شستشوی معکوس مو روشی برای زیبایی بیشتر موهای شما

شستشوی معکوس چیست
یکی از روش های رایج در میان روش‌های موجود برای مراقبت از مو و سلامت موها، شستشوی معکوس مو است که شامل شستشوی موی سر ابتدا با یک نرم کننده مناسب و سپس ساقه مو با شامپوی معمولی است. احتمالا تعجب کرده‌اید! برای آشنایی کامل با این روش شستشو و مراقبت از موها در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شستشوی معکوس مو روشی برای زیبایی بیشتر موهای شما

تا به حال نام روش شستشوی معکوس مو به گوش‌تان خورده است؟ می‌دانستید این روش جدید به سلامت تار موهای شما بسیار کمک می‌کند؟ پس همراه ما باشید تا به طور مفصل این روش را با هم بررسی کنیم:

یکی از روش‌های رایج در میان روش‌های موجود برای مراقبت از مو شستشوی مو است که شامل شستشوی موی سر و سپس ساقه مو است. اگر چه این روش در میان افراد بسیار محبوب است اما یکی از شیوه‌های شستشوی مو، شستشوی معکوس مو است. شما با استفاده از این روش می‌توانید روند مراقبت از مو را بهبود ببخشید تا موهای‌تان برای مدت بیشتری تازه‌تر بمانند. 

شستشوی معکوس مو
شستشوی معکوس مو روشی برای زیبایی بیشتر موهای شما

شستشوی معکوس مو چیست؟

یکی از قسمت‌های مهم شستشوی مو استفاده از نرم‌ کننده مناسب است زیرا موجب آبرسانی و تغذیه مو می‌شود و رطوبت مو را حفظ می‌کند علاوه بر این موضوع نرم کننده می‌تواند ساقه مو را بپوشاند و همچنین موهای‌تان را در برابر آلاینده‌ها و مواد شیمیایی محافظت کند.
در روش شستشوی معکوس مو بدین گونه است که ابتدا باید موهای خود را با نرم کننده مخصوص خود شستشو دهید. هنگامی که شما قبل از شستشوی موهای خود با شامپوی معمولی با نرم کننده به آن‌ها حالت می‌دهید موهای‌تان را از مواد شیمیایی سخت موجود در شامپوها محافظت می‌کنید و شامپو نمی‌تواند به موهای‌تان که توسط نرم کننده پوشیده شده نفوذ کند، بنابراین رطوبت و چربی مو حفظ می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که در شستشوی معکوس مو می‌توانید موهای‌تان را شاداب‌تر و زیباتر نگه دارید علاوه بر این موضوع این تکنیک شستشوی معکوس مو از دو شاخه شدن و آسیب دیدگی موهای‌تان جلوگیری می‌کند.

شستشوی معکوس مو چیست
شستشوی معکوس مو چیست؟

فواید شستشوی معکوس مو

  • کاهش میزان شامپوی مورد نیاز
  • موهای‌تان براق‌تر پر رنگ‌تر و حجیم‌تر می‌شوند
  • مشکلات ریزش مو برطرف می‌شود
  • جلوگیری از شل شدن و موخوره
  • تغذیه بهتر مو
  • از تجمع پوست سر و گرفتگی منافذ پوست سر جلوگیری می‌کند
فواید شستشوی معکوس مو
فواید شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس مو چگونه انجام می‌شود؟

نرم کننده یکی از قسمت های مراقبت از مو است زیرا موجب آبرسانی و تغذیه مو ها میشود و از همه مهمتر رطوبت در موها را حفظ می کند علاوه بر این موضوع نرم کننده ساقه مو را می پوشاند و آن را در برابر آلاینده ها و مواد شیمیایی حفظ می کند. برای شستشوی معکوس مو شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. موهای‌تان را کاملاً خیس کنید
  2. ابتدا نرم کننده را بر روی طول موهای خود بمالید و به مدت 3 تا 5 دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید برای جلوگیری از چربی مو حتما باید از استفاده نرم کننده یا ماسک مو روی پوست سر و ریشه اجتناب کنید.
  3. پس از گذشت مرحله قبل باید موهای‌تان را به آرامی با آب بشویید البته توجه داشته باشید که در این مرحله از مالش موهای‌تان باید خودداری کنید زیرا نرم کننده به عنوان محافظ بر روی موهای شما باید باقی بماند.
  4. اگر موهایتان خشک و خشن است باید نرم کننده را به نوک موهایتان بمالید و به جای شستشوی کامل تنها مقداری آب روی آن بپاشید.
  5. در این مرحله شما باید مقداری شامپو بردارید و آن را روی موهای‌تان بزنید تا کف کند.
  6. پس از گذشت مرحله قبل، قبل از آن که شستشوی نهایی را شروع کنید از یک نرم کننده استفاده کنید.
  7. در مرحله نهایی شما باید روی موهای خود سرم مو بزنید و اجازه دهید در هوای معمولی خشک شود.

نکنه: اگر می‌خواهید از فواید شستشوی معکوس مو بهره‌‌مند شوید باید در ماه یک بار از این روش استفاده کنید.

 تقویت مو
شستشوی معکوس مو چگونه انجام می‌شود؟

چه کسانی میتوانند از شستشوی معکوس مو استفاده کنند:

  • شستشوی معکوس مو اگر به شیوه‌ای صحیح انجام شود بدون توجه به طول و بافت مو می‌تواند برای همه افراد مفید باشد.
  • شستشوی معکوس مو برای افرادی که موهای کدر، بی‌روح و نازک دارند بسیار توصیه می‌شود زیرا نرم کننده از سنگین شدن مو جلوگیری می‌کند.
  • شستشوی معکوس مو برای افرادی که پوست سر چربب دارند بسیار مفید است زیرا نرم کننده‌ها قابلیت این را دارند که از بروز این مشکل جلوگیری کنند.
  • افرادی که موهای‌شان خشک و یا ضخیم است با استفاده از شستشوی معکوس مو می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.
موی خشک و آسیب دیده
چه کسانی میتوانند از شستشوی معکوس مو استفاده کنند

برای شست و شوی معکوس مو از چه نرم کننده‌ای استفاده کنیم؟

شما برای شستشوی معکوس مو می‌توانید از نرم کننده‌های معمولی استفاده کنید. همچنین علاوه بر نرم کننده‌های فروشگاهی که در دسترس قرار دارند شما می‌توانید از روغن‌های طبیعی و یا ماسک‌های گیاهی مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که نرم کننده‌هایی که در فروشگاه‌ها تهیه می‌کنید بیشتر برای کسانی که از قبل موهای سالمی دارند مفید است اما افرادی که دارای مشکلات مو مانند موخوره و خشکی مو هستند ممکن است که نرم کننده‌های حرفه‌ای و ماسک‌های خانگی مو برای آنها بهتر باشد.

نرم کننده مو برای شستشوی معکوس
برای شست و شوی معکوس مو از چه نرم کننده ای استفاده کنیم؟

استفاده از روغن‌های طبیعی به جای نرم کننده‌های مو

روغن‌های طبیعی بهترین مورد برای حالت دادن به موها هستند زیرا چرب شدن ساقه موها موجب تغذیه تار موها می‌شود و در عین حال می‌تواند به آرامش شما نیز کمک کند. 

شرایطی که برای استفاده از روغن طبیعی باید در نظر داشته باشید به صورت زیر است:

  1. از روغن‌های نرم کننده مو به عنوان ماسک مو استفاده کنید و با توجه به طول و نوع موهای‌تان به 1 قاشق چای خوری تا چند قاشق غذا خوری روغن ممکن است که نیاز داشته باشید.
  2. روغن مناسب برای موهای چرب: روغن آرگان روغن نارگیل روغن زیتون و روغن آفتابگردان
  3. روغن مناسب برای موهای خشک: روغن آووکادو روغن آرگان روغن بادام روغن کنجد و روغن باباسو
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی