نکات بسیار مهمی که هنگام پاک کردن آرایش چشم نمی‌دانید

پاک کردن آرایش چشم
خیلی از خانم‌ها آرایش چشم خود را با انواع شوینده‌های صورت پاک می‌کنند و شستشو می‌دهند در صورتی که این کار کاملا اشتباه است زیرا پاک کردن آرایش چشم و شستشوی آن باید با پاک کننده‌های مخصوص انجام شود تا آسیبی به چشم نرسد. در این مقاله از بازارگیت قدم به قدم نحوه پاک کردن آرایش چشم را بررسی کرده‌ایم.

نکات بسیار مهمی که هنگام پاک کردن آرایش چشم نمی‌دانید

امروزه یکی از کارهای روزمره بسیاری از خانم‌ها، آرایش صورت و آرایش چشم‌ها است. برخی از لوازم آرایش‌هایی که برای آرایش چشم استفاده می‌کنید ضد آب هستند و به آسانی پاک نمی‌شوند و بعد از پاک کردن ممکن است بخشی از آرایش بر روی چشم‌ها باقی بماند. به همین علت باید با روش صحیح پاک کردن آرایش چشم و شستشوی چشم‌ها آشنا شوید. در این مقاله شما را با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پاک کردن آرایش چشم
نکات بسیار مهم هنگام پاک کردن آرایش چشم 

لزوم پاک کردن صحیح آرایش چشم و شستشوی صحیح آن

امروزه آرایش چشم یکی از کارهای روزمره خانم‌ها است که البته برخی از خانم‌ها نیز ترجیح می‌دهند تنها هنگام حضور در مهمانی‌ها آرایش کنند. در هر حال هنگام پاک کردن آرایش، خانم‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شوند. به عنوان مثال لوازم آرایشی که استفاده می‌کنند یا ضد آب است و یا 24 ساعته است که پاک کردنشان بسیار دشوار است. بسیاری از خانم‌ها ممکن است آرایش‌شان را با شیوه‌های نادرست پاک کنند که موجب باقی ماندن آرایش شود که این موضوع در آینده موجب بروز چین و چروک، پف‌دار شدن و... در اطراف چشم می‌شود.

در ادامه این مقاله به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که باید هنگام پاک کردن آرایش چشم رعایت کنید.

روش پاک کردن صحیح خط چشم
لزوم پاک کردن صحیح آرایش چشم و شستشوی صحیح آن

مراحل صحیح پاک کردن آرایش چشم

1. استفاده از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش چشم: 
ابتدا با کمک دستمال پاک کننده آرایش، آرایش صورت و چشم‌های خود را پاک کرده و صورتتان را برای مرحله بعد آماده کنید. ( می‌توانید از پاک کننده معمولی خود نیز استفاده کنید.)

2. از یک شیر پاک کن مخصوص چشم با کیفیت استفاده کنید: 
اگر می‌خواهید چشمانی سالم داشته باشید، باید از یک شیر پاک‌کن با کیفیت برای پاک کردن آرایش چشم‌ها استفاده کنید. برای انجام این کار یک تکه پنبه را به مقداری شیر پاک‌کن مخصوص چشم آغشته کنید، سپس با استفاده از آن چشم و اطراف چشم‌هایتان را به خوبی تمیز کنید. این کار موجب می‌شود باقی مانده آرایشتان که با دستمال پاک نشده بود به خوبی پاک شود. توجه داشته باشید که این کار را باید به آرامی انجام دهید. در پایان از روتین معمول مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

3. از شوینده های صورت استفاده نکنید: 

برخی از خانم‌ها از همان شوینده‌های صورت برای پاک کردن آرایش چشم‌هایشان استفاده می‌کنند که این کار کاملا اشتباه است زیرا صابون زدن به چشم‌ها ممکن است موجب بروز مشکلاتی جدی برای چشم‌ها شود. بنابراین بهتر است استفاده از هر گونه صابون و پاک کننده صورت برای چشم خودداری کنید.

روش شستشوی صحیح چشم
مراحل پاک کردن آرایش

روش پاک کردن صحیح خط چشم

استفاده از شامپو بچه: 
بهترین راه برای پاک کردن خط چشم، ریمل، مژه و ابرو بدون سوزش چشم و ریزش اشک استفاده از شامپو بچه است. 

1. ابتدا چشم‌های خود را با کمی آب، نم‌دار کنید. 

2. مقداری شامپو بچه را کف دستتان بریزید و بر روی چشم‌هایتان ماساژ دهید تا کف کند. 

3. چشم‌های خود را با آب ولرم بشویید. 

4. اگر شامپو بچه نتوانست کمک کند با استفاده از یک پاک کننده با مارک شناخته شده چشم‌های خود را تمیز کنید. برای انجام این کار هم یک تکه پنبه را آغشته به پاک کننده کرده و بعد آن را برای چند ثانیه بر روی چشم‌ها نگه دارید و سپس با مالش به آرامی آرایش چشم‌هایتان را پاک کنید. 

5. اگر پوست حساسی دارید باید به سراغ پاک کننده‌هایی که مناسب پوست شما هستند بروید و از استفاده از هر نوع پاک کننده‌ای خودداری کنید.

پاک کننده آرایش با دستمال مرطوب
روش پاک کردن صحیح خط چشم

نکات مهی که هنگام پاک کردن آرایش چشم باید رعات کنید:

آشنایی با نوع پوست:
ابتدا قبل از هر چیز باید بدانید که از کدام پاک کننده آرایشی باید استفاده کنید. اگر پوست شما چرب یا مختلط است باید پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوییل پروکسید باشد. اما اگر پوست شما خشک است به هیچ عنوان به سراغ محصولات بالا نروید و پاک کننده‌های فومی، کرمی و ژلی را انتخاب کنید. 
نکته1: اگر پوست خشک و حساسی دارید به هیچ عنوان پاک کننده را بر روی پوست نکشید. آن را به صورت ضربه‌ای به صورت خود بزنید. 
نکته2: پاک کننده‌های آرایش صورت و چشم با یکدیگر فرق می‌کنند بنابراین تا جایی که امکان دارد سعی کنید برای هر بخش پاک کننده آرایشی مختص به آن بخش را خریداری کنید.

از پاک کننده آرایش چشم قبل از شستن صورت استفاده کنید: 
قبل از آنکه صورت خود را با آب و صابون بشویید بهتر است آرایش چشم خود را پاک کنید زیرا برای پاک کردن آرایش چشم، آب و صابون پاک کننده‌های مناسبی نمی‌باشند.

پاک کننده آرایش
پاک کننده آرایش چشم 

عدم استفاده از پاک کننده صورت برای پاک کردن چشم:
هنگامی که برای آرایش کردن چشم‌های خود از ریمل، مداد چشم و خط چشم‌های 24 ساعته و ضد آب استفاده می‌کنید باید بدانید محصولاتی که مخصوص پاک کردن آرایش چشم نیستند را به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا موجب ریزش مواد آرایشی بر روی چشم و اطراف آن می‌شود و همچنین مواد شیمیایی به خوبی پاک نمی‌شود.

برای پاک کردن آرایش چشم از پد و گوش پاک کن استفاده کنید: 
برای اینکه بتوانید از پاک کننده آرایش به صحیح‌ترین روش استفاده کنید باید با پد یا گوش پاک کن این کار را انجام دهید. با گوش پاک کن به آرامی و با انجام حرکات دورانی در اطراف آرایشتان را پاک کنید.
نکته: برای پاک کردن مژه‌ها نیز می‌توانید از گوش پاک کن‌هایی که ظریف‌تر هستند استفاده کنید.

روش پاک کردن صحیح خط چشم
برای پاک کردن آرایش چشم از پد و گوش پاک کن استفاده کنید

استفاده از پاک کننده آرایش چشم ملایم:
منظور از پاک کننده‌های ملایم این نیست که همه پاک کننده‌های آرایشی چشم سنگین هستند بلکه منظور این است که برخی از این لوازم حاوی روغن هستند که محتوای روغنی این محصولات موجب می‌شود تا آرایش سریع و راحت‌تر پاک شود. به همین علت شما به جای استفاده از پاک کننده آرایشی می‌توانید از تمیز کننده‌های خانگی که پایه روغنی دارند استفاده کنید. البته باید مطمئن شوید که به هیچ عنوان برای چشم ضرری نداشته باشند.

تا حد امکان از ریمل های ضدآب استفاده نکنید:
ریمل‌های ضد آب با اینکه در طول روز خود را به خوبی بر روی مژها حفظ می‌کنند اما به سختی پاک می‌شوند و استفاده طولانی مدت از آن‌ها برای چشم بسیار ضرر دارند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی