باید از ساختار استخوانی صورت خود به عنوان یک راهنما استفاده کنید و سایه‌ها و رنگ‌های مناسب با این ساختار را بزنید.

4. رنگ و لعاب دادن به چهره با آرایش:
هر قدر کانتورینگ صورت طبیعی‌تر به نظر برسد، بهتر است. به همین علت هیچ وقت خطوط روشن و واضح‌تر از رنگ پوست را بر روی صورت خود باقی نگذارید. برای این کار می‌توانید از یک اسفنج تخم مرغی مرطوب به همراه براش آرایشی برای ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رژ گونه صورتی و گلبهی استفاده کنید تا چهره کمی رنگ و لعاب بگیرد.

5. هایلات کردن صورت: 
در این مرحله نیاز است قسمت‌هایی که نور به آن می‌تابد را هایلایت کنید که این نواحی عبارت است از:

  • استخوان ابرو
  • گونه‌ها
  • پل بینی
  • چاله بالای لب
  • وسط چانه
آموزش کانتور صورت
آموزش تصویری کانتورینگ تیره و روشن 

آموزش کانتور انواع صورت:

در ادامه این مقاله به آموزش کانتور کردن انواع فرم‌های صورت مانند صورت قلبی، صورت گرد، صورت مربعی، صورت الماسی و... می‌پردازیم. برای این کار نیاز است ابتدا تشخیص دهید صورت شما چه فرمی دارد و سپس کار کانتورینگ را آغاز کنید.

آموزش کانتور صورت
آشنایی با انواع مدل‌های مختلف صورت 

آموزش کانتورینگ صورت قلبی 

لوازم مورد نیاز: 

  • براش 
  • پالت کانتورینگ

1. آماده سازی صورت قلبی برای کانتورینگ:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک لایه نازک کرم پودر را به عنوان زیر سازی به صورت بزنید.

2. نحوه هایلایت کردن صورت:

در این مرحله با استفاده از هایلایترهای کرمی نواحی زیر چشم، فک، پل بینی، گوشه لب‌ها، روی گونه‌ها و وسط پیشانی را هایلایت کنید.

3. نحوه کانتور کردن صورت فرم قلبی:

حال نواحی مختلف صورت را مشخص کنید و عمل کانتورینگ را شروع کنید. رنگی که می‌خواهید استفاده کنید باید مناسب ایجاد سایه باشد و بیش از حد گرم یا نارنجی نباشد. با استفاده از یک براش کانتورینگ از خط رویش موها شروع کنید و به سمت شقیقه بروید. با این کار پیشانی باریک‌تر به نظر می‌رسد. برای کانتورینگ گونه‌ها، بهتر است از شکل استخوان بندی طبیعی گونه‌ها پیروی کنید و از کنار گوش شروع کنید و به سمت گوشه لب بروید.

برای باریک‌تر نشان دادن بینی هم می‌توانید دو طرف بینی را تیره‌تر کنید تا حالتی خوش فرم و لاغر‌تر بگیرد.

4. نحوه محو کردن کانتورینگ:

زمانی که کار مراحل قبل را به اتمام رساندید حال وقت آن است که رنگ‌های روی صورت را محو کنید. این مرحله نسبتا دشوار می‌باشد. برای این کار ابتدا یک براش کوچک و کرکی را بردارید و با زدن ضربات کوچک به پیشانی هایلایتر را پخش کنید. سپس این کار را در نواحی دیگر صورت تکرار کنید. (برای نواحی کانتور شده باید از یک براش بزرگتر که مخصوص کانتورینگ است استفاده کنید.) برای محو کردن کانتورینگ از پیشانی شروع کنید و کمی رنگ را به سمت پایین هدایت کنید و آن را به صورتی که مشخص نشود محو کنید. برای محو کردن کانتورینگ گونه‌ها برای اینکه صورت طبیعی‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد بهتر است حرکات دست به سمت بالا باشد. با انجام این کار صورت صاف و یک دست می‌شود. به همین علت بهتر است تمام رنگ‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.

5. نحوه تثبیت کردن کانتورینگ و آرایش:

در این مرحله نیاز به یک پودر تثبیت کننده و یک براش دارید. برای این کار قلم مو را به آرامی روی پوست فشار دهید و بچرخانید. این کار باعث می‌شود آرایش به مدت طولانی‌تری بر روی صورت باقی بماند. همچنین می‌توانید از کمی رژ گونه یا برنزه کننده برای رنگ و لعاب دادن به صورت خود نیز استفاده کنید.

کانتور انواع صورت
آموزش تصویری کانتورینگ صورت قلبی 

آموزش کانتورینگ صورت گرد

1. آماده سازی صورت گرد برای کانتور کردن:

همانند کانتورینگ‌های دیگر نیاز است که صورت را آماده کنید و با استفاده از کرم پودر زیر سازی را انجام دهید. 

2. نحوه هایلایت کردن صورت گرد:

در این مرحله باید هایلایت کردن را از وسط پیشانی شروع کنید و بعد پل روی بینی و سپس وسط چانه خود را هایلایت کنید. برای هایلایت کردن چشم‌ها نیز زیر ناحیه چشم را مثلث‌های برعکسی بکشید و هایلایت کنید. در آخر مقداری هایلایتر را به استخوان گونه‌ها بزنید.

3. نحوه کانتور کردن صورت گرد:
برای کانتورینگ صورت از کانتور با ته رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید و از رنگ‌های براق استفاده نکنید. ابتدا براش را از گوش‌ها به سمت گوشه لب بکشید. این کار باعث می‌شود صورت لاغرتر به نظر برسد. سپس شقیقه‌های خود را به شکل حرف C کانتور کنید و در آخر برای کانتور بینی پهن و گوشتی دو طرف بینی را از بالا به پایین سایه بزنید.

4. نحوه محو کردن آرایش و کانتورینگ: 
در این مرحله باید با استفاده از براش کرکی کوچک برای محو کردن نواحی که سایه زدید استفاده کنید. برای این کار براش را به آرامی روی پوست خود قرار دهید و بچرخانید و برای نواحی که کانتور شده‌اند از یک برس کانتورینگ بزرگ استفاده کنید و آن را محو کنید تا جایی که هیچ خطی روی صورت باقی نماند.

5. نحوه تثبیت آرایش و کانتورینگ:

برای تثبیت کردن آرایش خود، پودر ثبت کننده را با استفاده از براش روی صورت خود بزنید و آن را پخش کنید.

آموزش کانتورینگ صورت گرد
آموزش تصویری کانتورینگ صورت گرد 

آموزش کانتورینگ صورت مربعی

1. آماده سازی صورت مربعی برای کانتورینگ:

برای آماده کردن صورت خود برای کانتورینگ نیاز است با استفاده از لایه نازک کرم پودر زیر سازی صورت خود را انجام دهید.

2. نحوه هایلایت کردن صورت مربعی:

در این مرحله با استفاده از هایلایتر خطوطی را روی صورت بکشید. برای این کار از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت پایین یعنی وسط چانه بیایید. برای وصل کردن این دو نقطه به یکدیگر یک خط کوتاهی بر روی بینی خود بکشید. سپس از گوشه داخلی چشم‌های خود شروع کنید و به سمت نواحی پایینی چشم خود بروید که شکل هفت فارسی می‌شود. در آخر نیز گوشه‌های بیرونی لب‌ها را هم هایلایت کنید.

3. نحوه کانتور کردن صورت مربعی:

برای استفاده از کانتورینگ بر روی صورت بهتر است به سمت رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و خاکستری بروید تا تفاوت چندانی با رنگ طبیعی صورت ایجاد نشود. سپس سایه را در امتداد خط فک، دو طرف بینی و زیر استخوان گونه‌ها بکشید.

4. محو کردن کانتورینگ و آرایش صورت:

در این مرحله نکته‌ای وجود دارد و آن هم این است که باید محو کردن را ابتدا از نواحی که هایلایت کرده‌اید شروع کنید و سپس به سراغ نواحی که کانتور شده‌اند بروید. برای این کار براش کانتورینگ را به آرامی بر روی سایه‌ها بزنید و رنگ‌های تیره و روشن را در صورت خود پخش کنید.

5. نحوه تثبیت آرایش:

در آخر برای اینکه مدتی طولانی آرایش بر روی صورت باقی بماند باید از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید. برای این کار با استفاده از براشی بزرگ تثبیت کننده را بر روی صورت خود پخش کنید. همچنین می‌توانید برای گرم‌تر نشان دادن صورت خود از کمی رژ گونه یا برنزه کننده استفاده کنید.

کانتور انواع صورت
آموزش تصویری کانتورینگ صورت مربعی

آموزش کانتورینگ صورت بیضی

1. آماده سازی صورت بیضی برای کانتورینگ:

برای آماده کردن صورت خود برای کانتورینگ ابتدا با استفاده از لایه‌ نازک کرم پودر زیر سازی صورت خود را انجام دهید. 

2. نحوه هایلایت کردن صورت بیضی:

با استفاده از یک هایلایتر بر روی پیشانی خود یک نیم دایره بکشید و آن را به سمت پایین و تا روی تیغه‌های بینی ادامه دهید. سپس چانه، زیر چشم، گوشه‌های بیرونی لب و گونه‌های خود را هم هایلایت کنید.

3. نحوه کانتور کردن صورت بیضی:

برای کانتور صورت نیازی نیست مارک کانتور حتما بهترین مارک باشد، می‌توانید از محصولاتی که همیشه آرایش می‌کنید نیز استفاده کنید که برای این کار بهتر است رنگ کانتور یک رنگ خنثی باشد. برای شروع با استفاده از نوک و یا گوشه براش زیر گونه‌های خود را کانتور کنید. سپس به سراغ دو طرف تیغه بینی، کناره‌های گوش و قسمت فک بروید.

4. نحوه محو کردن آرایش و کانتورینگ صورت:

برای محو کردن آرایش ابتدا از قسمت گوشه داخلی چشم‌ها شروع کنید و هایلایت روشن را از سمت داخل به بیرون و کانتور تیره را از بیرون به داخل صورت پخش کنید.

5. نحوه تثبیت آرایش:

در مرحله آخر برای ماندگاری آرایش بهتر است پودر تثبیت کننده را با استفاده از براش بر روی صورت خود پخش کنید.

آموزش کانتورینگ صورت بیضی
آموزش تصویری کانتورینگ صورت بیضی

آموزش کانتور صورت لوزی یا الماسی

1. آماده سازی صورت لوزی برای کانتورینگ:

برای کانتور کردن صورت خود نیاز است تا بر روی صورت لایه‌ای نازک کرم پودر بزنید تا زیر سازی پوست برای کانتورینگ انجام شود. 

2. نحوه کانتورینگ و هایلایت کردن صورت لوزی:

برای صورت‌های لوزی شکل نیاز است ناحیه زیر گونه‌ها کانتور شود. برای این کار کانتور را از کنار گوش‌ها شروع کنید و به سمت وسط گونه‌ها بروید. سپس ناحیه زیر چشم، وسط چانه و وسط پیشانی را هایلایت کنید تا این نواحی که باریک هستند پهن‌تر به نظر برسند.

3. نحوه تثبیت آرایش:

در مرحله آخر برای ماندگاری آرایش، پودر تثبیت کننده را با استفاده از براش بر روی صورت خود پخش کنید.

کانتور صورت لوزی
آموزش تصویری استفاده از کانتورینگ صورت الماسی

چگونه صورت را کوچک‌تر نشان دهیم؟ 

مهم‌ترین نکته‌ای که برای کوچک‌تر نشان دادن صورت باید بدانید این است که رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر دیده شدن و رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن صورت می‌شوند. 
برای کوچک نشان دادن صورت به چند رنگ کرم پودر و چند رنگ سایه نیاز دارید. اگر نیاز است بینی خود را هم کوچک‌تر نشان دهید باید از سایه تیره در گوشه‌های بینی استفاده کنید. در ادامه برای برجسته نشان دادن گونه خود از سایه‌های روشن استفاده کنید و همین طور در ادامه با ترکیب رنگ‌های تیره و روشن صورت خود را کوچک‌تر نشان دهید.
در ادامه به صورت تصویری نشان می‌دهیم که باید در کدام قسمت صورت از رنگ روشن و در کدام قسمت از رنگ تیره استفاده کنید.

چگونه صورتمان را کوچک نشان دهیم
با کانتورینگ صورت خود را کوچک‌تر نشان دهید
کانتور بینی پهن و گوشتی
فرم دهی و متعادل کردن چهره با کانتورینگ

 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی